Σιλωάμ: Μια παράσταση, δύο έργα και έντονο σασπένς στο θέατρο Τζένη Καρέζη!

Δύο μονόπρακτα του Ι.Καμπανέλλη συνδέονται με ευρηματικό τρόπο στην παράσταση “Σιλωάμ”, που ανεβαίνει  στο θέατρο Τζένη Καρέζη!

Ένα από τα νεανικά έργα του Ιάκωβου Καμπανέλλη ανεβαίνει φέτος για πρώτη φορά, σε σκηνοθεσία Γιώργου Γιανναράκου, στο θέατρο “Τζένη Καρέζη”. Ο τίτλος εσωτερικεύει δύο μονόπρακτα του θεατρικού συγγραφέα, το «Κρυφός Ήλιος» και το ομώνυμο «Σιλωάμ».

Ο Ι. Καμπανέλλης εμπνεύστηκε τα δύο αυτά έργα από τις μνήμες του, τόσο από το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, όσο και από τον μεταγενέστερο Εμφύλιο. Τους ήρωες των έργων ενσαρκώνουν οι  ηθοποιοί Γ. Γιαννούτσος, Δ. Καννέλος, Ε. Λίτσης, Ε. Ξυπολιτάς, Λ. Παπακώστας, Κ. Φαλεκάκης.

Η παράσταση αποτυπώνει με διαχρονικότητα τόσο τον Άνθρωπο και τις αξίες που τον διέπουν, όσο και της ανθρώπινη φύση, που γίνεται ορισμένες φορές έρμαιο στα κατώτερα ένστικτα και τα παιχνίδια του μυαλού και της επιβίωσης.

Μέσα σε ένα απλοϊκό σκηνικό φυλακής, έξι δεσμώτες, αποτυπωμένοι με τραγικές φιγούρες από τον εγκλεισμό του Καμπανέλλη στο γερμανικό στρατόπεδο συγκέντρωσης Mauthausen, ενσαρκώνονται από τις δραματικές και έντονες ερμηνείες των ηθοποιών, μέσα σε ένα πλαίσιο καθηλωτικού ήχου και φωτισμού.

Η παράσταση ξεκινά 14963104_1221274484586170_1241727398_nμε το μονόπρακτο «Κρυφός Ήλιος». Σε ένα κελί του στρατοπέδου Ματχάουζεν, έξι κρατούμενοι (ο Γιαπωνέζος, ο Επιθεωρητής, ο Φαγιάς, ο Γιατρός, ο Καλόγερος και ο Κλέφτης) ψάχνουν ανάμεσα τους να βρουν τον Προδότη. Μέσα από την δράση, προάγονται όμως μηνύματα, όπως το τι τελικά είναι η ηθική, όταν ο Άνθρωπος βρίσκεται σε στιγμές απελπισίας και φόβου. Ο Ι. Καμπανέλλης, αποδομεί την ανθρώπινη φύση, φέρνοντας την κοντά σε διλλήματα αξιών, συνείδησης και ηθικής.

Στη συνέχεια, σειρά έχει το ομώνυμο μονόπρακτο «Σιλωάμ». Πάλι σε κάποιο θάλαμο νοσηλείας στο στρατόπεδο Ματχάουζεν, 4 ασθενείς (ο Πρώτος, ο Δεύτερος, ο Τρίτος και ο Τέταρτος), άτομα τα οποία δεν είναι κανένας, αλλά αντιπροσωπεύουν όλους όσους πέρασαν από εκεί, βρίσκονται σε συνθήκες εγκατάλειψης, χωρίς φροντίδα.

Εκεί καταφεύγει ένας κρατούμενος-φυγάς, ο Νοσοκόμος, ο οποίος προσπαθεί να γλυτώσει15032348_1221274481252837_800568218_n από τους Ναζιστικούς φούρνους, αναζητώντας λίγη ζωή ακόμη. Εκεί, με την υπόσχεση της φροντίδας, ο Νοσοκόμος αγωνίζεται για την ελευθερία του, όπου όμως καταλήγει σε ένα ξέσπασμα για τον απόντα Θεό.

Η παράσταση γεμίζει τον θεατή με αρκετά ερωτήματα-μηνύματα. Τι είναι εν τέλει η ηθική και τι είναι ηθικό σε κρίσιμες στιγμές; Ποιος είναι τελικά ο Άνθρωπος και ποιος ο ρόλος της συνείδησής του σε καταστάσεις φόβου και απελπισίας; Αποπνέεται όμως και η μεγάλη Ιδέα της Ελευθερίας, αλλά τίθεται και το αιώνιο ζήτημα της Θεϊκής υπόστασης και τι θέση έχει στην ανθρώπινη ζωή.

Ολοκληρώνοντας, η παράσταση χαρακτηρίζεται από τη δυναμικότητα των διαχρονικών ζητημάτων που ταλανίζουν την ανθρώπινη φύση, όπως η ηθική, οι αξίες, η συνείδηση. Τα δύο αυτά έργα αποτελούν ένα ιδιάζον κράμα για την παράσταση, καθώς τόσο η πλοκή, όσο και οι ερμηνείες προβληματίζουν, συγκινούν και συναρπάζουν. Αποτελεί μία ιδανική επιλογή για τον θεατή που αναζητά έντονο σασπένς, βαθιά μηνύματα και δραματικές ερμηνείες.

Το Frapress.gr παρακολουθησε τον θεατρικο μονολογο “Η προικα” με την Στελλα Παπαδημητριου!

Σχόλια