Με το “σπρέυ του μυαλού του” μάς ταξιδεύει εδώ “ολόγυρα”… Μια ανάσα πριν την καυτή βραδιά του Panda Dub στο Fuzz, συστηνόμαστε με έναν από τους συνένοχους.Ladies and Gents… the one and only Billa Qause!

 



Συνέντευξη/Κείμενο:
Δήμητρα Αλεξανδράκου (Μητσάκι)


Όσες φορές και να τον ακούσεις σε live, sets, roof sessions, στα ακουστικά σου, τα beats δεν θέλεις να λάβουν τέλος! Έχει φαντασία, δεν παύει να πειραματίζεται και όταν παίρνει θέση στα decks οι ήχοι με τα samplers ενώνονται σε έναν χορό μυσταγωγικό. Ο πολυμήχανος Billa Qause, κατά κόσμον Βασίλης Ζαφειρίδης, μας μίλησε λίγες ώρες  πριν το αναμενόμενο live του Panda Dub στο Fuzz Live Music Club.

It was good “on the roof” #cyprus 2013 Photo by @veeeeber #billaqause #beatquick #mpc2500 #filming #ontheroof

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Billa Qause (@billaqause) στις

Σε έχουμε απολαύσει σε κοινό stage με Grammatik, Dub Pistols, Dj Krush, πολλούς Έλληνες παραγωγούς και καλλιτέχνες και στις 5 Μαΐου αναλαμβάνεις να μας ζεστάνεις πριν την εμφάνιση του Panda Dub και της μπάντας του. Τι έχουμε να περιμένουμε στο Fuzz και με τι έχεις οπλίσει την μουσική φαρέτρα σου;

Το σετ που έχω ετοιμάσει για την βραδιά θα περιλαμβάνει σίγουρα tracks από προηγούμενες δουλειές μου (‘Zentai Teki Ni’) και κομμάτια από επερχόμενες δουλειές, καθώς και ολοκαίνουργια tracks τα οποία πρώτη φορά θα παρουσιάσω στο κοινό. Το ύφος του σετ θα είναι ethnic, trip hop με dub αισθητική.

Υπάρχει κάποιος μουσικός ή μπάντα που θα ήθελες να συνεργαστείτε ή να βρεθείτε στην ίδια σκηνή; (Επιτρέπεται και η χρήση χρονομηχανής.)

Θα προσπαθήσω να μην φανώ αχόρταγος και πω χίλια ονόματα. Ήδη περνάνε τόσοι πολλοί καλλιτέχνες από το μυαλό μου, αλλά ένας ξεχωρίζει, ο Dj Krush. Είχα την απίστευτη τιμή να μοιραστώ την σκηνή μαζί του, αλλά θα ήθελα πολύ να συνεργαστούμε.

Το Zentai Teki Ni είναι ένα πάντρεμα ήχων και διαφορετικής κουλτούρας. Πότε ξεκίνησε η σύνθεσή του και τι είναι αυτό που συντέλεσε στη δημιουργία του; Αν έπρεπε να δώσεις κάποιον ορισμό στη μουσική, αυτός θα ήταν οι ήχοι του Zentai;

Είχα από παλιά το μικρόβιο να παντρεύω ήχους και μουσικές του κόσμου. Έχουν πολλά κοινά κι άλλες τόσες διαφορές μεταξύ τους. Βρίσκω τις ομοιότητες και τις συνθέτω με τον τρόπο μου. Κάπως σαν να κάνω κολάζ. Ακούγοντας καλλιτέχνες όπως ο Imhotep (IAM) για παράδειγμα, ο Muslimgauze και άλλους πολλούς εμπνεύστηκα, τρίπαρα και κάπως έτσι ξεκίνησα αυτό το μουσικό ταξίδι.

Άρχισα να δουλεύω το Zentai το 2013 και μέχρι στιγμής έχουν βγει δύο άλμπουμ σε αυτό το ύφος και ετοιμάζω και το τρίτο. Το θέμα του θα είναι εξ’ολοκλήρου η Ιαπωνία. Η μουσική είναι συναίσθημα, μιλάει πολλές γλώσσες, είναι άπειρη και αχανής. Μουσική είναι τα πάντα και δεν θα ήθελα σε καμία περίπτωση να την ταμπελοποιήσω.

Όταν πιάσεις για πρώτη φορά στα χέρια σου το Zentai, σίγουρα δεν μπορείς να μην το θαυμάσεις. Λιτό με δυναμική. Οι ήχοι του αποκλείεται να μην σε καθηλώσουν. Σε ταξιδεύουν σε μία σπάνια μουσική ολοκλήρωση.
Ευτυχώς υπάρχει το replay!

Ο Βασίλης πάντα δραστήριος, με πολλά projects στις αποσκευές του δεν σταματά ποτέ να μας εκπλήσσει.  Συνεργάζεται με τον Νίκο Μαρτζιόκα από τους Wolfy Funk Project και ως AndyFellaz μας βάζουν να χορέψουμε στους ρυθμούς του φρέσκου και σπαρταριστού “BeatBop Street“!

Pad Trio, Wolfy Funk Project, AndyFellaz, sets, lives και μέσα σε αυτά και η Beatquick. Πώς προέκυψε η δημιουργία της; Ήταν μια ανάγκη προσωπική ή έγινε για να καλυφθεί ίσως κάποιο κενό στη δισκογραφία;

Όταν δημιουργείς κάτι με αγάπη, το κάνεις για να εκφραστείς μέσα από αυτό. Έτσι και η Beatquick, έγινε απ’όλους μας για να εκφραστούμε μέσω της μουσικής μας και να μάθουμε ο ένας απ’τον άλλον. Όταν κάνεις κάτι με μεράκι, βγαίνει προς τα έξω κι όταν το κάνεις καλά, αρέσει κιόλας.

Ποια η γνώμη σου για το free download; Θεωρείς ότι έχει συνεισφέρει στην ευρύτερη διάδοση νέων ακουσμάτων ή είναι κάτι που ζημιώνει τους μουσικούς;

Προσωπικά είμαι υπέρ του free download. Έτσι μπορεί να σε γνωρίσει κάποιος μουσικά, να σε παίξει στα σετ του, σε κάποιο πάρτυ, ακόμα και στα ταξίδια του. Σέβομαι το γεγονός ότι κάποιος μπορεί να μην έχει την οικονομική δυνατότητα να αγοράσει το δίσκο σου και δεν θα ήθελα κάποιος να στερείται τη μουσική για τα λεφτά.

Από την άλλη δεν είμαι αρνητικός και στο support, εννοώντας την ελεύθερη συνεισφορά σε digital μορφή αρχείου. Το MP3 είναι αέρας μεν, αλλά αυτός ο αέρας π.χ. των 3 λεπτών ενός κομματιού, έχει δουλευτεί πολύ παραπάνω. Κάπου στη μέση είναι η αλήθεια. 

Στο ντοκιμαντέρ “Wall Democrasy” ακούσαμε μουσική από τους Mononome, Forbon N’zakimuena και δική σου. Σε τι διαφέρει η σύνθεση μουσικής για ένα ντοκιμαντέρ από έναν δίσκο του οποίου την «εικόνα» φαντάζεσαι εσύ ο ίδιος;

Σε πρώτη φάση θα ήθελα να αναφέρω πως τα κομμάτια που συμπεριλήφθηκαν στο ντοκιμαντέρ ήταν επιλογές από τα παιδιά που το δημιούργησαν. Προσωπικά δεν έκανα κάποιο κομμάτι για το ντοκιμαντέρ. Επιλέχθηκε απλά ήδη υπάρχον κομμάτι. Η διαφορά που μπορώ να αντιληφθώ είναι πως όταν κάνεις μουσική για την Εικόνα, φαντάζεσαι τους ήχους που θα μπορούσαν να την πλαισιώσουν καλύτερα και τους συνθέτεις εναρμονισμένα, σε αντίθεση με το όταν ξεκινάς να κάνεις μουσική άνευ κάποιου πρότζεκτ οπού εκεί οι εικόνες δημιουργούνται από τον ήχο “σου”.

Πώς βλέπεις τη μουσική σκηνή της Ελλάδας; Το ελληνικό κοινό θεωρείς ότι τα τελευταία χρόνια είναι πιο ανοιχτό σε διαφορετικά ακούσματα, αν κρίνουμε και από τη ζήτηση για το live του Panda Dub;

Πιστεύω πως το ελληνικό κοινό είναι πάντα ανοιχτό και μερικές φορές διψασμένο. Ένα παράδειγμα είναι και ο Panda που έχει κερδίσει το κοινό με τις μουσικές του. Και είναι και πολλοί άλλοι, σε τόσα είδη μουσικής που είτε γνωρίζουμε, είτε όχι.

Πέντε κομμάτια που δεν λείπουν το τελευταίο διάστημα από τη setlist του:

Oshun – Stuck
Yussef Kamaal – Black Focus
The Mouse Outfit ‘Sit Back’ feat. Truthos Mufasa & Black Josh
A Tribe Called Quest – Electric Relaxation
The Roots – What They Do

Ένα live ή set που πήγε πρόσφατα και τον ενέπνευσε: 

Ένα set που με ενέπνευσε πρόσφατα είναι του Kill Emil στον Cannibal Radio. Πολύ soulful, ηλεκτρονικό αλλά και Hip Hop. Ένα σετ που πραγματικά είναι σκέτη έμπνευση και θα ήθελα να πειραματιστώ με αυτό το στυλ.

Για το κλείσιμο της κουβέντας μας θα σε πάω λίγο πίσω στον χρόνο∙ πώς προέκυψαν στη ζωή σου τα χρωματιστά κουμπάκια και τα MPCs και πότε έγινε το κλικ μέσα σου που σε έκανε να συνειδητοποιήσεις ότι η σχέση σου με τη μουσική είναι σχέση ζωής;

Από μικρό με θυμάμαι να βλέπω Star Wars και Star Trek και οι χαρακτήρες να πατάνε τα φωτεινά κουμπάκια και να κάνουν κάτι. Πάντα ήθελα να κάνω το ίδιο, με το παιδικό, φαντασιόπληκτο μυαλό μου. Ξαφνικά μεγαλώνοντας μαζί με το Hip Hop, ανακάλυψα και το MPC και από την πρώτη στιγμή ήθελα να τα πατήσω αυτά τα κουμπάκια. Βέβαια τότε δεν είχαν φωτάκια και χρώματα. Μόλις τα πάτησα κατάλαβα αμέσως ότι εδώ είμαι εγώ. Πραγματοποιώ το όνειρό μου με τον τρόπο που φανταζόμουν από μικρός.

Ο J.Melik εκτός από αδελφός, ήταν κι αυτός που με μύησε σε αυτό που κάνω. Είχε πάρει το 2000xl και είχα την ευκαιρία να δω από κοντά τις δυνατότητές του πριν από 12 χρόνια περίπου. Στα 37 μου μπορώ να πω ότι η μουσική μ’έχει μάθει πράγματα, με έχει σώσει σε δύσκολες στιγμές, έχει ομορφύνει τις ευτυχισμένες. Η μουσική θα είναι πάντα μαζί μου σε ότι κι αν κάνω. Είναι το οξυγόνο που με κάνει και αναπνέω.

Μια κλεφτή ματιά στο “μουσικό κολάζ” του Billa ήταν αυτή η κουβέντα και τον ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο και τις σκέψεις του. Αδημονώντας για τα επόμενα βήματά του, τον πετυχαίνουμε στις 5 Μάη στο Fuzz να δίνει ρυθμό και να ανεβάζει τους παλμούς μας για να υποδεχτούμε τον Panda Dub και την band του, ενώ το κλείσιμο της βραδιάς αναλαμβάνει ο Kill Emil!

It’s a “do not miss”!

Live Long and Follow Billa

https://www.facebook.com/BillaQauseMusic
https://soundcloud.com/billaqause
https://billaqause.bandcamp.com/

May The Fuzz Be With You

Μετά την αξέχαστη περσινή του εμφάνιση στην Αθήνα, η Enter Events κάνει για ακόμη μία φορά το όνειρό μας πραγματικότητα: Panda Dub με Live Band αυτή τη φορά! Opening Act: Billa Qause και After Party: Kill Emil ! Τι άλλο να ζητήσει κανείς;!

Panda Dub (Live Band) in Athens , Παρασκευή 5 Μαΐου στο Fuzz Live Music Club

Panda Dub (Live Band) in Athens

Panda Dub (Live Band) in Athens

Σχόλια