Η αρχιτεκτονική είναι μια επιστήμη από μόνη της, τι γίνεται όμως όταν καλείσαι να φωτογραφίσεις ένα αρχιτεκτονικό οικοδόμημα και θες να το αναδείξεις εξίσου εντυπωσιακά;

Ας ορισούμε τις τρεις επικρατέστερες κατηγορίες πάνω στο θέμα που μόλις θέσαμε….

  1. Kτίρια προς χρήση
  2. Εξωτερικά
  3. Εσωτερικοί χώροι
1. Κτίρια προς χρήση
αρχιτεκτονοική

Φωτογράφος: Fabrice Fouillet

Φωτογράφος: Adrien Barakat

Φωτογράφος: Laurian Ghinitoiu

Οι παραπάνω φωτογράφιες ήταν υποψίες στα Arcaid Awards 2017και συγκαταλέγονται σε αυτό το είδος. Σχεδόν οι περισσότερες συμπεριλαμβάνουν ανθρώπους μέσα στο κάδρο και αυτή η σύμπραξη των δύο συντελεστών προσδίδει μια προοπτική ιδιαιτέρα ενδιαφέρον καθώς ξεφεύγει από τα όρια και τις αποστάσεις των σημείων. Η τεχνική και οι παράμετροι που θα λάβει κανείς στα υπόψιν του καδράροντας κάτι τέτοιο είναι καθαρά στην κρίση του η οποία βασίζεται στο τι επιδιώκει να αποδώσει και αυτό διαφέρει από φωτογράφο σε φωτογράφο καθώς από το ίδιο θέμα, από την ίδια οπτική γωνία μπορεί να ξεπηδήσει κάτι τελείως διαφορετικό.

2. Εξωτερικά

Φωτογράφος: Νίκος Almasy

Φωτογράφος: Inigo Bujedo Aguirre

Φωτογράφος: Sebastian Weiss

Εδώ, πρέπει σίγουρα να λάβεις στα υπόψιν σου κάποια σημαντικά σημεία που παρεμβαίνουν προκειμένου να πετύχεις ένα πιο καλαίσθητο αποτέλεσμα. Τέτοιες παράμετροι μπορούν να θεωρηθούν: η ώρα, η τοποθέτηση και το υλικό. Πιο συγκεκριμένα…

(A) Η Ώρα…

>.. είναι αυτή που είτε προσδίδει, είτε αφαιρεί λεπτομέρειες και στοιχεία. Είναι αυτή που αν μελετήσεις τις ιδιαιτερότητες που σου παρέχει μπορεί να γίνει ο καλύτερος σύμμαχός σου…

  • Τις πρωινές ώρες, υπάρχει άπλετο φως το οποίο αναδεικνύει λεπτομέρειες που δύσκολα θα διακρίνεις κάποια άλλη ώρα της ημέρας.
  • Το μεσημέρι έχουμε το φαινόμενο της υπερέκθεσης με τις σκιές να καλύπτουν πολλά από τα στοιχεία του κάδρου μας.
  • Το απόγευμα είναι η στιγμή που το βάθος μπορεί να αποδοθεί εύκολα, με τις σιλουέτες να παραπέμπουν σε γεωμετρικές συνθέσεις στην ήδη υπάρχουσα αρχιτεκτονική.
  • Η νύχτα, σε παραπέμπει στον τεχνητό φωτισμό για να είναι δυνατή η λήψη με μια πιο ρομαντική προσέγγιση γεμάτη μυστήριο.

(B) Η δική σου τοποθέτηση ως προς το οικοδόμημα:

Εάν το οικοδόμημα έχει οριζόντια ανάπτυξη τότε η λήψη από μικρή γωνία το αναδικνύει περισσότερο εάν όμως το οικόδημα είναι υψηλό τότε οι πολύ κοντινές αποστάσεις δεν βοηθούν στον να συμπεριλάβουν όλο το κτήριο, εκτός και αν η λήψη γίνει από χαμηλά προς την κορυφή.

(C) Το Υλικό της κατασκευής..

..μπορεί να συμμαχήσει, εξίσου, με τις δύο παραπάνω παραμέτρους, όπως και με τα στοιχεία της φύσης, πχ μια λίμνη, μια θάλασσα και να δημιουργηθεί αντανάκλαση ή ακόμα και η ομίχλη ως προς την αίσθηση της συνέχειας…

(3) Εσωτερικοί χώροι

Φωτογράφος: Su Shengliang

Φωτογράφος: Fernando Guerra

Εδώ, το φως διαχέεται στα ανοίγματα, ο τοίχος που πέφτει στο οπτικό σου πεδίο και τα αντικείμενα που στεγάζουν τις σκιές των ματιών σου αναδιαμορφώνου μιαν άλλη αίσθηση που σε καλεί και προκαλέι συνεχώς. Απαραίτητο για όλα τα παραπάνω, όμως, είναι σίγουρα και οι ρυθμίσεις της φωτογραφίκής που διαθέτεις- μιας και με τις κατάλληλες επιλογές μπορείς να αλλάξεις ολόκληρη τη σύνθεση.

Εργαλεία Επεξεργασίας

>Για μένα μια φωτογραφία μοιάζει με σχέδιο γραφιστικής, και γι’ αυτό την επεξεργάζομαι μέχρι να με ικανοποιήσει αυτό που βλέπω, να θεωρήσω δηλαδή ότι έχει μια τέλεια ισορροπία

Το παραπάνω, αποτελεί προσωπική τοποθέτηση του φωτογράφου Ντερκ Μπέικερ ο οποίος ”παντρεύει” φωτογραφία και γραφιστική– φτιάχνοντας πολλές φορές κάτι καινούριο…

Ας γεμίσουμε λίγο ακόμα χρώμα…




Ο ίδιος ταξιδεύει όσο πιο πολύ μπορεί προκειμένου να συναντήσει ο φακός του εντυπωσιακά κτίσματα, παραδοσιακές αρχιτεκτονικές και ιδιόρυθμες δημιουργίες.

Το μόνο σίγουρο, σύμφωνα με όλα τα παραπάνω είναι πως η αρχιτεκτονική μπορεί να απογειωθεί με το πάτημα ενός κουμπιού…

Σχόλια