Μετά από δύο χρόνια έρχεται το sequel στο Far Cry 3. Ένα παιχνίδι που δείχνει να είναι αρκετά υποσχόμενο και ακολουθεί τα επιτυχή βήματα του προκατόχου του. Απ’ την πρώτη στιγμή που πήρα μια γεύση όταν πρωτοανακοινώθηκε τον Μάιο, μου έχει τραβήξει το ενδιαφέρον τόσο με το όμορφο περιβάλλον που έχουν δημιουργήσει οι σχεδιαστές όσο και με τα στοιχεία βελτίωσης που θέλουν να προσθέσουν.

Το single-player mode ακολουθεί τον Ajay Ghale, ένα Αγγλόφωνο Νεπαλέζο ο οποίος επιστρέφει στο Kyrat, μια άγρια περιοχή ανάμεσα στα Ιμαλάϊα για να εκπληρώσει την τελευταία ευχή της μητέρας του, να σκορπίσει τις στάχτες της. Όταν φτάνει όμως βρίσκεται μπλεγμένος σε ένα εμφύλιο πόλεμο ανάμεσα στους πολίτες και τον αυτοδιορισμένο κυρίαρχο Pagan Min, o οποίος διοικεί με μια καταπιεστική μοναρχία.

(αχ αυτά τα αμμοχρώματα είναι απο μόνα τους σαγηνευτικά! Τα λάτρεψα)

Ο κόσμος του Kyrat, αν και βίαιος, δείχνει πανέμορφος και αναλυτικός. Δεν μπορείς να δεις τρέιλερ και να μην θαυμάσεις τα τοπία γύρω. Οι χαρακτήρες διατηρούν την περίεργη δυναμική των Far Cry, με το πιο ενδιαφέροντα φυσικά να είναι ο εχθρός της υπόθεσης Pagan Min με την φωνή του (καλύτερου voice-over ηθοποιού για μένα) Troy Baker, του οποίου η δουλειά είναι αψεγάδιαστη και ξεχωριστή για μια ακόμη φορά (μου πήρε δύο τρέιλερ να καταλάβω ότι είναι εκείνος).

Το εξώφυλλο του παιχνιδιού που απεικονίζει τον Pagan Min δέχθηκε αρνητική κριτική με την κατηγορία ότι απεικονίζει ένα ξανθό άνδρα, ντυμένο στα ροζ, φαινομενικά ομοφυλόφιλο καθώς και το γεγονός ότι κρατεί το κεφάλι ενός ιθαγενή με εξουσιαστικό τρόπο ως ρατσιστικό. Η Ubisoft όμως απέφυγε τις κατηγορίες ξεκαθαρίζοντας ότι είναι απλά υλικό μάρκετινγκ και δεν συνδέεται με θέματα ανάπτυξης του παιχνιδιού. Ο ίδιος ο game director Hutchinson είπε ότι βρίσκει το όλο θέμα μάταιο και απογοητευτικό διότι τα συμπεράσματα που βγαίνουν είναι βιαστικά και φυσικά εκπλήσσεται με πόσο εύκολα παίρνουν τέτοια τροπή ορισμένα θέματα. Εξ άλλου η Ubisoft και τα Far Cry είναι γνωστά για τους περίεργους και ασυνήθιστους χαρακτήρες τους και πάντα σε ωθεί να θες να φτάσεις στο κέντρο τους, όση διαστροφή κι αν κουβαλούν ενώ συχνή θεματολογία τους είναι ο ιμπεριαλισμός και ο ρατσισμός όχι όμως σε φυλετικό επίπεδο.

Απ’ την τεχνική πλευρά, ο σχεδιαστής Mark Tompson είπε ότι ένιωθε ένα κενό ανάμεσα στον ανοιχτό κόσμο και την πλοκή στο Far Cry 3 και το οποίο προσπάθησαν να γεφυρώσουν στο Far Cry 4 ώστε το ένα να συμπληρώνει το άλλο. Επίσης, οι σεναριογράφοι προσπάθησαν να μειώσουν την ομιλία του πρωταγωνιστή ώστε ο παίχτης να αισθάνεται πιο συνδεδεμένος με το ρόλο. Τέλος, στην παρουσίαση του παιχνιδιού στην Ε3 εισήγαγαν το στοιχείο co-op με άλλους παίκτες online καθώς και με παίκτες οι οποίοι δεν έχουν το παιχνίδι στέλνοντάς τους (εκείνοι που ήδη το έχουν αποκτήσει) μια απ’ τις 10 προσκλήσεις για να κατεβάσουν μια host-version του παιχνιδιού.

Ενδιαφέρον στοιχείο του gameplay είναι η χρήση των εξωτικών ζώων τόσο ως όπλα όσο και ως μόνιμες απειλές στις κορφές των Ιμαλάϊων όπως και η τακτική να χρησιμοποιείς- εκτός απ’ τα άπειρα όπλα- και το ίδιο το περιβάλλον εναντίον των εχθρών σου. Μικρές προσθήκες που όμως –ας ελπίσουμε- θα σε βάζουν στη διαδικασία να σκεφτείς στρατηγικά και διαχειριστικά.

FarCry-4-Keys-to-Kyrat-Trailer

Εσείς που θα πάτε για χειμώνα; To Far Cry κυκλοφορεί στην Ευρώπη απο 20 Νοεμβρίου!

Σχόλια