Με αφορμή ένα νέο θεσμό που γεννιέται στον φιλόξενο χώρο της Ευαγγελικής Εκκλησίας Γερμανογλώσσων εν Ελλάδι, την ‘Απογευματινή Μουσική’ (ABENDMUSIK), για την προσεχή καλλιτεχνική περίοδο, έχουμε την χαρά και την τιμή να συναντούμε τον σολίστ στην συναυλία του Μαρτίου, βιολοντσελίστα, Νικόλα Πρεβεζιάνο.

 

Μπορείτε να μας πείτε δύο λόγια για το βιολοντσέλο και την παρουσία του στην Ελλάδα?

Το βιολοντσέλο το συναντά κανείς κατά κόρον στην κλασσική μουσική και η μεγάλη του άνθιση ήταν στο δεύτερο μισό του 20ου αιώνα όπου εμφανίζονται πολλοί εξαιρετικοί βιρτουόζοι με πρώτο και καλύτερο τον Ροστροπόβιτς, εξαιτίας του οποίου γράφτηκαν τα περισσότερα έργα αυτής της περιόδου. Γύρω στο 1970 χρησιμοποιείται σιγά σιγά και σε άλλα είδη μουσικής, πρώτα από τους Beatles. Σήμερα το συναντά κανείς και στην τζαζ μουσική καθώς συνθέτες και εκτελεστές πειραματίζονται πολύ προς αυτήν την κατεύθυνση.

Στην Ελλάδα είχαμε και έχουμε αρκετούς αξιόλογους τσελίστες οι οποίοι στελεχώνουν τις ορχήστρες μας. Σιγά σιγά το επίπεδο ολοένα και ανεβαίνει καθώς και κάποιοι νεαροί τσελίστες βάζουν τις βάσεις για μία διεθνή σόλο καριέρα.

Ποια η θέση του Μουσικού στην κοινωνία του σήμερα ,και τι θα θέλατε να της πείτε με την Μουσική σας?

Πιστεύω ότι η μουσική και οι τέχνες γενικότερα έχουν τη δύναμη να εξαγνίσουν, να ανυψώσουν και να δυναμώσουν το πνεύμα του ενδιαφερόμενου με ότι αυτό συνεπάγεται. Γι αυτό άλλωστε μαζί με τη φιλοσοφία που είναι εξίσου σημαντική δεν διδάσκονται και δεν προωθούνται. Η αποστολή του μουσικού εκτελεστή είναι να μεταφέρει τα συναισθήματα και τις ιδέες του συνθέτη στο κοινό όσο καλύτερα μπορεί. Οι συνθέτες από την άλλη είναι οι πραγματικές ιδιοφυΐες, αποτυπώνοντας μεγάλες ιδέες της ανθρώπινης ύπαρξης μέσα από ήχους.

Δυστυχώς δεν γίνεται να υπάρξει μουσική χωρίς μουσικούς εκτελεστές άρα υπό αυτήν την έννοια οι ‘’μουσικοί’’ είναι απαραίτητοι στην κοινωνία.

Προσωπικά προσπαθώ να κάνω τον κόσμο και την κοινωνία γύρω μου ένα καλύτερο μέρος, δίνοντας κάθε φορά τον καλύτερο μου εαυτό.

Σχετικά με την συναυλία και το έργο που θα ερμηνεύσετε ?

Χαίρομαι πάρα πολύ που έχει ξεκινήσει αυτή η πρωτοβουλία και θέλω να δώσω συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές αλλά και να ευχαριστήσω από μεριάς μου και την Ευαγγελική εκκλησία που υποστηρίζει την προσπάθεια.

Το κοντσέρτο αυτό είναι ένα από τα δώδεκα κοντσέρτα για τσέλο που συνέθεσε ο Boccherini. Πραγματικά τεράστιος αριθμός, ωστόσο ήταν ένας πολυγραφότατος συνθέτης. Μόνο ο Haydn μπορεί να τον συναγωνιστεί σε αυτό. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ίδιος ήταν τσελίστας και μάλιστα ικανότατος βιρτουόζος και με τα έργα του κατάφερε να δώσει πρωταγωνιστικό ρόλο στο όργανο, σε μία εποχή όπου το τσέλο ως επί το πλείστων χρησιμοποιούνταν ως κοντίνουο.  Το συγκεκριμένο κοντσέρτο αποτελείται από τρία μέρη, δυο γρήγορα σε μείζονα τονικότητα και  ένα αργό σε ελάσσονα και η μορφολογία του είναι η Φόρμα-Σονάτα.

Περί μουσικής με τον βιολοντσελίστα, Νικόλα Πρεβεζιάνο.

Περί μουσικής με τον βιολοντσελίστα, Νικόλα Πρεβεζιάνο.

Σας ευχαριστούμε θερμά για τα λόγια που μας προσφέρατε, ανυπομονούμε και για την Μουσική σας προσφορά στην προσεχή Συναυλία!


Μάρτιος 2022

ABENDMUSIK

Antonio Vivaldi(1678-1741) Ouverture από την Όπερα L’ Olimpiade

Luigi Boccherini(1743-1805) Κονσέρτο για Βιολοντσέλο και ορχήστρα σε Σολ Μείζονα
G. 480

Σόλο Βιολοντσέλο
Νικόλας Πρεβεζιάνος

Ορχήστρα εγχόρδων
De Profundis


 Ευαγγελική Εκκλησία Γερμανόγλωσσων Εν Ελλάδι, Σίνα 66, Αθήνα 10672

Η συναυλία θα προβληθεί στους παρακάτω συνδέσμους.

  1. Μουσική και Εκκλησία – Musik und Kirche
  2. De Profundis Ensemble – YouTube
  3. De Profundis Ensemble – Facebook

Σχόλια