«Νομίζω ότι, αισθητικά, η καταγραφή της αυθόρμητης δράσης, παρά το προσεκτικό στήσιμο της εικόνας, είναι η πιο έγκυρη και εκφραστική χρήση της φωτογραφίας»- Stanley Kubrick

Πολύ πριν γίνει γνωστός για τα: Κουρδιστό Πορτοκάλι, Dr. Strangelove, Λάμψη & Μάτια Ερμητικά Κλειστά, o 17χρόνος τότε Stanley Kubrik πειραματίστηκε με την φωτογραφία, δουλεύοντας ως φωτογράφος στο περιοδικό LOOK.

Αυτοπορτρέτο του Stanley Kubrick

Δεξιοτέχνης σε κάθε του εμπλοκή με την camera, θα εκμεταλλευτεί την συγκυρία και το 1945, θα πουλήσει την πρώτη του φωτογραφία για 25$, στο LOOK. Η λήψη του, απαθανάτιζε την απογοήτευση και την θλίψη ενός εφημεριδοπώλη για τον θάνατο του προέδρου Ρούσβελτ. Γεγονός που θα σημάνει το ξεκίνημα της σύντομης φωτογραφικής του καριέρας και την μετέπειτα κινηματογραφική του πορεία. 

© Stanley Kubrick, 1945

“Σκεφτείτε ιδέες για ιστορίες, έπειτα βγείτε έξω και φωτογραφίστε τις και στην συνέχεια στείλτε τις στα περιοδικά.Ήμουν τυχερός. Το κατάλαβα, όταν ακόμα ήμουν νέος”.- Stanley Kubrick, 1948

Θα αποτελέσει τον νεότερο φωτογράφο του περιοδικού LOOK μέχρι το 1950, όπου και σταμάτησε να εργάζεται γι’ αυτό, ώστε να κυνηγήσει τα κινηματογραφικά του όνειρα. Σε διάστημα 5 χρόνων, κατάφερε να αφήσει πίσω του ένα αξιόλογο αρχείο, μεγαλύτερο των 10,000 αρνητικών και των 27,000 λήψεων.

Ανάμεσα στο οποίο, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η πρώιμη σειρά του το 46′, στο υπόγειο σιδηρόδρομο της Νέας Υόρκης.

©Stanley Kubrick, 1946.

©Stanley Kubrick, 1946.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

«[…]Συχνά τραβούσε στα κρυφά, έκρυβε την μηχανή του σε μία χάρτινη σακούλα με μία τρύπα στην μέση […]».- Flavorwire 

Οι φωτογραφίες του εμπεριέχουν τα στοιχεία του αυθορμητισμού, του καθημερινού βίου, της ομορφιάς και του δράματος- είτε αυτό εκφράζεται ανθρώπινα είτε καλλιτεχνικά. Οι λήψεις του, παρότι πρώιμες, μαρτυρούν το ταλέντο του στην εικόνα, και  ίσως αποτέλεσαν τον καλύτερο οιωνό για την μετέπειτα εξέλιξη του.

Με το έργο του, ο Stanley Kubrik, μας υποδεικνύει πως η ανάμειξη των διαφόρων πεδίων τέχνης, είναι εφικτή. Πολυπράγμων και ταλαντούχος με ότι καταπιάστηκε, μας χάρισε πολλές ιστορίες, άλλοτε αποτυπωμένες σε φωτογραφικό φιλμ και άλλοτε σε κινηματογραφικό.

Johnny on the Spot – 1946

Johnny on the Spot – 1946

High Wire Act – 1948

High Wire Act – 1948

Shoe Shine Boys (On Fence) – 1947

Shoe Shine Boys (On Fence) – 1947

Σχόλια