Αν δεν έχεις ακούσει ακόμα αυτή τη στρατηγική ήρθε η ώρα να τη μάθεις και να τη χρησιμοποιήσεις!
Το Inbound & Growth Marketing Crash Course ήταν ένα 3ωρο course – εισαγωγή στον μαγευτικό κόσμο του Growth Marketing και η αλήθεια είναι ότι μέσα σε λίγες ώρες πήραμε μια γεύση από το μέλλον του Marketing.
Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή…
Το Growth Marketing, όπως μας εξήγησε ο Θεόδωρος Μούλος, founder του no1 Growth Hacking Agency παγκοσμίως, είναι μια στρατηγική marketing, που στηρίζεται στη δημιουργικότητα, την αναλυτική σκέψη, τα νέα τεχνολογικά μέσα, αλλά και τα στοιχεία που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να μελητήσεις την στρατηγική μιας επιχείρησης.
Στόχος του είναι με τη λιγότερη δυνατή προσπάθεια να έχεις το καλύτερο αποτέλεσμα.
Ποια είναι, λοιπόν, η διαφορά του Growth Marketing με το παραδοσιακό marketing;
Ενώ το παραδοσιακό marketing ειδικεύεται στο branding και στοχεύει σ’ ένα συγκεκριμένο πλάνο marketing, το Growth Marketing έχει στόχο την ανάπτυξη μιας επιχείρησης μέσω της μελέτης στατιστικών στοιχείων, διαμορφώνοντας και αλλάζοντας το προϊόν με τέτοιο τρόπο, ώστε τελικά η επιχείρηση να πετυχαίνει τους στόχους της.
Αν αναρωτιέσαι γιατί αξίζει να το κάνεις στη δική σου επιχείρηση σ’ αυτό το σημείο πρέπει να σου πω ότι υπάρχουν 3 πολύ σημαντικοί λόγοι:
1. Ξέρεις τις τεχνολογικές σου επιλογές
Γνωρίζεις από την αρχή τα εργαλεία που μπορείς να χρησιμοποιήσεις και το κάνεις με σκοπό να έχεις το καλύτερο αποτέλεσμα.
Το marketing έχει ήδη αλλάξει κι αυτό οφείλεται στην τεχνολογική εξέλιξη. Από την τεχνητή νοημοσύνη, που μας βοηθά καθημερινά, μέχρι και στον τρόπο που λειτουργούν πλέον τα apps, τα bots και τα extensions.
Σε αυτό το σημείο, αξίζει να αναφερθεί το παράδειγμα των messaging apps, με κυρίαρχα το Messenger, το Viber και το WhatsApp. Είμαι σίγουρη ότι αν δεν χρησιμοποιείς και τα τρία σίγουρα χρησιμοποιείς το πρώτο.
Σκοπός του Messenger είναι να είναι ο καλύτερος βοηθός σου και μέσα από την εφαρμογή να μπορείς να κάνεις τα πάντα, από το να καλέσεις ταξί, να κλείσεις κάποιο ραντεβού, μέχρι και να κάνεις κάποια κατάθεση χρημάτων. Έτσι, τα Chat Extensions κάνουν την εμπειρία ακόμα καλύτερη και πιο ζωντανή μεταξύ των χρηστών.
Και οι τεχνολογικές σου επιλογές δεν σταματούν εδώ, αφού τα messenger bots, τα intant articles και τα AMP, έχουν σκοπό να κάνουν καλύτερη την εμπειρία του χρήστη.
Είναι 70% πιο πιθανό κάποιος να μην εγκαταλείψει ένα άρθρο αν είναι instant ή AMP, αφού φορτώνει πιο γρήγορα από κάποιο που δεν έχει αυτή τη μορφή.
2. Αυτοματοποιήσεις (και άλλες αυτοματοποιήσεις)
Σκοπός είναι με τους λιγότερους δυνατούς πόρους να καταφέρεις να «ξυπνήσεις» τους χρήστες και από το δωρεάν να πάνε στο επί πληρωμή.
Οι αυτοματοποιήσεις θα σε βοηθήσουν να κατανοήσεις για πιο λόγο τελικά δεν επιτυγχάνεται ο στόχος της επιχείρησής σου, που φυσικά είναι το κέρδος. Οι επιλογές που έχεις είναι αρκετές αλλά για να επιλέξεις τα κατάλληλα εργαλεία πρέπει να γνωρίζεις ακριβώς τι θέλεις να κάνεις.
Αν στις 5 πρώτες μέρες κάποιος δεν γυρίσει τη δωρεάν συνδρομή του επί πληρωμή δεν θα πειστεί ποτέ να το κάνει…
Τα κατάλληλα εργαλεία (a.k.a οι κατάλληλες αυτοματοποιήσεις) θα σε βοηθήσουν να φτιάξεις ένα στρατηγικό διάγραμμα, που θα λειτουργεί απόλυτα στη δική σου επιχείρηση.
Δεν είναι λίγες οι φορές, που εταιρείες προσφέρουν δωρεάν συνδρομές για να αποκτήσουν πελάτες. Αυτό που πρέπει να γνωρίζεις, όμως, είναι ότι δεν γίνεται να κρατήσεις όλους τους πελάτες. Κάποιες φορές είναι προτιμότερο να αφήνεις κάποιους πελάτες να φύγουν, για να αποφύγεις τη ζημία.
Social Selling
Υπάρχουν τέσσερις ψυχολογικοί παράγοντες τους οποίους πρέπει να έχεις κατανοήσει, πριν ξεκινήσεις να δημοσιεύεις…
α. Αδράνεια
Είναι πολύ εύκολο μετά από λίγα αρνητικά στατιστικά να μείνεις αδρανής, στόχος είναι να συνεχίσεις να προσπαθείς και να πιέζεις όσο περισσότερο γίνεται.
β. Μειωμένα Κανάλια
Ίσως δεν έχεις επιλέξει τα σωστά κανάλια, για να προωθήσεις το προϊόν σου και αφού οι επιλογές σου είναι αρκετές σε αυτό το σημείο πρέπει να μετρήσεις τις κινήσεις σου.
γ. Φοβάσαι να κάνεις λάθη
Είναι σύνηθες οι άνθρωποι να φοβούνται ότι δεν έχουν κάνει μια σωστή επιλογή. Να θυμάσαι ότι ακόμη και η επιλογή να μην επιλέξεις κάτι, θεωρείται επιλογή.
Σημαντική σημείωση: Δεν αρέσουν όλα σε όλους.
δ. Έλλειψη προτύπων
Αν δεν υπάρχουν πρότυπα, οι άνθρωποι δεν έχουν κάποια συμπεριφορά για να αντιγράψουν και έτσι δυσκολεύονται να προχωρήσουν σε ένα νέο μοντέλο.
Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο είναι σημαντικό να γνωρίζεις αυτό το ένα άτομο που είναι επιτυχημένο.
3. Σωστή χρήση των Data Ανalytics
Για την ακρίβεια, μιλάμε για Data Scraping, θα έχεις δηλαδή τη δυνατότητα να μετρήσεις την πορεία της επιχείρησής σου και θα μάθεις πως ακριβώς οι πελάτες σου αλληλεπιδρούν με το site σου σε κάθε στάδιο.
Με αυτό τον τρόπο, θα έχεις και τη δυνατότητα να διορθώσεις επιτυχώς το προϊόν σου, αφού θα γνωρίζεις ακριβώς σε ποιο σημείο υστερεί.
Η ανάλυση δεδομένων θα σε βοηθήσει να βρεις το κοινό σου, ενώ ταυτόχρονα θα καταλάβεις και τι είναι αυτό που θέλει. Επιπλέον, θα έχεις τη δυνατότητα να δεις που το προϊόν, το site σου κ.ο.κ υστερεί, ώστε να το καλυτερεύσεις.
Αν για παράδειγμα έχεις ένα site με ηλεκτρικά είδη, μέσω των δεδομένων, θα καταλάβεις γιατί δεν έχεις πολλούς πελάτες.
Για να τα καταφέρεις πρέπει απλώς να δεις τα διαθέσιμα εργαλεία και να χρησιμοποιήσεις αυτά που ταιριάζουν στην επιχείρησή σου!
Μην ξεχνάς ότι χωρίς τον έλεγχο και την αξιολόγηση των δεδομένων αυτών -από όπου και αν προέρχονται- δεν μπορείς να μεγαλώσεις την επιχείρησή σου.
Στο Growth Marketing σημασία έχουν τα μέσα που μπορείς να χρησιμοποιήσεις (websites, landing pages, apps, Bots και άλλες σελιδές), αφού αν δεν τα χρησιμοποιείς -σωστά- τελικά καταλήγεις στις πληρωμένες διαφημίσεις.
Και τώρα, που έμαθες τα βασικά μένει να τα χρησιμοποιήσεις με τον…σωστό τρόπο!
H συνταγή – εξίσωση είναι απλή:
Funnel x Magic Moment x Core Product Value = Growth