Συναντήσαμε την ομάδα του Fably και μας μίλησαν για την ιδέα τους, τα πλάνα τους και την μέχρι τώρα επιτυχία του Storython.

Φωτογραφίες: Εύα Μπεσλεμέ

-Μιλήστε μας αρχικά για την ιδέα του Fably.  Πώς προέκυψε και τι σας ώθησε στην δημιουργία του Storyhton;

Η ιδέα ξεκίνησε από τον Κώστα Κοπανίδη, φοιτητή της Πληροφορικής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Στην συνέχεια το όραμά του ενέπνευσε και την υπόλοιπη ομάδα που αποτελείται από τον Σωκράτη Χαρίση, τον Γιώργο Μετάκο, την Δήμητρα Μπολούτσου, τον Άλκη Πετρόχειλο και τον Παναγιώτη Σκαρπέλο.

Fably

clockwise: Δήμητρα Μπολούτσου, Κώστας Κοπανίδης, Σωκράτης Χαρίσης, Άλκης Πετρόχειλος και Γιώργος Μετάκος

Αυτό που επιδιώκουμε ως Fably είναι να ωθήσουμε τον κόσμο να διαβάζει και να δημιουργεί περισσότερο. Πολλές φορές έχουμε παρατηρήσει ότι οι άνθρωποι δεν έχουν πλέον τον χρόνο ή την υπομονή να διαβάσουν, ενώ ειδικά στην νέα γενιά παρατηρείται μια αποθαρρυντική απομάκρυνση από τον κόσμο των βιβλίων. Εμείς ερχόμαστε για να δώσουμε μια φρέσκια όψη, προσφέροντας τόσο στον αναγνώστη όσο  στον δημιουργό καινοτόμα εργαλεία που θα τον βοηθήσουν να διαβάζει και να γράφει, αντίστοιχα, περισσότερο.

Διαβάστε για το Stoython, τον ξεχωριστό διαγωνισμό δημιουργικής γραφής.

To Storython είναι κάτι το οποίο ξεκινήσαμε με πολύ όρεξη και κατέληξε σε μεγάλη επιβεβαίωση του σκοπού ύπαρξής μας. Θελήσαμε σαν ομάδα να δημιουργήσουμε έναν διαγωνισμό που θα σύστηνε για πρώτη φορά την πλατφόρμα μας στον κόσμο και θα μας έδινε τα αρχικά vibes προς το εγχείρημά μας.

-Από που προέκυψε η ονομασία για το Fably; Τι ήταν αυτό που οραματιστήκατε αρχικά;

Όσο για το όνομα, το Fably, προέκυψε από τη λέξη Fable που σημαίνει μύθος / μυθολογώ. Μας άρεσε σαν λέξη. Προφέρεται εύκολα και είναι «catchy» . Δε χρειάστηκε κάτι άλλο. Μόνο ένα  “ly” στο τέλος. Γιατί έτσι. ☺

Fably

Αυτό που οραματιστήκαμε στην αρχή, μεγάλωσε, ωρίμασε, εξελίχθηκε. Ποτέ όμως δεν ξέφυγε από το βασικό μας στόχο:

«Ο κόσμος να διαβάζει και να γράφει περισσότερο σε ένα περιβάλλον όπου η ποιότητα του περιεχομένου έχει τον πρώτο λόγο».

H ιστορία του Frapress με αφορμή το Storython.

-Η επιτυχία του πρώτου Storython ήταν κάτι που περιμένατε; Μιλήστε μας για τη συμμετοχή των νέων και το γενικό feeling που σας έχει δημιουργηθεί από τη μέχρι τώρα εξέταση των ιστοριών;

«Η επιτυχία του πρώτου Storython ήταν κάτι που περιμέναμε.»

«Η μεγάλη επιτυχία του Storython ήταν κάτι που μας εξέπληξε ευχάριστα.»

Εκατοντάδες ιστορίες συλλέχτηκαν από το διαγωνισμό και πλέον είμαστε στη διαδικασία της αξιολόγησης αυτών. Διαβάζουμε πολύ και ακολουθούμε αυστηρά μοτίβα βαθμολόγησης για την κάθε ιστορία που βασίζονται στη συνοχή, το νόημα, τα συναισθήματα και τις τεχνικές λεπτομέρειες γραφής καθεμιάς από αυτές.

Fably

Όσο για το γενικό feeling, μας διακατέχει μια ευχάριστη αίσθηση πίεσης από πλευράς χρόνου ώστε να τα προλάβουμε όλα που όμως στην πορεία συναντιέται με τα υπέροχα συναισθήματα της ηθικής ικανοποίησης για τη δουλειά μας, της έκπληξης πως γύρω μας υπάρχουν δεκάδες δημιουργικοί άνθρωποι και της ευχαρίστησης πως όλο αυτό το εγχείρημα, ο κόσμος το αγκαλιάζει θερμά. Συνεχίζουμε δυναμικά λοιπόν τη σκληρή δουλειά.

-Ποιά είναι η ομάδα και πως γνωριστήκατε μεταξύ σας; Πόσα άτομα εκτός αυτής σας βοήθησαν σχετικά με την υλοποίηση ή ποικιλοτρόπως;

Όπως αναφέραμε και παραπάνω στην ομάδα είμαστε ο Κώστας, ο Σωκράτης, ο Γιώργος, η Δήμητρα, ο Πάνος και ο Άλκης. Ο καθένας από εμάς φέρνει το δικό του μοναδικό στοιχείο στο Fably και αυτό είναι κάτι που απολαμβάνουμε πολύ. Γνωριστήκαμε όλοι μέσα από το Πανεπιστήμιο, αν και δεν παρακολουθούμε τα ίδια προγράμματα σπουδών.

Αυτό που μας ένωσε ήταν το κίνητρό μας να ασχολούμαστε με πράγματα εκτός του στενού πλαισίου των μαθημάτων και των εργασιών. Θεωρούμε ότι το πάθος που έχουμε όλοι για να κάνουμε κάτι παραπάνω είναι αυτό που μας παρακινεί και μας δένει ταυτόχρονα.

Αναφορικά με τα άτομα που μας βοήθησαν, θέλουμε να τονίσουμε ότι πάντοτε προσπαθούσαμε να συμβουλευόμαστε οποιονδήποτε είχε κάτι να μας πει και να αξιολογούμε αυτά που ακούμε. Οι νεοφυείς επιχειρήσεις γενικότερα υστερούν μόνο σε εμπειρία, οπότε καλό είναι να αξιοποιούν όση βοήθεια μπορούν να έχουν στο μέγιστο. Εμείς με την σειρά μας έχουμε λάβει βοήθεια και από το Πανεπιστήμιο και από διάφορους μέντορες – καθηγητές, συγγραφείς και εκδοτικούς οίκους. Αυτό μας επιτρέπει να συλλέγουμε τα απαραίτητα δεδομένα της αγοράς και να τα μεταφράζουμε σε τεχνογνωσία.

-Ποιο είναι το κοινό σας motto και πώς προέκυψε;

Δεν έχουμε τόσο κάποιο motto, παρόλα αυτά έχουμε κάποιες απαγορευμένες λέξεις μέσα στην ομάδα, οι οποίες είναι οι εξής πέντε:

“Αυτό δεν μπορεί να γίνει”.

Γενικότερα, δεν μας αρέσει η ιδέα του περιορισμού των δυνατοτήτων μας και ποτέ δεν ονομάζουμε κάτι αδύνατο πριν το προσπαθήσουμε με όλη μας την ψυχή. Η φιλοσοφία αυτή μας έχει φέρει στο σημείο που βρισκόμαστε αυτήν την στιγμή.

-Από την υλοποίηση μέχρι και την τελική πραγματοποίηση τι χρειάστηκε για να ολοκληρωθεί το project και να «βγει στον αέρα»;

Χρειάστηκε να κάνουμε τις 24 ώρες τις ημέρας 25, για να προλαβαίνουμε να δουλεύουμε όσο το δυνατόν περισσότερο για όσο το δυνατό πιο καλό αποτέλεσμα. Πράγμα που έγινε, γίνεται και θα συνεχίσει να γίνεται μέχρι να είμαστε απόλυτα ικανοποιημένοι από το προϊόν μας και την προσπάθειά μας γενικότερα.

Fably

Σελίδες: 1 2

Σχόλια

1 2