Ο Ρόμπερτ Έγκερς επιστρέφει με τον “Άνθρωπο του Βορρά” και μια περιπέτεια βαμμένη με αίμα. Κέρδισε το στοίχημα;
Υπόθεση: Στην Ισλανδία του δέκατου αιώνα, ο νεαρός πρίγκιπας Άμλεθ γίνεται μάρτυρας της δολοφονίας του πατέρα του από τον έμπιστο φίλο του, Φιόλνιρ. Μετά το τραγικό γεγονός , ο ίδιος καταφεύγει στη Ρωσία και ορκίζεται να εκδικηθεί για το θάνατο του πατέρα του.
Ο Ρόμπερτ Έγκερς επιστρέφει μετά τον «Φάρο» με μια πολλά υποσχόμενη μεσαιωνική τραγωδία που τοποθετεί τις ρίζες της στην παράδοση των Βίκινγκς. Με τον «Άνθρωπο του Βορρά» επιχειρεί να συνεχίσει το ταξίδι του στο απόκοσμο σύμπαν των μύθων, παντρεύοντας θρησκευτικά και μυθικά στοιχεία σε ένα παραμύθι επικών διαστάσεων.
Με ένα προϋπολογισμό 90 εκατομμυρίων δολαρίων και με σύμμαχο του ένα all star cast, ο σκηνοθέτης του «The witch» ήδη από το τρέιλερ μας προϊδέασε για μια αιματοβαμμένη ταινία που ακολουθεί τα βήματα του Σαιξπηρικού Άμλετ προς την ύβρη.
Πράγματι, η δολοφονία του βασιλιά μπροστά στα μάτια του νεαρού Άμλεθ στοίχειωσε τη συνείδηση του, πείθοντας τον ότι ο μόνος δρόμος για τη λύτρωση είναι η εκδίκηση. Η φυγή και η εκπαίδευση στον κόσμο της βαρβαρότητας πλάθουν έναν ήρωα τραγικό που μετατρέπεται σε ένα ανθρώπινο «κτήνος», διψασμένο για αίμα.
Με φόντο τις σκοτεινές αποχρώσεις των Σκανδιναβικών λόφων, ο Έγκερς στήνει εντυπωσιακά κάδρα που αιχμαλωτίζουν το βλέμμα αποδίδοντας εύστοχα την φυσική ομορφιά αλλά και τη μυστικιστική ατμόσφαιρα της πνευματικής διάστασης που διατρέχει την ταινία. Παράλληλα, δεν ξεχνά ότι η βία και η σκληρότητα είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με το σύμπαν του «Άνθρωπου του Βορρά», τοποθετώντας την αιματοχυσία σε περίοπτη θέση.
Οι επικές μάχες μπλέκονται με τελετουργικά στοιχεία και μεταφυσικά οράματα που προσπαθούν να ισορροπήσουν την αφηγηματική πλοκή και να οδηγήσουν στην προδιαγεγραμμένη πορεία του Άμλεθ. Ωστόσο, και πάρα την προσπάθεια για μια ανατρεπτική εξέλιξη προς το τέλος της ταινίας, η ανάγνωση των χαρακτήρων μοιάζει να εγκλωβίζεται σε στερεοτυπικά κουτιά που δεν αφήνουν περιθώρια εξέλιξης.
Ο Σκάρσγκαρντ ως «Άνθρωπος του Βορρά» πείθει με το μυϊκό του σθένος αλλά όχι με το ψυχισμό του Άμλεθ, ο οποίος λόγω της επιδερμικής σεναριακής πλοκής αναλώνεται σε εκρήξεις βίας χωρίς περαιτέρω εσωτερικές μεταβολές.
Η συνάντηση του Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ με τη Νικόλ Κίντμαν αυτή τη φορά ως γιου και μητέρας είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ενώ και η παρουσία της Άνια Τέιλορ Τζόι ως μάγισσας μοιάζει ταιριαστή επιλογή στο πλευρό του τραυματισμένου πρωταγωνιστή παρά το γεγονός ότι το ειδύλλιο τους ξεδιπλώνεται βιαστικά και επιφανειακά.
Αξιοσημείωτη και κομβική είναι και η εμφάνιση της Ισλανδής καλλιτέχνιδας Bjork, είκοσι δύο χρόνια μετά το «Dancer in the dark», ως μάντισσας που προφητεύει το μέλλον του Άμλεθ.
Ο «Άνθρωπος του Βορρά» του Ρόμπερτ Έγκερς αγγίζει το έπος που υποσχέθηκε στη μεγάλη εικόνα αλλά μοιάζει να χάνει την ουσία στην προσπάθεια του να εντυπωσιάσει με το πληθωρικό κάδρο του, αφήνοντας την πλοκή στη μοίρα μιας ανελέητης θηριωδίας.