Η διάθεση -ειδικά για εμάς τους κυκλοθυμικούς- είναι ένα αρκετά εύθραυστο και λεπτό ζήτημα.

Αν και είναι πολύ πιο εύκολο, να αποδώσουμε τη κακή μας διάθεση σε μια διαρκώς μεταβαλλόμενη εξίσωση εξωτερικών συνθηκών, όπως δουλειά, κοινωνική ζωή και σχέσεις, στην πραγματικότητα, αυτές οι λεπτομέρειες αποτελούν μια μόνο διάσταση, σε ένα περίπλοκο ιστό της χημείας του εγκεφάλου, των ορμονών και του γενικού »well-being».

Κάτι που φαινομενικά φαντάζει άσχετο, όπως η υγεία του εντέρου, για παράδειγμα, μπορεί να έχει τεράστια επίδραση στο πώς αισθάνεσαι τη δεδομένη ημέρα.

Αυτό σημαίνει, ότι η αλλαγή της διάθεσής σου μπορεί να γίνει μια εύκολη υπόθεση αρκεί, να κάνεις κάποιες αλλαγές στον τρόπο ζωής σου ή να δεσμευτείς σε ένα αυτοθεραπευτικό πρόγραμμα.

Έχοντας αυτό στο μυαλό, πάμε να δούμε πως 10 απλοί και γρήγοροι τρόποι θα σε βοηθήσουν να νιώσεις καλύτερα μέσα σε λίγα μόλις λεπτά.

1. Βγες στη φύση

Μελέτες δείχνουν ότι η έξοδος από το σπίτι και η επαφή με την φύση, ακόμα και για πέντε λεπτά, ενεργοποιεί τα επίπεδα κορτιζόλης και δίνει ώθηση τόσο στη διάθεση όσο και στην αυτοεκτίμησή σου. Ακόμα καλύτερα, αν βγεις έξω μια μέρα που ο ήλιος σε κερνάει φως και λάμψη, καθώς αυτός αποτελεί τη φυσική δόση βιταμίνης D, αυξάνει ακόμη περισσότερο τα επίπεδα σεροτονίνης σου. (Η σεροτονίνη είναι μία από τις βασικές «ορμόνες ευτυχίας»).

2. Δοκίμασε ένα mood light

 

Τώρα, επειδή είναι και ένας χειμώνας που έρχεται και ο ήλιος δεν θα είναι τόσο γενναιόδωρος μαζί μας, μπορείς να δοκιμάσεις το λεγόμενο »mood light», που μιμείται φωτιστικά το φως του ήλιου. Είναι μια έξυπνη λύση, ειδικά αν είσαι από αυτούς που επηρεάζονται ψυχολογικά από την αλλαγή του καιρού.

3. Κάνε 20-30 λεπτά γυμναστική 

Η διαδικασία εκγύμνασης έχει τρία σκέλη ικανοποίησης. Πρώτον, κάνοντας γυμναστική ο εγκέφαλός σου παράγει ενδορφίνες που είναι το χημικό μέσα στο οποίο θες να κολυμπάνε τα εγκεφαλικά σου κύτταρα και αυτό γιατί στην κυριολεξία, σε κάνουν χαρούμενο/η.

Δεύτερον, οποιαδήποτε μορφή ενασχόλησης και περιποίησης με τον εαυτό σου, αυξάνει τα επίπεδα αυτοεκτίμησης και αυτοπεποίθησης, τα οποία θα απογειωθούν, όταν θα δεις το κορμί που έχεις κάνει στον καθρέφτη. Οπότε σήκω! Δεν έχει σημασία πως, βρες τις ασκήσεις που σ’αρέσουν και ξεκίνα να ιδρώνεις!

4. Πάρε προβιοτικά

Σε μια μελέτη που δημοσιεύθηκε πέρυσι, οι επιστήμονες της UCLA μπόρεσαν να συνδέσουν τα ανθρώπινα βακτήρια του εντέρου με τις περιοχές του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνες για τη διάθεση και τις σχετικές με τη διάθεση συμπεριφορές, αποδεικνύοντας ότι ένα ισορροπημένο περιβάλλον του εντέρου και το πεπτικό σύστημα, αποτελούν αναπόσπαστο στοιχείο μιας ισορροπημένης διάθεσης. Μια άλλη ομάδα ερευνητών, διαπίστωσε ότι οι ασθενείς που πάσχουν από διαφορετικές διαταραχές της διάθεσης ανέφεραν βελτιωμένα συμπτώματα, όταν πήραν ένα προβιοτικό.

5. Φάε μαύρη σοκολάτα

Έρευνες δείχνουν ότι χάρη στο υψηλό αντιοξειδωτικό της περιεχόμενο, η σοκολάτα προκαλεί θετική επίδραση στη διάθεση, την εστίαση και τη μνήμη μας (δεν σε χάλασε).

6. Πιες καφέ

Είναι αλήθεια ότι η υπερβολική κατανάλωση καφεΐνης μπορεί να επιδεινώσει το άγχος και την ευερεθιστότητα. Ωστόσο, μια μικρή δόση μπορεί να δώσει στην διάθεση και την παραγωγικότητά σου ένα μεγάλο »lift».

7. Κάνε μπάνιο ακούγοντας μόνο χαρούμενη μουσική

Ξέρω, αν η διάθεσή σου είναι πεσμένη θες να ακούσεις μόνο sad songs στο replay. Όμως, όσο καλή και αν είναι η μουσική το μόνο που θα καταφέρεις, είναι να διαιωνίσεις αυτή την κακή διάθεση. Φτιάξε μια λίστα, με χαζά τραγουδάκια, κατά προτίμηση αυτά που άκουγες σαν παιδί και σου φέρνουν όμορφες αναμνήσεις και κάνε ένα χαλαρωτικό μπάνιο με αρωματικά έλαια.

8. Γέμισε τον οργανισμό σου με υγιεινά λιπαρά

Έχει αποδειχθεί, ότι τρόφιμα όπως ο σολομός, οι σπόροι τσιά, τα καρύδια και το σπανάκι είναι υψηλά σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, τα οποία βοηθούν στην ανακούφιση των συμπτωμάτων κατάθλιψης και άγχους. Οπότε φάε χωρίς δισταγμό!

9. Κοιμήσου

Όταν ο εγκέφαλος είναι σε υπερδιέγερση και βουτηγμένος στις αρνητικές σκέψεις, το καλύτερο που έχεις να κάνεις, είναι να τον χαλαρώσεις. Ακόμα και αν πιστεύεις πως είναι δύσκολο να σε πάρει ο ύπνος, πέσε στο κρεβάτι, χαλάρωσε το σώμα και την αναπνοή σου και άδειασε το κεφάλι σου. Όταν ξυπνήσεις θα νιώθεις ήδη καλύτερα!

10. Ζωγράφισε

Θυμάσαι όταν ήσουν παιδί, όταν φώναζες, νευρίαζες ή έκλαιγες που οι γονείς σου, σου έδιναν ένα παιχνίδι για ασχοληθείς και να ηρεμήσεις; Ε αυτό, κάνε εσύ τώρα στον εαυτό σου. Η διάθεση σου θα συνεχίσει να πέφτει εάν ομοίως συνεχίζονται και οι αρνητικές σου σκέψεις.

Οπότε βρες έναν τρόπο να τον αποσπάσεις από αυτές και να γίνεις δημιουργικός/η. Ένας πολύ καλός τρόπος, είναι η ζωγραφική. Μπορείς ακόμα να δοκιμάσεις coloring books για ενήλικες. Τα χρώματα και τα σχέδια σίγουρα, θα σε βοηθήσουν να νιώσεις πιο όμορφα.

10. Περιποιήσου τον εαυτό σου

Όπως είπαμε, οποιαδήποτε ενασχόληση με τον εαυτό σου, μόνο καλό θα σου κάνει. Πήγαινε για ψώνια, κάνε beaute (πιάνει και σε άντρες και σε γυναίκες), περιποιήσου το στυλ σου, το σώμα σου, το πρόσωπό σου, ακόμα, αν το πάμε παραπέρα, και το μυαλό σου με παιχνίδια που το ακονίζουν ή βιβλία που το εμπλουτίζουν με εικόνες και σκέψεις.

Σχόλια