Το «The fury of a patient man» πρόκειται για μια ιστορία εκδίκησης, η οποία αν και δεν αποτελεί την πιο αντιπροσωπευτική του είδους, σε κάνει να εκτιμήσεις τον ισπανικό κινηματογράφο.

Σίγουρα το «The fury of a patient man» είναι μια από τις πιο αξιοπρόσεκτες ταινίες του 2016 που δικαίως απέσπασε τέσσερα βραβεία Γκόγια, ανάμεσά τους και αυτό της Καλύτερης Ταινίας.

«Η οργή ενός υπομονετικού ανθρώπου» του σκηνοθέτη Ραούλ Αρεβάλο, αποτελεί ένα φιλμ άκρως εκδικητικό και ταραχώδες που ξυπνάει την οργή μέσα σου και σε κάνει να ταυτίζεσαι τόσο με τον πρωταγωνιστή, ο οποίος αν και μιλάει πολύ λίγο σε όλη τη ταινία, ωστόσο τα λέει όλα με το βλέμμα του.

Η «Οργή» χωρισμένη σε τέσσερα κεφάλαια, («Το Μπαρ», «Η Οικογένεια», «Ανα» και «Κούρο»), θυμίζει το ύφος ενός νεό νουάρ, ή ενός κάθε άλλο παρά τυπικού φιλμ για την εκδίκηση ή την σωτηρία.

Σινεφίλ επιλογές:"The fury of a patient man", ένα ισπανικό διαμαντάκι που θα σε εκπλήξει ευχάριστα!

Η ταινία στο σύνολο της εστιάζει και ακολουθεί την έντονα τραγική ιστορία του Χοσέ, ενός μοναχικού ντροπαλού και φαινομενικά καλοπροαίρετου άντρα, τον οποίο υποδύεται το υποκριτικό ταλέντο που ακούει στο όνομα Αντόνιο ντε λα Τόρε. Ο Χοσέ αφού «χάνει» το ταίρι του από μια συμμορία αδίστακτων ληστών  αποφασίζει να αναλάβει τα ηνία της εκδίκησης και να αυτοδικήσει.

Όμως, πριν από την καλά μελετημένη εκδίκηση του, Ο Χοσέ αρχίζει να επισκέπτεται το μπαρ όπου δουλεύει η Άνα, μια νεαρή και όμορφη γυναίκα, η οποία αν και ξαφνιάζεται από τον ερχομό του Χοσέ, δεν μπορεί να κρύψει την υποβόσκουσα χαρά και έλξη της προς την ήρεμη δύναμη του Χοσέ. Η ίδια παίρνει κουράγιο από το ενδιαφέρον του Χοσέ ενώ τον βλέπει ως μια «σανίδα σωτηρίας», καθώς πέρασε οχτώ χρόνια περιμένοντας τον Κούρο, τον σύζυγο της, να εκτίσει την ποινή του στη φυλακή.

Η τρυφερή και φιλική στάση του Χοσέ τόσο απέναντι στην Άνα όσο και στον αδερφό της, δεν αργεί βέβαια να κινήσει υποψίες, ενώ οι αδιάκοπες ερωτήσεις του σχετικά με την φυλάκιση του Κούρου δημιουργούν μια εμφανή ατμόσφαιρα καχυποψίας σχετικά με τις προθέσεις του ήρεμου αυτού ανθρώπου.

Εμείς ως θεατές σε όλη τη διάρκεια της ταινίας καταλαβαίνουμε αμέσως πως η υπόκωφη χροιά σχεδόν ολόκληρου του φιλμ καθώς και οι αδιάλειπτες σιωπές και οι διαρκείς παύσεις μας προετοιμάζουν για κάτι τραγικό.

Ο Αντόνιο ντε λα Τόρε με ένα βλέμμα που κυριολεκτικά σκοτώνει, ετοιμάζεται να αποδώσει την δικαιοσύνη στο όνομα της αγάπης του που χάθηκε σε μια ληστεία ενός κοσμηματοπωλείου.

Ναι. Η πρώτη σεκάνς της ταινίας ξεκινάει ακριβώς με μια γοργή σκηνή και βιαστικά πλάνα της ληστείας που έλαβε χώρα στο κοσμηματοπωλείο. Έπειτα, όμως, η σκηνοθεσία αλλάζει χαρακτήρα και με έναν εντελώς αντιθετικό τρόπο μας οδηγεί αργά και κλιμακωτά προς την κάθαρση του Χοσέ. 

Ο άντρας της Άνα βγαίνει από την φυλακή και βρίσκει την γυναίκα του πιο μπερδεμένη παρά ποτέ, ενώ ο ίδιος οφείλει να υποστεί τις συνέπειες των πράξεων του έστω και αν τα πράγματα δεν διορθώνονται πλέον. Έρχεται αντιμέτωπος με τον χειρότερο εχθρό του και είναι αναγκασμένος να «ρουφιανέψει» τα άλλα μέλη της ληστείας προκειμένου να προστατέψει την οικογένεια του.

Πρόκειται για μια ταινία άκρως ανατρεπτική με ποικίλες εντάσεις και ωμή βία που μέχρι και το τελευταίο λεπτό της σε βομβαρδίζει με πληροφορίες και ασταμάτητες εκπλήξεις. Το τέλος της μετατίθεται σε μια υπαίθρια περιοχή του νότου με στυλ νέο-γουέστερν και βλέπουμε τον πρωταγωνιστή να έχει φτάσει στην ύψιστη έξαρση της εκδίκησης βασανίζοντας μεθοδικά και εν ψυχρώ τα θύματα του. Ένα τέτοιο τέλος σίγουρα σε συγκλονίζει με την ακέραια στάση και την αμετάβλητη ψυχραιμία που διαγράφεται στο πρόσωπο του Χοσέ.

Επειδή όμως, τα λόγια και οι αναλύσεις πολλές φορές είναι περιττά σ’αφήνω αγαπητέ αναγνώστη να πάρεις μια γεύση από την ταινία μέσα από το trailer και έπειτα να απολαύσεις αυτό το ισπανικό διαμαντάκι. Καλή προβολή, λοιπόν!

 

 

Σχόλια