Τι χαρακτηρίζει τελικά την γενιά των Millennials και τι συμπεράσματα βγάζουμε για την σχέση με τις προηγούμενες γενιές!

Ήταν Σάββατο απόγευμα, όλοι μου οι φίλοι δούλευαν και εγώ ήθελα απεγνωσμένα να πάω για καφέ. Έτσι λοιπόν ντύθηκα, πήρα το tablet μου και πήγα σε ένα καφέ κάτω από το σπίτι μου. Πήγα, κάθισα στο βάθος γωνία και χάζευα. Σκρολάροντας, λοιπόν, πέφτω πάνω σε άρθρο «Generation X: Οι σημερινοί managers» και λίγο η βαρεμάρα, λίγο η περιέργεια έφτασα να ανακατευθύνομαι από άρθρο σε άρθρο. Κατέληξα, λοιπόν, στους millennials που λίγο πολύ όλοι της γενιάς μας εκεί ανήκουμε (εεε μην κρύβεις χρόνια).

Τι είν΄ αυτό που το λένε millennials τέλος πάντων;

Η γενιά των Millennials αποτελεί ακόμη και σήμερα ένα άλυτο μυστήριο καθώς πολλοί έχουμε ακούσει αυτόν τον όρο, αλλά πραγματικά πολλοί λίγοι γνωρίζουμε τι σημαίνει στην πραγματικότητα.

Ας τα πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή…

Οι τρείς πιο πρόσφατες γενιές είναι οι baby boomers, η Generation X και η Generation Y. Για την ιστορία, οι baby boomers, είναι η πρώτη μεταπολεμική γενιά (hint: παγκόσμιος βου), γεννημένοι στο διάστημα 1946–1964. Οι baby boomers έδωσαν την σειρά τους στην  Generation X (συντομογραφία Gen X) ή ελληνιστί “Γενιά Χ”. Αποτελείται από άτομα που είναι γεννημένα κατά την περίοδο του 1965–1977. Η γενιά αυτή βρέθηκε ανάμεσα στην παγκοσμιοποίηση και την λήξη του Ψυχρού πολέμου ̇ μιλάμε, δηλαδή για τους σημερινούς σαρανταπενηντάρηδες, την πιο μορφωμένη από τις προηγούμενες γενιές, οι γυναίκες για πρώτη φορά είχαν υψηλότερο μορφωτικό επίπεδο απ’ ότι οι άνδρες, αποτελούμενη από άτομα ρεαλιστικά, ηγετικά, που τους γοητεύει η διαφορετικότητα.

Την Generation X διαδέχτηκε μια νέα γενιά ̇ η Generation Υ (συντομογραφία Gen Y). Η γενιά αυτή συχνά αποκαλείται “Millennials” και περιλαμβάνει όσους γεννήθηκαν από το 1977 ως και το 1995. Η γενιά αυτή έχει χαρακτηριστεί σαν «παλιρροϊκό κύμα» καθώς τα άτομα που γεννήθηκαν σε αυτό το διάστημα ξεπέρασαν κατά πολύ όλες τις προηγούμενες γενιές. Τα μέλη της γενιάς αυτής σήμερα είναι μεταξύ 23–40 ετών. Η έκθεσή τους σε τηλεοπτικές διαφημίσεις είναι καθημερινή και αποτελούν την ελκυστικότερη ομάδα για την προώθηση προϊόντων. Επιπλέον η γενιά αυτή έχει μεγαλώσει με την τεχνολογία και όλη η επικοινωνία της βασίζεται κυρίως στα κινητά και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ψάχνοντας όμως λίγο καλύτερα θέλησα να καταλάβω και τον τρόπο με τον οποίο επιλέγουν να καταναλώσουν.  Διάβασα ατελείωτα άρθρα και έρευνες ώσπου έφτασα στο εξής συμπέρασμα. Όλα μα όλα σε αυτή τη γενιά γίνονται για την μίμηση.

Υπάρχουν και άλλοι παράγοντες όπως τιμή,  μάρκα, ποιότητα ή προσήλωση, αλλά η μίμηση είναι αυτή που κυριαρχεί. Σκέψου μια απλή σου μέρα από το πρωί που θα σηκωθείς μέχρι και το βράδυ που θα γυρίσεις σπίτι. Όπου και να πας ֗ στο δρόμο, στο γραφείο, στο γυμναστήριο ή στο εστιατόριο υπάρχουν πράγματα που βλέπεις στον άλλο και τα θες. Από κάποιον, κάποτε είχα ακούσει πως: «Όταν οι άνθρωποι είναι ελεύθεροι να κάνουν ό,τι θέλουν, συνήθως μιμούνται ο ένας τον άλλον» (έκανα στρατό με τον Eric Hoffer, don’t judge me).

Σε αυτό που δεν τίθεται θέμα μίμησης, γιατί είμαστε και unique ώρες – ώρες, είναι η οικογενειακή στέγη. Όλα τα έμβια όντα καααποια στιγμή φεύγουν από τους γονείς τους και την οικογενειακή εστία. Αλλά εμείς, δεν κακοκαρδίζουμε κανέναν. Ξέρουμε πόσο ανάγκη μας έχουν ֗ μένουμε και επιμένουμε. Πέρα απ΄ την πλάκα, είναι χαρακτηριστικό της γενιάς μας ότι δεν φεύγουμε νωρίς απ΄ τους γονείς μας, γιατί αποταμιεύουμε ελάχιστα και επιδιώκουμε την εμπειρία και όχι την ιδιοκτησία. Δαπανάμε για να αρέσουμε, να διασκεδάζουμε, να ταιριάζουμε. Τα ζεστά μας ευρώ πάνε σε ταξίδια, ψυχαγωγία, τεχνολογία, διαδικτυακό στοιχηματισμό και social media. Βλέπουμε ελάχιστη τηλεόραση και επιλέγουμε το net για ενημέρωση και διασκέδαση. Γι΄ αυτό και κάποιοι μας έχουν χαρακτηρίσει ως γενιά του «εγώ».

 

Από την άλλη, τις αγορές τις παίζουμε και λίγο στα δάχτυλα. Αν φτερνιστούμε εμείς (aka αλλάξουμε συνήθεια) αρρωσταίνουν. Όσο κι αν είμαστε στον κόσμο μας, είμαστε οι καλύτεροι πελάτες και αυτό φαίνεται.

Μπορεί, λοιπόν, να μην μένουμε εύκολα μόνοι μας, να είμαστε λίγο του είναι και πολύ του φαίνεσθαι, να σκορπάμε λίγο τα λεφτά μας, αλλά they see us rollin’ they hatin’. Κλείνοντας λοιπόν το άρθρο θα έλεγα ότι οι millennials είναι διασκεδαστικοί, αστείοι, έχουν αίσθηση του χιούμορ, θέλουν να είναι πρωτοπόροι, αλλά σαν γενιά, έχουν ταυτιστεί με τη μίμηση. Τζατζίκι – σουβλάκι ένα πράμα… Πράγματι πολύ σοβαρό!

Σχόλια