Ακόμα και η Ανώνυμη Περιήγηση στο διαδίκτυο δεν εξασφαλίζει τα προσωπικά δεδομένα σου!

Ακόμα κι όταν νομίζεις ότι καλύπτεις τα «διαδικτυακά σου ίχνη» ανοίγοντας παράθυρο ανώνυμης περιήγησης στον browser, οι σελίδες που επισκέφθηκες και όλη η σειρά με την οποία κινήθηκες στο διαδίκτυο δεν είναι τόσο ιδιωτική όσο πιστεύεις.

Πληροφορίες για τις online κινήσεις σου και το κάθε URL που είδες, μπορούν εύκολα να αγοραστούν από κάποιον που τις θέλει. Στις περισσότερες περιπτώσεις αυτός που τις αναζητά έχει διαφημιστικά κίνητρα, ωστόσο εννοείται ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν και με οποιονδήποτε άλλο τρόπο.

Η Svea Eckert, δημοσιογράφος, μαζί με έναν επιστήμονα-μηχανικό δεδομένων συνεργάστηκαν κάνοντας έρευνα για να δουν ακριβώς τι προσωπικά δεδομένα χρηστών μπορούσαν να αγοράσουν. Τελικά ήταν πολλά!
Δημιούργησαν μια ψεύτικη εταιρία marketing, της έδωσαν ζωή σε όλα τα social media με ψεύτικα προφίλ εργαζομένων κλπ και άρχισαν να αναζητούν πώς να αγοράσουν πληροφορίες και συγκεκριμένα το ιστορικό των browser για ένα μήνα στο σύνολό του. Με την πρόφαση ότι θέλουν να εκπαιδεύσουν μια πλατφόρμα τεχνητής νοημοσύνης που θα έφερνε επανάσταση στο marketing, αρκεί να της έδιναν στην αρχή αρκετά στοιχεία και μεταβλητές μέσω δεδομένων.
Την έρευνά τους αυτή παρουσίασαν στο DefCon, συνέδριο για το hacking στο Las Vegas.
Aυτό που αγόρασαν τελικά ήταν το ιστορικό από ανώνυμες περιηγήσεις 3000

Tώρα πιστεύεις καλύφθηκες…

Γερμανών. Στην ουσία δεν χρειάστηκε καν να το αγοράσουν, ένας «μεσίτης» δεδομένων (aka data broker) τους το έδωσε δωρεάν. Και παρόλο που ήταν ανώνυμη η περιήγηση, ήταν πολύ εύκολο να βρουν μερικούς χρήστες πολύ γρήγορα.

Πώς;
Όταν κοιτάς τα analytics για οποιοδήποτε προφίλ σου, Twitter, Google κλπ, είναι προφανές πως ο μόνος άνθρωπος που έχει πρόσβαση σε αυτά είσαι εσύ. Και σε άλλες περιπτώσεις που δεν είναι τόσο προφανές, αν συνδυαστούν στοιχεία και σελίδες προκύπτει εξίσου εύκολα η ταυτότητα του χρήστη.

Στην περίπτωση αυτή, τελικά από που είχαν συγκεντρωθεί τα δεδομένα; Από ένα plugin, extension του browser που λέει στους όρους τους ότι πουλά τα δεδομένα σου.

Συμπέρασμα: Πρέπει να ασχοληθείς λίγο περισσότερο με όλο αυτό το θέμα που ονομάζεται «προστασία δεδομένων» γιατί η κατάσταση έχει αρχίσει να ξεφεύγει. Θα αναλύσουμε τρόπους  για να προστατευτείς και τα νομικά ζητήματα που τίθενται σε άλλο άρθρο.

Σχόλια