Σύμφωνα με όσα δήλωσε στον ΣΚΑΙ η αναπληρωτής υπουργός Κοινωνικής Αλληλεγγύης Θεανώ Φωτίου, ο ΟΑΣΑ θα διαθέσει από αυτή την εβδομάδα ένα διώροφο λεωφορείο στην υπηρεσία των αστέγων.

Τίποτα δεν θα πηγαίνει χαμένο, είτε μιλάμε για τρόφιμα, είτε για… λεωφορεία. Η πρόθεση της αναπληρώτριας υπουργού Κοινωνικής Αλληλεγγύης Θεανώς Φωτίου να αξιοποιείται οτιδήποτε μπορεί να παράγει κοινωνικό όφελος παίρνει σάρκα και οστά με την ενεργοποίηση ενός από τα τέσσερα τουριστικά διώροφα λεωφορεία του ΟΑΣΑ που βρίσκονται σε αχρησία για την παροχή υπηρεσιών σε άστεγους.

Σύμφωνα με τις δηλώσεις της Αναπληρώτριας Υπουργού Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Θεανώς Φωτίου, ο ΟΑΣΑ θα διαθέσει από αυτή την εβδομάδα ένα διώροφο λεωφορείο για τους άστεγους.

10 πράγματα που θα καταλάβουν μόνο όσοι χρησιμοποιούν το λεωφορείο

Το λεωφορείο αυτό θα διαμορφωθεί έτσι, ώστε να προσφέρει υπηρεσίες υγιεινής όπως πλύσιμο και αλλαγή ρούχων. Θα κινείται μάλιστα σε περιοχές της Αθήνας όπου υπάρχουν άστεγοι οι οποίοι δεν έχουν πρόσβαση σε άλλες δομές υποστήριξης. Παράλληλα, θα γίνεται καταγραφή των αστέγων από κοινωνιολόγους. Όπως και σε προηγούμενα μέτρα του υπουργείου, χαρακτηριστικότερο όλων το πρόγραμμα για την ανθρωπιστική κρίση, επιλέγεται ένας ολοκληρωμένος τρόπος παρέμβασης που αφενός θα ανακουφίζει τους άστεγους, αφετέρου θα καταγράφει το μέγεθος του προβλήματος, ενώ θα συμβάλλει στην επανένταξή τους.

Ο ΟΑΣΑ διαθέτει τέσσερα διώροφα λεωφορεία, τα οποία είχαν παραγγελθεί το 2007.  Είχαν κοστίσει  1.666.000 ευρώ αλλά  μέχρι στιγμής ήταν ανεκμετάλλευτα.

διώροφο λεωφορείο

Ο αρχικός στόχος ήταν να χρησιμοποιηθούν στη τουριστική γραμμή 400 όπου με ένα εισιτήριο των 5 ευρώ θα γινόταν ο γύρος της Αθήνας, κάτι που δεν συνέβη. Τα τέσσερα διώροφα λεωφορεία είχαν αρχικά παραγγελθεί ώστε να δρομολογηθούν στην τουριστική γραμμή 400 η οποία όμως καταργήθηκε πριν από την παράδοση τους στην τότε ΕΘΕΛ. Χρησιμοποιήθηκαν για λίγο στη γραμμή Ε22 αλλά αποσύρθηκαν λόγω μεγέθους και προβλημάτων ασφαλείας. Το 2014 η ΟΣΥ προσπάθησε να τα εξαγοράσει αλλά σκόνταψε στις αντιδράσεις των εργαζομένων.  Έκτοτε έχουν γίνει προσπάθειες για τη μίσθωσή τους σε ιδιώτες, οι οποίες όμως σκόνταψαν στις αντιδράσεις συνδικαλιστών.

Τα είδαμε για λίγο να κυκλοφορούν το 2011, όμως με προσχηματικές δικαιολογίες όπως το γεγονός ότι είναι μεγάλα για να κυκλοφορούν στο κέντρο της Αθήνας σταμάτησαν. Σήμερα, η πρωτοβουλία της αναπληρώτριας Υπουργού, επιτέλους αξιοποιεί τουλάχιστον ένα από τα τέσσερα λεωφορεία.

Νυχτερινά λεωφορεία στην Αθήνα

Το λεωφορείο θα κινείται σε περιοχές της Αθήνας όπου υπάρχουν άστεγοι οι οποίοι δεν έχουν πρόσβαση σε άλλες δομές υποστήριξης άστεγων. Η πρωτοβουλία θα υλοποιηθεί σε συνεργασία με τη ΜΚΟ Praksis και την Παπαστράτος και αναμένεται να ξεκινήσει σε περίπου δύο μήνες. Αυτές τις ημέρες γίνονται οι απαραίτητες μελέτες ώστε να αποφασιστούν οι εργασίες μετασκευής που θα χρειαστούν (ντουζιέρες κ.λπ.).

Σχόλια