H ταινία “Carol” είναι βασισμένη στο βιβλίο της Patricia Highsmith “The price of salt” και περιγράφει το ειδύλλιο που αναπτύχθηκε ανάμεσα σε δύο γυναίκες στην Αμερική της δεκαετίας του ‘50. Η Carol Aird είναι ευκατάστατη και φαινομενικά έχει όλα όσα χρειάζεται. Ωστόσο βρίσκεται παγιδευμένη σε ένα γάμο που δεν καλύπτει τις ανάγκες της. Η Therese Belivet από την άλλη είναι μια νεαρή γυναίκα που προσπαθεί να ανακαλύψει τον εαυτό της. Οι δυο τους γνωρίζονται τυχαία στο πολυκατάστημα παιχνιδιών που εργάζεται η Τερέζ(Therese) και γεννιέται απρόσμενα μία ακατανίκητη έλξη.
Η ταινία είναι άψογη οπτικά, ενώ η εποχή και οι διαφορετικές τοποθεσίες έχουν αποδοθεί με αριστοτεχνικό τρόπο. Η υπόθεση μπορεί να μη σφύζει από πρωτοτυπία, αλλά το χρονικό πλαίσιο στο οποίο τοποθετείται η ταινία παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον. Επιπλέον, υπάρχουν και οι κοινωνικές προεκτάσεις μιας ιστορίας που θεωρείται άκρως ανήθικη σε μία δεκαετία σχετικής ευδαιμονίας στην Αμερική, όπου τα υλικά αγαθά ρέουν άφθονα και οι γυναίκες παντρεύονται από μικρές ηλικίες έχοντας σαν όνειρο την ζωή σε ένα ήσυχο προάστιο με πολλά παιδιά και ένα όμορφο και μεγάλο σπίτι. Μιλάμε για μία εποχή ύψιστης υποκρισίας, η οποία στην ουσία σηματοδότησε και την ανάδυση του φεμινιστικού κινήματος. Σε μία τέτοια εποχή λοιπόν, που η γυναίκα δεν μπορεί να προσδιοριστεί σαν οντότητα εκτός του έγγαμου βίου, η Κάρολ θέλει να αποδεσμευτεί από ένα γάμο που δεν καλύπτει τις ανάγκες της και ζητά διαζύγιο.
To διαζύγιο για το οποίο μάχεται η Κάρολ σε όλη την ταινία αποτελεί κάτι ιδιαίτερα ρηξικέλευθο, καθώς η Αμερικάνικη κουλτούρα της εποχής ανάγει το γάμο και την οικογένεια ως τις θεμελιώδεις αρχές που καθιστούν τον άνθρωπο ευτυχισμένο. Το διαζύγιο αποτελεί στίγμα, ιδιαίτερα για μία γυναίκα εκείνης της εποχής. Ο άντρας της προσπαθεί να την εκβιάσει γνωρίζοντας τις σεξουαλικές της προτιμήσεις και θα της στερήσει την παρουσία του παιδιού της προκειμένου να την οδηγήσει και πάλι κοντά του.
Από την άλλη πλευρά, η Τερέζ προσπαθεί να ανακαλύψει την ταυτότητα της βγαίνοντας έξω, διασκεδάζοντας, έχοντας μία σχέση με έναν άντρα που επιθυμεί να την παντρευτεί (αν και εκείνη δεν αισθάνεται καθόλου έτοιμη να κάνει ένα τόσο μεγάλο βήμα) και προσπαθώντας να μαγνητίσει τα πάντα γύρω της μέσα από τη μικρή της φωτογραφική μηχανή. Αποφασίζει χωρίς δισταγμούς να ακολουθήσει την Κάρολ σε ένα ταξίδι με αυτοκίνητο.Τελικά, γίνεται φωτογράφος στην εφημερίδα New York Times, κάτι ασυνήθιστο για μία γυναίκα της εποχής εκείνης.Έχει ασφαλώς μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων από την Κάρολ, διότι έχει τη δυνατότητα να επιλέξει τη ζωή της, ενώ η Κάρολ παλεύει με τους δαίμονες της έχοντας κάνει συμβατικές επιλογές που όμως δεν ταιριάζουν στον χαρακτήρα της.
Ο έρωτας τους έχει κάτι το εκλεπτυσμένο, το πάθος ξετυλίγεται βαθμιαία και έχει ως αποτέλεσμα να αλλάζει τις ζωές τους και να τις επανακαθορίζει. Οι ερμηνείες είναι εξαιρετικές, η βραβευμένη με Όσκαρ Cate Blanchett(«Βlue Jasmine») και η Rooney Mara(«Το κορίτσι με το τατουάζ») υποδύονται με άκρως επιτυχημένο τρόπο δύο γυναίκες παγιδευμένες σε μία λάθος εποχή, μία εποχή που δεν τους επιτρέπει να εκφράσουν τη σεξουαλικότητα τους και τις επιθυμίες τους. Θα καταφέρουν να αντιταχθούν στο συντηρητικό πνεύμα των 50s και να πορευθούν μαζί στη ζωή;
Η ταινία «σάρωσε» στο Φεστιβάλ των Κανών και αναμένεται να αποτελέσει το φαβορί των φετινών Όσκαρ.