Η Hello Kitty είναι ένα από τα καρτούν που έχασαν τα μαλλιά τους για τα παιδιά με καρκίνο.

Για τα παιδιά με καρκίνο, μπορεί να είναι δύσκολο όταν η θεραπεία προκαλεί την απώλεια μαλλιών. Γι’ αυτό, μια καμπάνια με έδρα τη Βραζιλία ένωσε μερικούς διάσημους χαρακτήρες της ποπ κουλτούρας για να εμπνεύσει τα παιδιά και να γνωστοποιήσει το στίγμα που πολλές φορές νιώθουν.

Η καμπάνια Bald Cartoons, που δημιουργήθηκε από τη διαφημιστική εταιρία Ogilvy Brazil σε συνεργασία με το ογκολογικό ινστιτούτο για παιδιά GRAAC του Sao Paulo, απεικονίζει διάσημους χαρακτήρες καρτούν χωρίς μαλλιά, για να προωθήσει την ιδέα ότι «ένα παιδί με καρκίνο αξίζει να του συμπεριφέρονται σαν ένα οποιοδήποτε άλλο παιδί».

Ogilvy

«Ένα παιδί ταυτίζεται με ένα καρτούν, όπως με την οικογένεια και τους φίλους», είπε ο Roberto Fernandez, διοικητικό στέλεχος της καλλιτεχνικής διεύθυνσης στο Ogilvy Brazil. «Γι’ αυτό σκεφτήκαμε να αλλάξουμε τη συμπεριφορά των καρτούν… εμπνέουμε τα παιδιά να παλέψουν τον καρκίνο και να αισθανθούν καλύτερα απ’ ότι φαίνονται και, επίσης, για να εμπνέουν τους γύρω τους, ώστε να νιώθουν το ίδιο».

Η καμπάνια ξεκίνησε το Νοέμβριο, ώστε να συμπέσει με την εθνική (της Βραζιλίας) Ημέρα Παιδικού Καρκίνου στις 23 Νοεμβρίου, και ήταν αμέσως επιτυχής, αφού έλαβε την προώθηση του προέδρου της Βραζιλίας, Dilma Rousseff, στο twitter. Χάρη στη φήμη του στη Βραζιλία, η καμπάνια έγινε παγκόσμια σ’ ένα μόλις μήνα, περιλαμβάνοντας 40 χαρακτήρες, όπως τις εικονικές φιγούρες του Snoopy, του Garfield, της Hello Kitty και του Rio 2.

Στο επίσημο site μπορείτε να βρείτε αφίσες, comic strips και μικρού μήκους βίντεο που να δείχνουν τους χαρακτήρες χωρίς μαλλιά.

Στο βίντεο του νοσοκομείου GRAAC, τα παιδιά που κάνουν θεραπείες συζητούν πώς ήταν τα μαλλιά τους. Μετά, μια ομάδα παιδιών σε θεραπεία αντιδρούν ενώ βλέπουν ένα επεισόδιο του βραζιλιάνικου καρτούν «Monica’s gang». Τα μικρά μάτια τους φωτίζονται και ένα κοριτσάκι δείχνει το καραφλό χαρακτήρα στην οθόνη και μετά στον εαυτό της.

«Νόμιζα ότι αν έβγαζα το καπέλο μου στο σχολείο, τα παιδιά θα γελούσαν, αλλά τώρα δε νιώθω πια έτσι», είπε ένα αγόρι στο βίντεο, που έβγαλε το καπέλο του και χαμογέλασε.

«Πρέπει να είσαι περήφανος για καθένα και για όλα τα παιδιά χωρίς μαλλιά που βλέπεις, γιατί αυτά τα παιδιά παλεύουν για τη ζωή τους», είπε μια έφηβη. «Και νομίζω ότι αυτό είναι κάπως μεγαλοπρεπές».

Ο Jeremy Shatan, διοικητικό στέλεχος στο Hope & Heroes Children’s Cancer Fund, επαινεί τους στόχους του Bald Cartoon, αλλά διερωτάται αν η καμπάνια είναι αρκετή. img_personagens_hello-kitty_poster_download_poster_littlebaldies_HK

«Είναι κάτι πολύ καλό που κάνουν και μπορεί να κάνει μερικά παιδιά να νιώσουν καλύτερα και να δέχονται καλύτερη συμπεριφορά από τους συνομήλικούς τους», είπε. «Ωστόσο, αυτού του είδους οι «για να νιώσεις καλά» καμπάνιες μπορούν να αποσπάσουν την προσοχή από αυτό που είναι πραγματικά σημαντικά: αυξημένη χρηματοδότηση για έρευνα για τη βελτίωση των θεραπειών και επέκταση της κατανόησής μας γι’ αυτές τις ασθένειες και πηγές για οικογένειες που οικονομικά δεν μπορούν να τα βγάλουν πέρα μ’ ένα παιδιά με καρκίνο. Η καμπάνια θα μπορούσε να έχει μεγαλύτερη επιρροή, αν συνδεόταν με κάτι που θα μπορούσε να αλλάξει τις ζωές των παιδιών με καρκίνο με ένα ουσιαστικό τρόπο».

 

Σχόλια