Επιμέλεια: Μαρίνα Κυβελέα,

Κατερίνα Χλιάρα

 

Όταν η δουλειά φαίνεται εύκολη, είναι δύσκολο να κρατήσεις τους εργαζομένους σου σε σειρά. Μπορεί να βαριούνται, μπορεί να μη νιώθουν ότι επενδύουν συναισθηματικά, μπορεί να μην τους αρέσει η δουλειά τους: σε κάθε περίπτωση αντιμετωπίζεις το ίδιο πράγμα, την έλλειψη κινήτρου. Ωστόσο, δεν έχει να κάνει με τη δουλειά: σχετίζεται με το περιβάλλον που δημιουργείς εσύ. Δημιούργησε ένα σωστό περιβάλλον και θα έχεις χαρούμενους εργαζομένους με κίνητρο, που θεωρούν ότι είναι εύκολο να είναι παραγωγικοί κι ευχαριστημένοι.

Μέρος 1: Κίνητρο ως ομάδα

670px-Motivate-Staff-Step-1-Version-2

  1. Αξιοποίησε το κίνητρο του προγράμματος ανταπόδοσης σ’ έναν εργαζόμενο.

Αντί να αυξήσεις το μισθό (κάτι που κανένα αφεντικό δε θέλει ν’ ακούει), ξεκίνα ένα πρόγραμμα ανταπόδοσης για τους εργαζομένους, όπως ένα Πρόγραμμα Ιδιοκτησίας Μετοχών Εργαζομένων. Με αυτόν τον τρόπο, όταν η εταιρεία πηγαίνει καλά, όλοι οι εργαζόμενοι επωφελούνται, από το διευθυντή μέχρι τους υπαλλήλους. Αφού θα θέλουν να εκμεταλλευτούν τα οφέλη, θα έχουν το κίνητρο να εργαστούν σωστά για να το πετύχουν αυτό. Στο μυαλό τους, τώρα ο μισθός έρχεται είτε η εταιρεία τα καταφέρει είτε όχι – με αυτόν τον τρόπο, η επιτυχία τους επηρεάζει το ίδιο.

  • Αυτό μπορεί (και θα έπρεπε) να είναι ένα πρόγραμμα που τους δίνει ένα κίνητρο που μπορούν να μοιραστούν με τις οικογένειές τους, κάτι που έχει βοηθήσει πολλές οικογένειες. Για τους ενήλικους που στηρίζουν μια οικογένεια, είναι ένας πολύ καλός λόγος να συνεχίσουν να δουλεύουν αφού επωφελούνται και οι οικογένειές τους από αυτό.
  1. Βοήθησέ τους να δουν γιατί η δουλειά τους είναι σημαντική.

1.1

Ενδεχομένως, η εταιρεία ξεκίνησε για έναν πιο σημαντικό σκοπό απ’ το να παίρνει ένα μισθό. Ίσως οι υψηλά ιστάμενοι να το βλέπουν αυτό, αλλά για τους εργαζομένους η κάθε μέρα είναι η μονοτονία της κάθε μέρας. Είναι δουλειά, δουλειά και περισσότερη δουλειά. Επιβεβαίωσε ότι βλέπουν πώς καταφέρνει η δουλειά τους να πετύχει τους στόχους της εταιρείας και πόσο αξιόλογη είναι. Μπορεί να εκπλαγείς όταν καταλάβεις ότι δεν είναι ούτε καν κάτι που έχουν στο μυαλό τους.

    • Ας πούμε ότι θες να δώσεις κίνητρο στο προσωπικό σου στα McDonald’s. Το μόνο που κάνουν είναι να γυρνάνε τα μπιφτέκια και έχουν κουραστεί. Θύμισέ τους ότι μαζί με το μισθό τους, εργάζονται σκληρά για έναν μεγαλύτερο στόχο: να ετοιμάζουν φαγητό για τον κόσμο γρήγορα – και φτηνά. Βοηθούν όλους εκείνους που αγχώνονται για το χρόνο τους ή για τα λεφτά τους. Αυτό τους δίνει ένα λόγο για να δουλέψουν – γιατί ίσως να μην έχουν κάποιο.

1.2

  1. Ξεκαθάρισε πόσο σημαντικό είναι το κάθε βήμα για τη «μεγαλύτερη» εικόνα. Είναι εύκολο για τους εργαζομένους να βλέπουν τα δεδομένα του υπολογιστή, για παράδειγμα, και να χαλαρώνουν επειδή «δεν έχει καμία σημασία». Ωστόσο, αν το 1ο βήμα δεν έχει ολοκληρωθεί, τα βήματα 2, 3, 4 και 5 δεν μπορούν να ολοκληρωθούν επίσης. Ξεκαθάρισε ότι κάθε μικρό πράγμα που κάνουν, βοηθά την εταιρεία να γίνει πιο επιτυχημένη.
    • Σιγουρέψου ότι μοιράζεσαι με τους εργαζομένους σου το όραμα της εταιρείας, λέγοντάς τους πάνω σε τι ακριβώς δουλεύουν και γιατί. Όταν δεν γνωρίζουν τι σημαίνει η δουλειά τους για την εταιρεία, δεν έχουν κανένα λόγο να έχουν κίνητρο για να την κάνουν.
  1. Ένα ευχάριστο, καθαρό και διασκεδαστικό περιβάλλον.

1.3

Φαντάσου μια ομάδα ανθρώπων να εργάζεται σ’ ένα γραφείο γεμάτο γκρι θαλάμους χωρίς χρώματα στους τοίχους, όπου τα φωτοτυπικά δεν έχουν μελάνι και η καφετιέρα δε δουλεύει εδώ κι εβδομάδες. Πόσο ευτυχισμένος θα μπορούσες να είσαι; Ε, όχι και πολύ. Σιγουρέψου ότι το να έρχονται στη δουλειά είναι αρκετά διασκεδαστικό για να διατηρήσει το κίνητρό τους – να μερικές ιδέες:

    • Δώσε χρώμα στους τοίχους με ένα είδος τέχνης και αφίσες με quotes
    • Καθιέρωσε ένα συγκεκριμένο είδος dress code στη δουλειά συγκεκριμένες μέρες (πιτζάμες στη δουλειά;)
    • Μία μέρα την εβδομάδα να φέρνεις ένα σπέσιαλ πρωινό στη δουλειά για όλους
    • Βεβαιώσου ότι όλος ο εξοπλισμός λειτουργεί για να μπορεί η δουλειά να βγει εύκολα
    • Να έχεις δραστηριότητες μέσα στην εταιρεία, όπως παιχνίδια ή get-to-know-you

 

5. Ξεκίνα τη δουλειά με ένα ομαδικό «πηγαδάκι»

1.4

Κάθε αθλητική ομάδα ξεκινά στα αποδυτήρια με ένα εμψυχωτικό λόγο για ένα συγκεκριμένο σκοπό – τους ενσωματώνει και τους συγκεντρώνει σε αυτό που πρέπει να κάνουν. 10-15 λεπτά αφιερωμένα στο πόσο απίθανη δουλειά κάνει η ομάδα και ότι αυτό που πρόκειται να κάνει σήμερα είναι ακόμα πιο «απίθανο» κάθε πρωί , δε θα τους εμψυχώσει απλά, αλλά θα τους κάνει να αισθανθούν ότι η δουλειά τους εκτιμάται.

    • Μη διστάσεις να αφιερώσεις μερικά λεπτά λέγοντας «πώς» είναι ο καθένας. Όταν έχεις την ευκαιρία να δεις και ο ίδιος ότι η Μαρία προσπαθεί να πληκτρολογεί με βήχα και φτερνίσματα, μπορείς να της πεις να χαλαρώσει και να το κάνει όπως μπορεί. Αυτό της δίνει να καταλάβει ότι νοιάζεσαι και ότι έχει ένα λόγο παραπάνω να δουλέψει σκληρά – δε θα ήθελε να απογοητεύσει κάποιον που νοιάζεται για εκείνη και την απόδοσή της.

6. Δώσε στους εργαζομένους «προαγωγές εργασιών».

1.5

Ας πούμε ότι ο Γιάννης έρχεται σ’ εσένα με μια πολύ καλή ιδέα για ένα από τα projects. Αντί να του πεις «Γιάννη, προχώρα το!» (το οποίο είναι οκ), πες, «Γιάννη, σε απολύω από την κανονική δουλειά σου. Τώρα είσαι διευθυντής του project #1. Δείξε μου τι μπορείς να κάνεις». Και ο Γιάννης θα το κάνει με μεγάλη χαρά.

    • Όλοι θέλουμε να αισθανόμαστε σημαντικοί. Όταν έχεις μεγάλη ομάδα που βασικά κάνει το ίδιο πράγμα, τα άτομα αρχίζουν να αισθάνονται ότι δεν αξίζουν, γιατί είναι το λογικό συμπέρασμα. Δίνοντάς τους μικρές προαγωγές και ενθαρρύνοντας εργασίες, καταφέρνεις να τους διώξεις αυτή τη σκέψη.

 

  1. Συμπερίλαβέ τους στη διαδικασία λήψης αποφάσεων.

1.6

Οι εταιρείες λαμβάνουν δεκάδες αποφάσεις κάθε μέρα. Συχνά, αυτό συμβαίνει χωρίς τους εργαζομένους, και πολλές φορές χωρίς να ενημερώνονται καν για τις αλλαγές. Αυτό τους κάνει να αισθάνονται τελείως απομονωμένοι και υποτιμημένοι, οπότε μπορείς να μην το συνεχίσεις περιλαμβάνοντάς τους πλέον στη διαδικασία. Μπορούν ν’ ανταποκριθούν σε διάφορες ιδέες και να βρουν λύσεις με προοπτικές (και κάποιες μπορεί να είναι «πολύ» καλές) – μπορείς να τις πάρεις ή να τις αφήσεις.

  • Δεν έχει σημασία αν οι ιδέες θα εφαρμοστούν, αλλά το ότι συμμετείχαν και οι εργαζόμενοι. Θα πρέπει να νιώθουν ότι βρίσκονται στην ίδια σελίδα με όλους, όχι ότι μένουν πίσω. Αν αισθάνονται έτσι, θα σταματήσουν να ακολουθούν κιόλας κάποια στιγμή.

Μέρος 2: Δώσε κίνητρα στον καθένα ξεχωριστά

2.1

1. Εξόπλισε τα άτομα με όσα αφορούν στη δουλειά τους. Όταν ένα μέλος της ομάδας αισθάνεται ανίκανος ή ανασφαλής σχετικά με τις επιδόσεις στη δουλειά του/της, η απόδοση στην εργασία μειώνεται. Δεν προσπαθούν τόσο σκληρά επειδή δεν είναι χαρούμενοι. Απόφυγέ το αυτό εξασφαλίζοντας τους τις παροχές της εργασίας τους.
Πρόσφερέ τους εργαστήρια, σεμινάρια και ‘’προπόνεισέ’’ τους για να τους κρατήσεις στον σωστό δρόμο.

  • Στην ιδανική περίπτωση που η οργάνωση της δουλειάς σου είναι ήδη διαμορφωμένη σύμφωνα με αυτά, είναι απλά ζήτημα του ποιος θα τα χρησιμοποιήσει. Όταν αρχίσεις να βλέπεις ανταπόκριση από τους υπαλλήλους σου , θα είσαι σε θέση πλέον να γνωρίζεις με ακρίβεια ποιος χρειάζεται τι.

2.2

2. Χρησιμοποίεισαι πρόσημα και τεχνάσματα σαν σύμβολα κοινωνικής θέσης. Ξέρεις, όπως στο σχολείο ο καθηγητής σου έδινε χρυσά αστέρια όταν έκανες μια καλή δουλειά; Τώρα που συνδιαλέγεσαι με ενηλίκους, τίποτα δεν έχει αλλάξει στην ουσία. Οι άνθρωποι είναι πολύ απλοί όσον αφορά σε κάποια πράγματα και λίγα σύμβολα κοινωνικής θέσης μπορούν να φανούν γερής σημασίας. Εδώ παρατίθενται ορισμένες ιδέες.

  • μια πλαστική φάλαινα για μια “φάλαινα” μιας θέσης εργασίας, δηλαδή που υποδεικνύει το πόσο σημαντική είναι η θέση αυτή και εγκωμιάζει εμμέσως το άτομο που την κατέκτησε.
  • ένα ξεχωριστό σήμα για το άτομο που κάνει την περισσότερη δουλειά.
  • Ειδικές κάρτες σε κάποιο εμφανή πίνακα για υπαλλήλους που έφεραν εις πέρας και ξεχώρισαν σε καθήκοντα που τους είχαν ανατεθεί.

2.3

  1. Επένδυσε πάνω στα προσωπικά τους κίνητρα. Εάν ακούσεις ένα άτομο για λίγα λεπτά, δε θα είναι τόσο δύσκολο να καταλάβεις τι του δίνει τροφή για κινητοποίηση. Κάθισε με κάθε υπάλληλο και βάλε τους να σου μιλήσουν για την εργασία τους συγκεκριμένα και την εταιρία γενικότερα.
    -Τι τους ενοχλεί;
    -Τι βλέπουν στο μέλλον;
    -Με τι ενθουσιάζονται;⇒ Για παράδειγμα, γνωρίζοντας ότι αυτό που εξιτάρει το Δημήτρη στην εταιρία είναι ότι επεκτείνεται σε διαφορετικές χώρες, θα μπορούσες να τον ωθήσεις στην εκκίνηση ενός διεθνούς σχεδίου (σχετικό με την εταιρία πάντα), και αυτό συνεπάγεται ότι ο  Δημήτρης θα είναι χαρούμενος και θα παραμείνει στη δουλειά έχοντας τα απαραίτητα κίνητρα. Τέτοιου είδους πράγματα μπορούν να μειώσουν την ‘’απάθεια’’ των εργαζομένων σε μεγάλο βαθμό.

    ⇒Να έχεις στο νου σου, επίσης, τις προσωπικές ωθήσεις.. Μήπως ο Δημήτρης σιχαίνεται το πρωινό ξύπνημα και γενικά αισθάνεται μια υστέρηση στην παραγωγικότητά του; Πρότεινέ του να έρχετα στην δουλειά κάποια ώρα αργότερα – όσο είναι πιστός στην καλή δουλειά φυσικά!

2.4

4. Άκου τι έχουν να σου πουν. Οι υπάλληλοι δεν είναι μαϊμούδες που πρέπει να αφήνονται σ’ ένα χώρο για 8 ώρες να πατάνε ένα συγκεκριμένο κουμπί. Δεν είναι επίσης ρομπότ που δουλεύουν στην εντέλεια μέχρι οι μπαταρίες τους να χρειαστούν αντικατάσταση. Είναι πάνω απ’ όλα άνθρωποι, που έχουν ανάγκη να νιώσουν ότι μετράνε. Ποιος είναι ο ευκολότερος τρόπος να γίνει αυτό στο 100% ;
Απλά άκουσέ τους. Άρχισε μια ανεπίσημη συζήτηση μια στο τόσο, κάνε σαφές ότι ενδιαφέρεσαι για την ευτυχία τους. Σε αυτή τη περίπτωση το μικρό πράγμα φέρνει το μεγάλο.

  • Έχεις μια ιδιαίτερη επίδραση σε αυτή την κατάσταση . Τι μπορείς να κάνεις για να τους κάνεις ευτυχέστερους; Εάν υπάρχει κάτι γι’ αυτό , μη διστάσεις να το κάνεις, επειδή ένας χαρούμενος υπάλληλος, άπαξ και αποκτήσει κίνητρα, δουλεύει καλύτερα και είναι όλοι γύρω του και ο ίδιος υπερήφανοι για εκείνον.

2.5

5. Σεβάσου τους υπαλλήλους ως πραγματικά , μεμονωμένα άτομα .Υπάρχουν πάρα πολλοί άνθρωποι εκεί έξω που έχουν εξουσία και σπεύδουν στη κατάχρησή της. Ακριβώς επειδή το προσωπικό βρίσκεται υπό την εποπτεία σου δεν σημαίνει πως δεν αξίζει τον σεβασμό σου. Εάν ήσουν εσύ στην αντίστοιχη θέση, πώς θα ήθελες να σου συμπεριφέρονταν; Το να μη σέβεσαι τους υπαλλήλους ως μεμονωμένα άτομα, οι οποίοι προσπαθούν για τη δουλειά τους,ε ίναι ένα από τα πιο αποθαρρυντικά πράγματα που μπορεί να τους κάνεις.

  • Εάν ήσουν στη θέση τους , σκέψου πώς θα ήταν. Τι τύπο αφεντικού θα προτιμούσες να έχεις;
    Τι τύπος αφεντικού θα σε ωθούσε να θέλεις να δουλέψεις;

2.6

6. Δώσε τους κάποια ενίσχυση σε μορφή αμοιβής. Ο καθένας θέλει να ξέρει τις επιδόσεις του και ο καθένας “πραγματικά” θέλει βραβείο. Ξόδεψε ένα λεπτό απ’ την ημέρα σου (όσο πιο συχνά γίνεται) απλά για να πεις «συνέχισε έτσι» . Αυτό αφήνει τους υπαλλήλους να γνωρίζουν ότι είσαι υπεύθυνος της δουλειάς που κάνετε (με το να τους δίνεις λογαριασμό) και να τους κάνεις να αισθάνονται περήφανοι για τον εαυτό τους(με το να τους ενθαρρύνεις να συνεχίσουν).

  • Κάντε το αυτό αυτό μπροστά σε όλους . Αυτό έχει έναν αριθμό από επιδράσεις:
    Κάνει το άλλο πρόσωπο να νιώθει σαν “άτομο-ευκαιρία”, και προκαλεί ζήλο προς όλους τους άλλους να θέλουν ν’ αποκτήσουν το ίδιο βραβείο. Γι’ αυτούς που το είχαν ακούσει και πριν, αυτό τους ωθεί στο να θέλουν να ξανακερδίσουν το ‘’βραβείο’’ τους , αυξάνοντας τις διαθέσεις τους παρα πολύ.

Μέρος 3: Κινητοποίησέ τους εσύ ο ίδιος

3.1
1. Άκου τη γνώμη τους για ενδεχόμενες βελτιώσεις.
Οι υπάλληλοι βλέπουν μια διαφορετική πλευρά της εταιρίας από εσένα. Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο έχουν και καλύτερη ιδέα του τι χρειάζεται βελτίωση στη τελική. Συχνά, τέτοιες ιδέες μπορούν διευκολύνουν τη δουλειά τους, οδηγώντας κατ’ επέκταση σε περισσότερη παραγωγικότητα.

  • Είτε πρόκειται για ένα αξιόπιστο αντίγραφο ρήσης , είτε για έναν διαφορετικό τρόπο εκτίμησης, θυμήσου… οι μικρές τρύπες βυθίζουν τα καράβια και οι μικρές διορθώσεις τα κρατάνε στην επιφάνεια. Προσπάθησε να εφαρμόσεις όσες περισσότερες ιδέες είναι δυνατόν –όχι μόνο για να αυξήσεις τη ροή της εργασίας, αλλά για να κάνεις το εργατικό δυναμικό να νιώθει ότι συνεισφέρει και πως η γνώμη του μετράει.

3.2

2. Δώσε feedback. Είτε θετικά είτε αρνητικά, οι εργαζόμενοι πρέπει να γνωρίζουν πώς τα πηγαίνουν και αν βρίσκονται στον σωστό “δρόμο”. Η στρατηγική τους βοηθά να “αναπνέουν ευκολότερα”.
Με το feedback ξέρουν ακριβώς τι προσδοκάς απ’ αυτούς και σε ποιους τομείς έχουν περιθώρια βελτίωσης. Αυτό κάνει πιο χαρούμενο και εσένα γιατί περνάς ευγενικά το μήνυμα που θέλεις!

  • Σιγουρέψου οτι το feedback θα είναι προσωπικό. Μην αναλωθείς να μιλάς συνεχώς για το πόσο σπουδαίος μπορεί να είναι ένας εργαζόμενος χωρίς να δίνεται έπαινος στους άλλους. Και το αντίθετο είναι ακόμη πιο πραγματολογικό : μην επικρίνεις ένα άτομο ανοιχτά . Θα νιώσει απογοήτευση, έλλειψη κινήτρων και στο τέλος, εντελώς απαίσια.

3.3
3. Επένδυσε στις ζωές των υπαλλήλων σου.
Γίνε ο μέντορας , ο προπονητής τους, και ευθυγράμμισε κατά αυτόν τον τρόπο το μέλλον τους.
Για να μετατρέψεις κάποιον σε πολύτιμο εργαζόμενο, χρειάζεται να έχει ικανότητες που να χρησιμοποιεί και να καλλιεργεί συστηματικά. Δώσε τους λοιπόν ευκαιρίες για να βελτιώσουν ολόκληρη τη ζωή τους και μην τους αφήνεις απλά να επωμίζονται υπερωρίες. Όταν έχουν ένα θεμέλιο που τους δίνει προοπτική στη ζωή τους, θα μπορέσουν να δουν την αξία στη δουλειά τους.

  • Ξεκαθαρίστε πως ενδιαφέρεσαι για την ισορροπία ζωής -εργασίας. Η επένδυση στη ζωή τους σημαίνει επίσης επένδυση στην ευτυχία τους. Αυτό μπορεί να κυμανθεί από ερωτήσεις σχετικές με τις οικογένειες τους μέχρι και να οργανωθεί ένα “happy hour” ή ένα ταξίδι με το προσωπικό. Αυτό που επιθυμείς είναι ισορροπημένους μη αγχώδεις εργαζόμενους  ,χωρίς κίνητρα κηφήνες και μετρώντας τα δευτερόλεπτα που περνούν για να σχολάσουν.

3.4
4. Φτιάξε τα πάντα σε προσωπικό επίπεδο.
Το να λαμβάνεις ένα αυτόματο μήνυμα από την εταιρία στην οποία εργάζεσαι που να λέει : «WOW! Έχετε δουλέψει χίλιες ώρες για εμάς! Ευχαριστούμε» , είναι ωραίο σίγουρα (εάν γνωρίζεις το HR του τομέα ίσως) , αλλά το να λαμβάνεις ένα σημείωμα γραμμένο δια χειρός από το αφεντικό σου (ακόμη κι αν δεν τον/την γνωρίζετε προωσωπικά ) θα σήμαινε τα πάντα.

  • Άρπαξε αυτές τις μικρές ευκαιρίες από γενέθλια μέχρι και συγχαρητήρια ή και συλληπητήρια . Όταν οι εργαζόμενοι μπορούν να αισθάνονται την παρουσία σου, νιώθουν σαν ένα πολύτιμο κομμάτι της εταιρίας-εξάλλου , για ποιον άλλο λόγο θα ξόδευες τόσο χρόνο σ’ αυτούς;

3.5
5. Αξιοποίησε λίγο το χιούμορ σου!
Φαντάσου ένα αφεντικό που έρχεται κάθε μέρα στη δουλειά με κουστούμι και γραβάτα, πηγαίνει κατευθείαν στο γραφείο του και σε καλεί μονάχα για να σου δώσει την αποτίμηση της εργασίας σου.
Αστείο, ε; Τώρα φαντάσου ένα αφεντικό που μια στο τόσο έρχεται στο γραφείο με μια στολή μαϊμούς, δίνει στον καθένα από μια μπανάνα και “πετάει” απρόσμενες συνεδριάσεις κάθε τρεις και λίγο για να μιλήσει στην ομάδα του, να πάρει μια ιδέα του πώς κινούνται τα πράγματα και να τους ενημερώσει όλους για το πού κυμαίνεται η εταιρία. Με ποιο από τα δυο αφεντικά θα ήθελες να συνεργάζεσαι;

  • Οκ, δεν χρειάζεται να πας στο γραφείο με στολή μαϊμούς. Αλλά ένα κουτί donuts δεν θα έβλαπτε κανέναν.
  • Αξιοποίησε το διάλειμμα για το κολατσιό σας, κάνοντας ανέκδοτα με την ομάδα σας. Το γέλιο είναι μεταδοτικό και μπορεί να κρατήσει την πνευματική ευεξία ενεργή ακόμη και κάτω από συνθήκες πίεσης στη δουλειά και προθεσμιών.
  • Άφησέ τους να σε δουν ως ένα πρόσωπο περίεργο και μέσα σε όλα. Το να αφήνεις τον αληθινό σου εαυτό να φανεί θα σε μετατρέψει στα μάτια τους σ’ ένα άτομο με συναισθήματα που δεν θέλουν ν’ απογοητεύσουν.

 

Tips

  • Δίνε συχνά διαλείμματα στο προσωπικό. Αν είναι κάτι χαλαρωτικό που οι άλλοι απολαμβάνουν, κάνε το συχνά. Για παράδειγμα, αν κάποιος πρέπει να κατεβάσει το ταχυδρομείο στη θυρίδα στο ισόγειο, και σε πολλούς αρέσει να βγαίνουν έξω κάθε λίγο, βάλε πολλά άτομα να το κάνουν.
  • Διοργάνωσε πάρτι προσωπικού, παίζε παιχνίδια και δίνε βραβεία. Συσχέτισε τα παιχνίδια με τη δουλειά. Θα μπορούσες να κάνεις ένα pop quiz για να δεις πόσους τηλεφωνικούς αριθμούς έχουν απομνημονεύσει οι υπάλληλοι ή ποιος μπορεί να επονομάσει τα περισσότερα προϊόντα της εταιρείας που ξεκινούν από ένα συγκεκριμένο γράμμα.
  • Να παρατηρήσεις ότι η μέθοδος των αστεριών και των βραβείων μπορεί να οδηγήσει σε διακρίσεις ή κλίκες. Να ξεκαθαρίζεις πάντα ότι υπάρχει μόνο κάτι να κερδίσεις , όχι να χάσεις. Μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που βλέπεις τους υπαλλήλους σου με βάση την αξιολόγηση μ’ έναν αχρείαστο τρόπο. Να προσέχεις να μη μεροληπτείς υπέρ του 3 αστέρων εργαζομένου σου αντί του 1 αστέρα υπαλλήλου επειδή έχει κερδίσει 3 αστέρια, επειδή είναι καλός μαζί σου τελευταία. Η αδικία είναι ένας από τους μεγαλύτερους παράγοντες θυμού για τους εργαζομένους.
  • Επίσης, να επιβραβεύεις τους υπαλλήλους σου επειδή προσπαθούν πολύ. Αν ξέρεις ότι προσπάθησαν πολύ, αλλά δεν έφτασαν στο αποτέλεσμα που ήθελαν γιατί είναι πιο περίπλοκο από αυτό που περίμεναν, εκτίμησε την προσπάθεια ώστε να τους δώσεις κίνητρο και να προσπαθήσουν ακόμα περισσότερο. Δείξε τους ότι επιβράβευσες την προσπάθειά τους, όχι την επιτυχία τους, αλλά ξεκαθάρισε ότι η επιτυχία επιβραβεύεται καλύτερα. Μην επιβραβεύεις μόνο την επιτυχία, γιατί μπορεί να προκαλέσεις διαμάχες κα ανταγωνισμό μεταξύ των εργαζομένων.
  • Φτιάξε ένα κουτί ιδεών/προτάσεων, έλεγχέ το συχνά και εφάρμοσε τις καλές ιδέες. Διάβασε όλες τις προτάσεις με σοβαρότητα. Κάποιες φορές είναι οι ασυνήθιστες ιδέες που μπορούν να ανανεώσουν τον εργασιακό χώρο.
  • Αναγνώρισε ότι οι περισσότεροι άνθρωποι δουλεύουν για τα προς το ζην και η ενθάρρυνση φτάνει μέχρι πριν τα άτομα ζητήσουν προαγωγή όταν είναι συνεχώς παραγωγικοί στη δουλειά τους. Αν πραγματικά δεν μπορείς ν’ αυξήσεις το μισθό τους, δώσε κάτι άλλο στους εργαζομένους που το αξίζουν, όπως έναν καλύτερο χώρο εργασίας, πιο ενδιαφέροντα projects ή την ευκαιρία να γνωρίσουν ανθρώπους που θα τους βοηθήσουν ν’ ανέλθουν επαγγελματικά. Οι περισσότεροι άνθρωποι είναι πρόθυμοι να εργαστούν για τα λεφτά, αν νιώθουν ότι η δουλειά και η προσπάθειά τους αναγνωρίζονται.

Προειδοποίηση:

  • Μην περιμένεις να γίνεις φίλος με τ’ άτομα που επιβλέπεις, ακόμα κι αν ήσασταν φίλοι πριν γίνεις το αφεντικό τους. Τώρα είσαι πρωταρχικά το αφεντικό τους και, ο casual ή ο ακατάλληλος λόγος, ακόμα και τα πιο ανίσχυρα σχόλια, μπορούν να οδηγήσουν σε μηνύσεις.

 

Σχόλια