Κάθε χρόνο, κυρίως στην εξεταστική περίοδο κυκλοφορούν ανέκδοτα και φωτογραφίες όπως η παρακάτω:

φοιτητές νηπιαγωγοί

Επειδή λοιπόν βρίσκομαι στην δυσάρεστη θέση του να υφίσταμαι τέτοια «αστειάκια», αποφάσισα να απαριθμήσω λόγους που η σχολές νηπιαγωγών δεν πρέπει να γίνονται αντικείμενο χλευασμού από τις υπόλοιπες.

  • Πολλοί μιλάνε για τρομερή ευκολία στα μαθήματα. Όταν λένε «εύκολα» συνήθως το συνοδεύουν με το κλασικό: «Το Μπιμπερό Ι το πέρασες;», «Τώρα εσύ για ποιο μάθημα αγχώνεσαι, για τη Ζωγραφική;» Λοιπόν… ΟΧΙ. Είναι αναμενόμενο πως στη σχολή αυτή που πραγματεύεται την διδασκαλία σε μικρά παιδιά θα έχουμε κάποια μαθήματα όπως Εικαστική Τέχνη, αλλά πολλοί δεν γνωρίζουν ότι στα μαθήματά μας συγκαταλέγεται η Πληροφορική, τα Μαθηματικά, η Στατιστική, η Φυσική κλπ. Προφανώς δεν εννοώ ότι η δική μας Φυσική έχει τον βαθμό δυσκολίας του αντίστοιχου τμήματος Φυσικής και των άλλων μαθημάτων αντίστοιχα, αλλά προς Θεού ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΟΠΩΣ ΜΠΙΜΠΕΡΟ Ι.
  • Άλλα ένα χαρακτηριστικό μας που παραξενεύει τον κόσμο είναι ότι οι περισσότεροι φοιτητές  χρωστάμε ελάχιστα μαθήματα ή δεν χρωστάμε μαθήματα. Σκεφτείτε τρία πράγματα: πρώτον, μιλάω για πλειοψηφία φοιτητών, σίγουρα υπάρχουν και κάποιοι που χρωστάνε αρκετά όπως και σε άλλες πιο δύσκολες σχολές. Δεύτερον, η συντριπτική πλειοψηφία των φοιτητών αυτών των τμημάτων είναι κοπέλες, που παραδοσιακά είναι πιο επιμελείς και διαβάζουν αρκετά περισσότερο από τα αγόρια και τρίτον, τα περισσότερα μαθήματά μας είναι θεωρητικά οπότε αν διαβάσεις περνάς.
  • Κάτι άλλο που πρέπει να γίνει αντιληπτό είναι ότι και στις δικές μας σχολές όπως ΣΕ ΟΛΕΣ υπάρχουν στραβόξυλα καθηγητές (ονόματα δεν λέμε, οικογένειες δεν θίγουμε) που μας ταλαιπωρούν και μας αναγκάζουν να βρισκόμαστε σε άπειρες εξεταστικές για να δίνουμε τα μαθήματά τους. Φίλε πληροφορικάριε/χημικέ/γιατρέ κλπ συμμερίζομαι τον πόνο σου που σε έκοψε με 4 και το έχεις δώσει ήδη 5 φορές. Το έχω περάσει (καλά όχι εγώ αλλά άτομα της σχολής μου :P)
  • Επίσης, πολλοί μας λένε ότι σε πάρα πολλά μαθήματα δεν χρειάζεται να πηγαίνουμε γιατί αν διαβάσουμε απλά περνάμε και άλλοι σε άλλες σχολές χρειάζεται να παρακολουθούν 6 και 7 ώρες συνεχόμενα για να ανταπεξέλθουν. Σκεφτείτε όμως και την άλλη όψη του νομίσματος: μια πολυτεχνική ή θετική σχολή σας παρέχει ένα μεγάλο εύρος μαθημάτων που καλύπτουν το αντικείμενο με το οποίο θα ασχοληθείτε στην δουλειά σας. Η διδασκαλία όμως; Τελειώνει ποτέ; Εσείς μπορεί να γεμίζετε τις ώρες σας πηγαίνοντας στις θεωρίες, εμείς τις γεμίζουμε παρακολουθώντας επιπλέον επιμορφωτικά σεμινάρια και συνέδρια.
  • Τέλος θυμηθείτε και τον λόγο που εκπαιδευόμαστε σε αυτή την σχολή. Όταν τελειώσουμε θα διδάξουμε πράγματα στα παιδιά σας. Πιστέψτε με στα επόμενα χρόνια που θα συμβεί αυτό, είμαι σίγουρη ότι θα προτιμάτε να έχετε μπροστά σας μια πεπειραμένη νηπιαγωγό που έχει έναν καλό βαθμό πτυχίου γιατί διάβαζε και όχι μια που τέλειωσε την σχολή σε 7 χρόνια γιατί δεν ασχολιόταν. Αυτόματα αυτό δείχνει ότι δεν ήταν επιμελής και άρα ίσως να μην προσέξει το παιδί σας ανάλογα (φυσικά δεν θέλω να θίξω τις συναδέλφους που αργούν να τελειώσουν για οικονομικούς ή άλλους σοβαρούς λόγους). Πιστεύω ότι ο βαθμός σίγουρα είναι σημαντικός για τα πτυχία όλων των σχολών αλλά όχι σε τέτοιο βαθμό όσο αυτών των πτυχίων που σχετίζονται με την διδασκαλία.

 

Αυτά είχα να πω, ξέρω ότι οι αστείες φωτογραφίες και τα σχόλια θα συνεχίσουν αλλά τουλάχιστον πήρατε μια γεύση και από την δική μας φοιτητική ζωή και την δική μας όψη στο νόμισμα ‘εκπαίδευση’.

Με αγάπη μια αγανακτισμένη φοιτήτρια του τμήματος νηπιαγωγών.

Σχόλια