Το Parents Hub είναι ένα site για γονείς, ή αλλιώς μια διαδικτυακή “γονεϊκή γωνιά γνώσης”.
Οι δημιουργοί, Γιούλη Φιλιππίδου, Founder, Editor-In-Chief και παιδαγωγός, ΜΑ και ο Αλέξανδρος Γαληνός, Co-Founder, Marketing Manager και SEO Expert μας μιλούν για το site που εμπνεύστηκαν μόλις έμαθαν ότι περιμένουν το πρώτο τους παιδί.
Τι πιστεύετε ότι κάνει το Parents Hub να ξεχωρίζει;
Γιούλη: Εκείνο που είναι μοναδικό για εμάς είναι η ικανότητα να αντιμετωπίζουμε όλα τα θέματα με ενσυναίσθηση και αντικειμενικότητα. Και αυτό προκύπτει από το γεγονός ότι είμαι η ίδια παιδαγωγός αλλά και μητέρα. Ο συνδυασμός των δύο αυτών στοιχείων καλύπτει κενά που ενδεχομένως συναντάμε σε επαγγελματίες με τη μία μόνο πτυχή.
Αλέξανδρος: Ο πρώτος μας στόχος ήταν να αντιμετωπίζουμε τα θέματα με τα οποία καταπιανόμαστε ολιστικά. Η εμπειρία μου στο Digital Marketing μου έδωσε τα εργαλεία ώστε να βρίσκω εύκολα και γρήγορα τι ακριβώς ψάχνουν οι γονείς στην Ελλάδα σήμερα και να οργανώσουμε μια στρατηγική περιεχομένου που να είναι πολύτιμο για εκείνους.
Πώς ξεκίνησε η ιδέα για το Parents Hub;
Γιούλη: Όταν έμεινα έγκυος και άρχισα να αναζητώ πληροφορίες online για θέματα παιδιών και γονεϊκότητας παρατήρησα ότι έπεφτα πάνω σε blogs μαμάδων. Κι ενώ σέβομαι απόλυτα την άποψη κάθε ατόμου που βασίζεται στην εμπειρία, ήθελα να έχω στα χέρια μου και επιστημονικά στοιχεία. Η ιδέα ήρθε σχεδόν “ουρανοκατέβατη” αλλά ήταν μια από τις πιο δημιουργικές μου στιγμές μέχρι τώρα που μιλάμε. Και το σημαντικότερο απ’ όλα; Θα μου έδινε τη δυνατότητα να εργάζομαι μεγαλώνοντας παράλληλα το παιδί μου.
Αλέξανδρος: Με τη σειρά μου έψαχνα κι εγώ να ενημερωθώ για το νέο μου ρόλο ως γονιός, και μετά λύπης αντιλαμβανόμουν ότι το 90% των άρθρων που έβρισκα απευθύνονταν σε γυναίκες. Σε εκείνο το σημείο κατάλαβα ότι το δικό μας project έπρεπε να ακολουθεί τη νόρμα αλλά να περικλείει και τους μπαμπάδες. Κόντρα στην επικρατούσα αντίληψη πως οι γυναίκες πρέπει να είναι περισσότερο επιφορτισμένες με το γονεϊκό ρόλο, εμείς θεωρούμε ότι ο ενεργός ρόλος ενός πατέρα είναι εξίσου σημαντικός.
Ποια είναι η μεγαλύτερη επιτυχία του Parents Hub μέχρι στιγμής;
Αλέξανδρος: Όταν μέσα σε ένα χρόνο από το ξεκίνημα του Parents Hub μετρούσαμε ήδη πάνω από 100.000 χρήστες σε μηνιαία επισκεψιμότητα κατάλαβα δύο πράγματα. Πρώτον, το πόσο σημαντικό είναι να ξεκινάς ένα project δίνοντας βάση και στην πιο μικρή λεπτομέρεια. Και δεύτερον, πως το ποιοτικό περιεχόμενο πάντα σε ανταμείβει. Αυτό θεωρώ μεγάλη μας επιτυχία και παράλληλα μας δίνει κίνητρο για να γινόμαστε ακόμα καλύτεροι.
Γιούλη: Προσωπικά αισθάνομαι πολύ motivated με τις πολλές, μικρές επιτυχίες. Τα σχόλια των γονιών που βρίσκουν απαντήσεις στα καθημερινά τους προβλήματα ή τα αιτήματα για περισσότερο περιεχόμενο μου δίνουν έμπνευση καθημερινά. Αν έπρεπε να επιλέξω ένα απ’ όλα αυτά θα ήταν η ανάγκη του κόσμου για δημιουργία online Webinars γύρω από συγκεκριμένα θέματα – κάτι που το κάναμε πραγματικότητα πολύ πρόσφατα. Το πρώτο μας Webinar με εισηγήτρια την παιδίατρο Αντωνία Μουτάφη στις 18/01/23 ήταν μια από τις “δυνατές” για μένα στιγμές. Τα Webinars είναι ένας πυλώνας που θα δώσουμε μεγάλη βάση στο 2023, καθώς βλέπουμε ότι υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από τους γονείς για αυτά.
Πώς επιλέγετε επιστημονικούς συνεργάτες;
Γιούλη: Η επιλογή των ανθρώπων που γράφουν για μας γίνεται πολύ προσεκτικά. Λαμβάνουμε υπόψη το βιογραφικό και την κατάρτιση καθενός, αλλά και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που τον/την κάνουν να ξεχωρίζει σε ανθρώπινο επίπεδο. Τέλος, μας απασχολεί να είναι ενημερωμένοι με τις τελευταίες εξελίξεις στον τομέα που δραστηριοποιούνται – όλοι μας γνωρίζουμε ότι από τη μέρα που αποφοιτήσαμε μέχρι σήμερα έχουν αλλάξει πολλά πράγματα.
Αλέξανδρος: Η τοποθέτηση ενός επιστήμονα – ειδικά αν συνδυάζεται με τη γονεϊκή ματιά – μπορεί να συνεισφέρει τα μέγιστα στην καθοδήγηση ενός νέου γονιού. Και επειδή στη χώρα μας συχνά ισχύει η γνωστή ρήση “ό,τι δηλώσεις, είσαι”, φροντίζουμε να έχουμε τεκμήρια της κατάρτισης των επαγγελματιών που συγγράφουν. Επιπλέον, θεωρούμε ότι η έγκυρη παροχή πληροφοριών σε νέους γονείς είναι λειτούργημα και γι’ αυτό αποφασίσαμε από πολύ νωρίς ότι δεν θα χρεώνουμε τους συνεργάτες μας για τα άρθρα που δημοσιεύουν σε εμάς και θα αναζητήσουμε άλλες πηγές εσόδων.
Τι σημαίνει το logo σας;
Αλέξανδρος: Το λογότυπο με το map point εκφράζει το όραμα του Parents Hub να είναι ένα one stop shop για γονείς. Ένα κεντρικό σημείο (hub) για όλα όσα τους αφορούν. Μια ακόμα πλευρά που σκοπεύουμε να αναπτύξουμε εν καιρώ είναι οι “Χώροι Για Παιδιά” που έμεινε στάσιμη λόγω της πανδημίας. Θέλουμε να συμπεριλάβουμε σε αυτήν την κατηγορία τους καλύτερους χώρους της πόλης, όπως παιδικούς σταθμούς, παιδότοπους, χώρους για παιδικά πάρτυ και νηπιαγωγεία. Τους μοναδικούς, ιδιαίτερους – και πολύ λίγους – χώρους που ανταποκρίνονται στα αυστηρά μας κριτήρια.
Τι γνώμη έχετε για τους γονείς σήμερα;
Γιούλη: Είμαι πολύ χαρούμενη γιατί συναντώ γύρω μου οικογένειες που προσπαθούν συνεχώς για το καλύτερο. Οι νέοι γονείς διαβάζουν, αμφισβητούν, σέβονται το παιδί σαν αυτόνομη προσωπικότητα, βάζουν διαφορετικές προτεραιότητες. Βλέπω να αναδύεται μια νέα γενιά parenting στην Ελλάδα που με γεμίζει αισιοδοξία για το μέλλον.
Αλέξανδρος: Στην Αθήνα που μένουμε παρατηρούμε γονείς που θυμίζουν ελάχιστα τους γονείς των προηγούμενων γενιών. Αλλά επειδή στα social media του Parents Hub συνομιλούμε και με γονείς από την επαρχία, επιβεβαιώνεται πως η γονεϊκότητα πια είναι κάτι που παίρνουμε πολύ στα σοβαρά σαν κοινωνία, δίνοντας περισσότερη βάση στις συνειδητές επιλογές παρά στην τύχη.