Ο Χώρος Τέχνης 14η Μέρα αλλάζει και μεταμορφώνεται στο Θέατρο 14

Οι αγαπημένοι μας Ginger Creepers Theater Band (Γρηγόρης Χατζάκης, Χρήστος Καπενής) ανέλαβαν να φρεσκάρουν το θέατρο 14. Με οδηγό την ομοιογένεια στοχεύουν σε μεστή θεατρική απόλαυση για όλους!

“Δεν αναλάβαμε το θέατρο μόνο και μόνο για να γεμίσουμε θεατρο-ώρες. Θέλουμε να φέρουμε τη χημεία που έχουμε σαν ομάδα και με τους υπόλοιπους συνεργάτες.”


Ο Χώρος Τέχνης 14η Μέρα, άλλαξε και υπό την καλλιτεχνική επιμέλεια της θεατρικής ομάδας Ginger Creepers, σε συνεργασία πάντα με τη Μαρία Αγγέλου, μετονομάστηκε σε Θέατρο 14.

Πώς προέκυψε αυτή η συνεργασία;

Γνωρίζαμε τη Μαρία που έχει το θέατρο και την ομάδα 14η μέρα, πήγαμε πέρυσι να δούμε μια παρουσίαση και στην κουβέντα πάνω μας ανέφερε ότι ψάχνει κάποιον να αλλάξει τον χώρο και τη λογική του και της είπαμε ότι θα το κάνουμε εμείς. Έπειτα, μας ανέφερε ότι θέλει να υπάρξει μια στροφή 180 μοιρών, γιατί είχε χαθεί η ταυτότητά του. Κι έτσι μας έδωσε την ελευθερία να κάνουμε τα πράγματα (σε ανοιχτή συνεννόηση με την ίδια) με το δικό μας τρόπο.

Και το όνομα πώς προέκυψε;

Ορμώμενοι από το παλιό όνομα κρατήσαμε το θέατρο 14. Μας φάνηκε κάπως μακρύ και δύσκολο το “Θέατρο 14η μέρα”, θέλαμε ένα νέο όνομα που να δηλώνει την αλλαγή αλλά και μια συνέχεια.

Ποιοι είναι οι βασικοί συνεργάτες σας στο νέο σας εγχείρημα;

Οι συνήθεις ύποπτοι: η Χρύσα Ματσαγκάνη στην Οργάνωση Παραγωγής και την διεύθυνση επικοινωνίας, η Ζωή Αρβανίτη στη σκηνογραφία, ο Βύρωνας Κατρίτσης στην μουσική, η Λίλα Νόβα που είναι η ενδυματολόγος μας, ο Michelangelo Bevilacqua ο γραφίστας μας και φυσικά ο φωτογράφος μας Φίλιππος Μαργαλιάς.

Με αυτά τα παιδιά συνεργαζόμαστε ως Ginger Creepers και τώρα έχουν ενεργή δράση και στο θέατρο 14. Το θέατρο θα λειτουργεί ως στέγη δική μας ενώ θα φιλοξενηθούν και πολλές άλλες εξαιρετικά επιλεγμένες παραστάσεις. Δε θέλαμε απλώς να γεμίζουμε κενά, έτσι έχουμε δουλέψει πολύ με τους υπόλοιπους συντελεστές για να υπάρξει ομοιογένεια και χημεία.

Θέατρο 14

“Αυτό που έχουμε με τον Χρήστο σαν ομάδα είναι ότι όσα κάνουμε επί σκηνής είναι μια συνέχεια της καθημερινότητάς μας. Αυτό θέλουμε να περάσουμε και στο θέατρο 14 και εν συνεχεία στον θεατή. Μια αμεσότητα, μια πιο “χαλαρή” συμπλήρωση της καθημερινότητας, όχι μια ακόμη στειρωμένη επίσκεψη σε θέατρο, αλλά μια θεατρική εμπειρία ολοκληρωμένη, με ροή στην καθημερινή ρουτίνα.”

“Για να επιτευχθεί αυτό πρέπει όλοι όσοι συνεργαζόμαστε στο θέατρο να δημιουργούμε συνθήκες σταθερότητας και σύμπραξης και να δουλεύουμε με άνεση χώρου και χρόνου πάνω σε έργα που έχουν προσωπικό ενδιαφέρον, προάγοντας το ερευνητικό θέατρο. Σκοπός μας είναι να γίνουμε ένα θέατρο μεστό και καθαρό και όχι ένας χώρος μαζικής κατανάλωσης. Γι’ αυτό βασιζόμαστε στις προσωπικές σχέσεις που αναπτύσσουμε σε μία λογική πιο πολύ συνεργασίας παρά ανάθεσης.”

Αναλυτικά το πρόγραμμα Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου:

Ginger Creepers Theater Band: MR. LEONARD
Αντρέας Κανελλόπουλος: ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ
Ginger Creepers Theater Band: ΕΓΚΛΗΜΑ & ΤΙΜΩΡΙΑ

Στο θέατρο θα παίζονται και παιδικές παραστάσεις, από την μουσικοθεατρική ομάδα ΤΙΚ ΤΑΚ ΝΤΟ.

Το Θέατρο 14 θα ανοίξει τις πύλες του για πρώτη φορά την Κυριακή 6 Οκτωβρίου όπου θα κάνει πρεμιέρα η παράσταση των GCTB Έγκλημα & Τιμωρία. 

Η κεντρική όμως παράσταση της ομάδας (πρεμιέρα Δεκέμβριος 2019) θα είναι το Mr. Leonard και ο Γρηγόρης Χατζάκης μας μίλησε για το έργο αυτό.

Είναι μια ιδέα/ένα δώρο που μου έκανε ο Χρήστος. Ήξερε πόσο λατρεύω τον Λέοναρντ Κόεν, τρέφω μια παθολογική αδυναμία γι’ αυτόν και το έργο του, και κάποια στιγμή σε ένα ποτό πέταξε την ιδέα να κάνουμε κάτι σχετικό με εκείνον. Δεν είναι βιογραφικό ούτε μιούζικαλ, είναι μια πολυεπίπεδη ιστορία εμπνευσμένη από τα τραγούδια του. Πατάμε στη μουσική και στους στίχους του για να περάσουμε την αισθητική του.

Τελικά αυτό που πετύχαμε είναι όπως πολύ όμορφα έθεσε κάποια στιγμή ο Χρήστος, το έργο αυτό να είναι σαν να παρακολουθούμε τον Κόεν από τη διπλανή πόρτα. Μπορεί να το παρακολουθήσει κάποιος που δεν έχει ιδέα για τον Κόεν, αν ξέρει θα ταυτιστεί σε μεγάλο βαθμό και αν είναι πραγματικός φαν τότε σίγουρα θα κατανοήσει σε βάθος πολλές “κρυφές” πτυχές του έργου!

Σχόλια