Ένα φιλμ νουάρ στη μέση του Ατλαντικού εκτυλίσσεται στο Netflix καθώς οι ισπανικές παραγωγές νομίζουν πως το vintage μυστήριο είναι υπερβολικά intellectual.

Μετά την αναμενόμενη επιτυχία του Gran Hotel, οι γείτονες της Ιβηρικής επιστρέφουν στο είδος τους, με το Alta Mar ή αλλιώς High Seas και μας σερβίρεται χωρίς να παραπονεθούμε μία μίξη σαπουνόπερας, αστυνομικού θρίλερ, και ιστορικού δράματος. Μπορεί να μην έχουμε να κάνουμε με την επιτομή της τέχνης ή τη δραματουργίας αλλά σίγουρα τις νύχτες χρειαζόμαστε λίγο δράμα που περιέχει ρομάντζο, σασπένς και πολύ αγωνία. Μπορούμε όμως να το βρούμε σε καλές διασκευές βιβλίων ή πρωτότυπες ιδέες ή αν είμαστε old time classic στον ΤΙΤΑΝΙΚΟ!

Εντελώς πραγματολογικά το Alta Mar συνδυάζει σκηνογραφική και ενδυματολογική ποιότητα που οφείλεται στην παραγωγή, σεναριακή πληρότητα που ακολουθεί πιστά δοκιμασμένες συνταγές και υποκριτική αρτιότητα με δόσεις comedy relief και μοντέρνας ρεαλιστικής για τα τηλεοπτικά δεδομένα τεχνικής. Όμως κάποια στιγμή το ενιαίο υφολογικό ήθος θα πρέπει να καθιερωθεί αλλιώς η μίξη σειρών του καναπέ – αν και χρειάζονται και αυτές – θα αποτελέσει μονοπώλιο.

Συνοπτικά, η ιστορία εξελίσσεται ως επί το πλείστων σε ένα πλοίο που θυμίζει τον Τιτανικό (1997)  τόσο μορφολογικά όσο και ως προς της κοινωνικές συνθήκες που επικρατούν και παραμένουν ίδιες σε μεταπολεμική στεριά και θάλασσα. Μετά τη λήξη του Β’ Παγκοσμίου, δύο μεγαλοαστές αδερφές ταξιδεύουν από την Ισπανία στη Βραζιλία με σκοπό να κάνουν μία νέα αρχή. Η δυο τους αποτελούν το κλασσικό ζευγάρι αντιθέτων που εν τέλει αποτελούν ένα ακαταμάχητο δυναμικό και αναγνωρίζουν την αξία της οικογένειας. Η Καρολίνα ετοιμάζεται να παντρευτεί τον πλοιοκτήτη Φερνάντο (η σχέση των δύο δε γίνεται ποτέ ξεκάθαρη αν εξαιρέσουμε τα σ’αγαπώ μ’αγαπάς) και να ενσαρκώσει με άριστες επιδόσεις το ρόλο της συζύγου ενώ η Εύα θέλει να γίνει συγγραφέας (μποέμ χειραφέτηση ίσως) και στη Βραζιλία την περιμένει ένας πιθανός εκδότης. Μαζί τους ταξιδεύει και μία λαθρεπιβάτης, η Σοφία, η οποία ανέβηκε στο πλοίο για να γλιτώσει από έναν ακούσιο γάμο. Και καθώς αναρωτιόμαστε αν τα όνειρά και οι στόχοι τους θα χαράξουν ευθεία ή – όπως πάντα – μία περισσότερο περίπλοκη πορεία, συμβαίνει ένας φόνος. Φυσικά κανείς άνθρωπος και καμία ιστορία δεν είναι tabula rasa απλώς ξεκινά δίνοντας αυτήν την εντύπωση. Προφανώς και αναδύονται οικογενειακά μυστικά, προφανέστατα και τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται.  Όχι που θα ήταν…

Το μεγαλύτερο όμως πρόβλημα του Alta Mar είναι πως σεναριακά επηρεάστηκε από τη χώρα στην οποία θέλουν να ταξιδέψουν οι ήρωές του. Ναι η Λατινική Αμερική έχει προσφέρει πολλές απανωτές και μη εξηγήσιμες ανατροπές στις 90s και 00s σειρές της και αυτή είναι μια μεταγλωττισμένη ανάμνηση πολλών. Αλλά όταν λανσάρεις μία σειρά εποχής καλό θα ήταν να μην την παραφορτώνεις με καταστάσεις και παρεξηγήσεις που δε μπορούν μετά να εξομαλυνθούν. Ο από μηχανής θεός είναι μία βεβιασμένοι κίνηση πόσο μάλλον η ανακάλυψη που αλλάζει τα πάντα στο τέλος του ημιχρόνου.

Και κάτι τελευταίο, δίχως σπόιλερ και περαιτέρω αναλύσεις. Η ιστορία, ασήκωτη, ιερή και συγκινητική, δε σώζει πάντα τις σειρές ούτε τους δίνει το κύρος του ντοκιμαντέρ αν χρησιμοποιείται απλώς για να αναφερθεί. Κανείς δεν προβληματίστηκε όταν επιτακτικά του ζητήθηκε…

Μένει να περιμένουμε τον επόμενο κύκλο της σειράς με μικρό πάντα καλάθι αλλά και με την αναγκαστική έμφυτη περιέργεια.

Σχόλια