Θα ήταν μήπως υπερβολή να πω ότι όταν προσπαθεί κάποιος να συλλάβει το νόημα της ύπαρξης είναι σα να προσπαθεί να πιάσει την αντανάκλασή του;
Τι είναι λοιπόν το περιβόητο νόημα της ύπαρξης που τόσοι και τόσοι ψάξαμε αδίκως; Αν έχει ή δεν έχει νόημα η ύπαρξη μήπως τελικά δε μας αφορά; Αν οι νοητικές μας δυνατότητες φτάνουν ως εκεί καλώς. Παρόλα αυτά εγώ θα έλεγα ότι για να συλληφθεί κάτι τόσο μεγαλειώδες από κάποιον, αυτός ο κάποιος θα έπρεπε να έχει όλη τη γνώση μέσα του.
Πλάσματα τόσο ελλιπή καθώς είμαστε εμείς οι άνθρωποι, πώς να βρούμε τρόπο να έχουμε κι όλη τη γνώση; Και αν κάποιος το έβρισκε, λοιπόν, θα έπρεπε να είναι ενιαίο και για όλους το ίδιο. Κρίμα όμως γιατί έτσι θα έχανε και το νόημα του! Κωμικό θαρρώ!
Χωρίς ένα υποκειμενικό πρίσμα το νόημα δεν έχει νόημα. Επομένως για αυτό θεωρώ ότι κι αν υπάρχει ένα ενιαίο νόημα, τότε αυτό δε μας αφορά. Τι είναι νόστιμο, να τα μάθουμε όλα ή να πασχίζουμε να τα μάθουμε;
Για όποιον το νόστιμο είναι να πασχίζει, λοιπόν, οι αισθηματικές του δυνατότητες είναι παραπάνω από αρκετές για να νοηματοδοτεί όπως θέλει και μπορεί, να ζει και να γεύεται με συνειδητούς, ιδιοσύστατους και δυναμικούς κανόνες. Ατίθασος και εξημερωμένος από τον ίδιο του τον εαυτό όποιος εντάσσεται έτσι στο κοινωνικό σύνολο. Αυτόνομος δια αποφάσεων δικών του πορεύεται!
Εξημερωμένος. Μια λέξη που ακουμπά στο φαντασιακό ως παράμετρος της ύπαρξης. Το φαντασιακό είναι ο κόσμος των ονείρων είτε του ύπνου είτε του ξύπνιου. Αυτές οι ύπουλες και σπάνια τίμιες επιδιώξεις, οι οποίες μας βγάζουν στο δρόμο για αναζήτηση αυτού που μας υπαγορεύουν ότι ψάχνουμε, είτε ξέρουμε τι είναι αυτό είτε όχι.
Και το σημείο στο οποίο η λέξη εξημερωμένος ακουμπά στο φαντασιακό είναι η άγρυπνη σύλληψη του εαυτού να επιθυμεί και τι επιθυμεί και συνεπακόλουθα η κατανόηση των υπαγορεύσεων του φαντασιακού και η τιθάσευση τους.
Εν κατακλείδι
Μέσα, κι όχι έξω είναι μια κατεύθυνση αναζήτησης. Η κατεύθυνση που φανερώνει, κάθε άλλο βέβαια, παρά χωρίς αντάλλαγμα…