Πως μπορείς να αισθανθείς την υφή ενός αντικειμένου, ακόμα και ενός τοπίου, χωρίς να το αγγίξεις;

Η δύναμη της φωτογραφίας εμπλουτίζει τις δυνατότητες των αισθήσεων προκαλώντας μας να αναμετρηθούμε ακόμα και με την… αντίληψη μας! Αυτό το είδος φωτογραφίας ονομάζεται  Texture Photography
Οι υφές στην φωτογραφία, θα μπορούσε να πει κανείς, πως είναι η ¨χαρτογράφηση των αντικειμένων”. Ένας χάρτης με την βοήθεια του οποίου μπορείς να περιηγηθείς αλλά και να περιπλανηθείς ακόμα και σε ανεμοδαρμένα τοπία(!)
Η αντίθεση, οι καμπύλες και τα μοτίβα είναι πτυχές των φωτογραφιών υφής που μπορούν να βοηθήσουν στη σύνθεση μιας εικόνας. Πιο συγκεκριμένα:
  1. Η αντίθεση, είτε τόνου ή χρώματος, κάνει τη λεπτομέρεια της υφής να εμφανίζεται ακόμα περισσότερο.
  2. Οι καμπύλες βοηθούν στη μετάδοση μιας αίσθησης κίνησης με τις κυρτές καμπύλες που κατευθύνουν την προσοχή προς το εστιακό σημείο. Οι καμπύλες που δεν έχουν συγκεκριμένη κατεύθυνση εξακολουθούν να δίνουν πληροφορίες σχετικά με την εικόνα.
  3. Τα μοτίβα μπορούν να προσελκύσουν την προσοχή του θεατή καθώς ο συνδυασμός πολλαπλών μοτίβων μπορεί να αναδείξει μια πολύ ενδιαφέρουσα δημιουργία.
Τινάγματα τινάγματα
νά φύγει ἡ σκόνη ἀπ’ τίς ρηχές
νά φύγει κι ἀπό τίς βαθιές φωλιές τοῦ ὕπνου,
σεντόνια καί σκεπάσματα.
[…]
Κι ἐκεῖνες οἱ φορές
ὅπου πετάγεται τό σῶμα τρομαγμένο
νύχτα κι οὐρλιάζει Θέ μου μικραίνω,
θά τιναχθοῦν κι αὐτές σάν σκόνη,
[…]
σκόνη ἡ ἐλάττωση κι ὁ τρόμος
καί πῶς δέν τά ἀντέχω τά τινάγματα
τοῦ μέσα βίου ἔξω.
Ὅλα τά ὄνειρα ὄνειρο τά κληρονομεῖ
καί ἄνθρωπος κανένα.


Μια “ογκώδης” εικαστική έκθεση γεμάτη υφές μπορούν να χαρακτηριστούν οι Αμμόλοφοι!
Ίσως κάτι τέτοιο φαίνεται απροσδόκητα απλό, αλλά στην πραγματικότητα, όπως κάθε τέχνη απαιτεί πειθαρχία και μεθοδικότητα, έτσι και εδώ υπάρχουν συγκεκριμένα βήματα και κανόνες προκειμένου να αποτυπώσεις μια τέτοια “οπτική εμπλοκή”…
 
Ας τα πάρουμε με τη σειρά…
  • Χρειάζόμαστε τον “τόπο του εγκλήματος”
 Είναι απαραίτητο, να βρούμε στο θέμα μας χώρο, ένα τοπίο δηλαδή το οποίο να διαθέτει ανώμαλο έδαφος, τόσο με ανομοιογενές ύψη όσο και σε υλικό. Κάτι τέτοιο θα μας προσφέρει ποικιλία-κυρίως χρωματική, καθώς αποτυπώνεται πάνω του το φως και το σκοτάδι, η κίνηση της φυγής αλλά και της στασιμότητας…
Οι εικόνες του Google μπορούν να αποτελέσουν έναν καλό οδηγό ως προς το πως να βρείτε τέτοια μέρη!
  • Τα όπλα μας πρέπει να είναι… θωρακισμένα!
 Η πλειοψηφία των μηχανών δεν είναι κατασκευασμένες για αντίξοες συνθήκες, πράγμα που σημαίνει πως ο μηχανισμός πρέπει να προστατευτεί με τα ανάλογα αδιάβροχα αξεσουάρ.
Ένα παράδειγμα, προκειμένου να κατανοήσουμε την αναγκαιότητα αυτών των αξεσουάρ, είναι αυτό στο οποίο κάνουμε χρήση φακών οι οποίοι κινούνται προς τα μέσα και προς τα έξω καθώς μεγεθύνουν και εστιάζουν. Αρκούν λίγοι κόκκοι άμμου για να προκαλέσουν μόνιμη βλάβη και να αχρηστεύουν, τελικώς, την μηχανή.
 

Μια αλήθεια: “Η άμμος είναι ο θάνατος των τριπόδων”

 Οι μηχανισμοί ασφάλισης των τριπόδων είναι αρκετά ευπαθής σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο μέρος του τρίποδου. Είναι αναγκαίο, επομένως, να βρίσκεται αρκετά μακριά από το επίπεδο του εδάφους. Για το λόγο αυτό, η επέκταση του κατώτατου άκρου αυτών, είναι απαραίτητη!
  • Βλέμματα στο σκόπευτρο!
 Προκειμένου να μείνει ακέραιο το φίλτρο, να αποφευχθεί οποιαδήποτε χαραξιά- η οποία είναι και μόνιμη, και να έχουμε υψηλά επίπεδα ευκρίνειας, πρέπει να χρησιμοποιήσουμε ένα σαφές φίλτρο.
  • Ίχνη
 Κατά την μετακίνηση μας, από σημείο σε σημείο μες τον χώρο, θα πρέπει να προσέξετε τα ίχνη σας καθώς αυτά πιθανά να γίνουν μέρος των επόμενων φωτογραφιών και να ανατραπεί ολόκληρη η σύνθεση!
 
Η φωτογραφική δημιουργία μπορεί να δώσει πολλές ευκαιρίες στην εκγύμναση των καλλιτεχνικών μυών συγκριτικά από οποιοδήποτε άλλο μέσο και έτσι το μάτι μπορεί τελικά να βλέπει και να αξιοποιεί την λεπτομέρεια της απλότητας εκτιμώντας την σύσταση του κεντρικού αντικείμενου από την βάση του!
 

Σχόλια