Ο σκηνοθέτης του Νονού έκλεισε τα 79 του χρόνια πριν λίγες μέρες και σας προτείνουμε 5 ταινίες και 5 αποφθέγματά του για να τον γνωρίσετε καλύτερα!

Πριν από μια εβδομάδα έκλεισαν 79 χρόνια (7 Απριλίου 1939) απ’ τη μέρα που γεννήθηκε στο Μίσιγκαν του Ντιτρόιτ ο Φράνσις Φορντ Κόπολα. Ο πατέρας του ήταν φλαουτίστας στη δημοτική ορχήστρα  της πόλης  και η μητέρα του πρώην ηθοποιός. Το μεσαίο του όνομα Φορντ του δόθηκε ως φόρος τιμής στον αυτοβιομήχανο Χένρι Φορντ που ήταν χορηγός της μουσικής ραδιοφωνικής εκπομπής  στην οποία έπαιζε μουσική ο πατέρας του. Αργότερα οι οικογένειά του μετακόμισε στη Νέα Υόρκη όπου ο Φράνσις μαζί με τα αδέρφια του κάνουν σχέδια για το χώρο του θεάματος καθώς η οικογένεια Κόπολα είχε παράδοση στο χώρο της καλλιτεχνικής δημιουργίας.

Όταν ο Φράνσις ήταν εννέα ετών, αρρώστησε από πολιομυελίτιδα και πέρασε ένα χρόνο κλινήρης. Μην έχοντας τι άλλο να κάνει, ο μικρός Φράνσις το έριξε στο κουκλοθέατρο και την τηλεόραση. Το 1956 σε ηλικία 17 ετών γράφτηκε στο κολέγιο Hofstra με υποτροφία. Μόλις αποφοίτησε μετακόμισε στη Δυτική Ακτή για να εμβαθύνει τις γνώσεις του στον κινηματογράφο φοιτώντας στο πανεπιστήμιο UCLA αλλά και για να βρεθεί στην καρδιά του αμερικάνικου κινηματογράφου.

Με τις  συστάσεις ενός καθηγητή ο Κόπολα συνεργάστηκε με τον Ρότζερ Κόρμαν μάστορα φτηνών ταινιών ο οποίος τον έβαλε να μοντάρει, να γράφει και να βοηθά στις ταινίες του.

Το 1963 η συνεργασία αυτή οδήγησε στο ντεμπούτο του Κόπολα, τη φτηνή παραγωγή «Παραφροσύνη». Παρόλο που η επόμενη ταινία του Κόπολα, το “Τώρα που έγινες άντρας”, τον ανέδειξε ως πολλά υποσχόμενο καλλιτέχνη, το ακριβό μιούζικαλ “Κάτω απ’ το ουράνιο τόξο”, που ακολούθησε, υπήρξε απογοήτευση. Αν και μπήκε από την ηλικία των 20 στο χώρο του κινηματογράφου του πήρε περίπου 15 χρόνια να εκτινάξει τον αμερικανικό κινηματογράφο. Κι αυτό γιατί δημιούργησε το Νονό  μια ταινία που έμελλε να θρονιαστεί μια και καλή στο τοπ10 των καλύτερων ταινιών της ιστορίας

Με αφορμή τα γενέθλια του που πέρασαν σας προτείνουμε πέντε ταινίες του για να μυηθείτε στον κόσμο του!

1.Νονός

Η τριλογία που καθιέρωσε τον Κόπολα και θεωρείται από τις 10 καλύτερες ταινίες της ιστορίας. Ο Νονός Ι του χάρισε περισσότερα από είκοσι βραβεία μεταξύ αυτών 3 Όσκαρ ενώ ήταν υποψήφια για άλλα 8, πέντε Χρυσές Σφαίρες και ένα βραβείο Γκράμι.

2.Συνομιλία

Η κατασκοπευτική ταινία «Συνομιλία» γυρίστηκε το 1974 και εγκαθίδρυσε τον Κόπολα ως το αγαπημένο παιδί του Χόλυγουντ. Η ταινία συγκαταλέγεται ανάμεσα στις καλύτερες ταινίες του παγκόσμιου κινηματογράφου και θεωρείται από τις πιο μεστές δημιουργίες του Κόπολα. Γυρίστηκε μετά το σκάνδαλο Γουότεργκεϊτ και ψυχογραφεί μια ολόκληρη γενιά, τη γενιά που ανέχτηκε το βρόμικο πόλεμο του Βιετνάμ, βίωσε το σκάνδαλο των παρακολουθήσεων και οδήγησε στην παραίτηση τον πρόεδρο Νίξον.

3.Αποκάλυψη τώρα

Η ταινία είναι μια από τις κορυφαίες όλων των εποχών και αναμφίβολα μεγάλο αριστούργημα στην κατηγορία των αντιπολεμικών ταινιών. Όταν εμφανίστηκε στις αίθουσες των κινηματογράφων το 1979 οι κριτικοί και το κοινό κατάλαβαν ότι πρόκειται για κομψοτέχνημα της έβδομης τέχνης. Η ταινία τιμήθηκε με Χρυσό Φοίνικα, ήταν υποψήφια για Όσκαρ καλύτερης ταινίας και για Χρυσή Σφαίρα καλύτερης ταινίας, ενώ βραβεύτηκε με 2 Όσκαρ φωτογραφίας και ήχου.

4.Δράκουλας

Το 1992 ο Κόπολα γυρίζει μια ταινία τρόμου βασισμένη στο μυθιστόρημα «Δράκουλας» του Μπραμ Στόκερ. Με προϋπολογισμό 40.000.000 δολάρια, η ταινία έκανε άνοιγμα τριημέρου στην 1η θέση με 30,5 κατομμύρια δολάρια. Συνολικά συγκέντρωσε 82,5 εκατομμύρια στο αμερικανικό box office και 133,3 εκατομμύρια δολάρια στον υπόλοιπο κόσμο. Παγκοσμίως απέφερε 215,8 εκατομμύρια δολάρια. Η ταινία βραβεύτηκε με τρία Όσκαρ, για τα ηχητικά εφέ, τα κουστούμια και το μακιγιάζ.

5.Τζακ

Ο Κόπολα συνεργάζεται με τον Ρόμπιν Γουίλιαμς στην ταινία «Τζακ». Μία τρυφερή ταινία που παρουσιάζει τη ζωή ενός δεκάχρονου αγοριού που λόγω μιας σπάνιας πάθησης βρίσκεται παγιδευμένο στο σώμα ενός σαραντάχρονου. Η ταινία κερδίζει το θεατή με το ανθρώπινο βλέμμα και με το ιδιαίτερο χιούμορ της.

Πέντε αποφθέγματα από τον Φορντ Κόπολα!

1.Πιστεύω ότι ο κινηματογράφος, οι ταινίες και η μαγεία πάντα συνεργάζονταν στενά. Οι πρώτοι άνθρωποι που δημιούργησαν φιλμ ήταν μάγοι

2.Η τέχνη βασίζεται στην τύχη και το ταλέντο

3.Κάθε δουλειά που κάνω είναι προσωπική. Ποτέ δεν έκανα ταινία που να μην έχει έντονο το προσωπικό στοιχείο

4. Κατά μια έννοια πιστεύω ότι η διαδικασία για τη δημιουργία μιας ταινίας είναι σαν να θέτεις μια ερώτηση και όταν πραγματοποιείται παίρνεις την απάντηση.

5.Πάντοτε ήμουν το μαύρο πρόβατο της οικογένειάς μου και πάντα μου έλεγαν ότι ήμουν χαζός κι ότι έχω χαμηλό δείκτη νοημοσύνης.

Σχόλια