4 μήνες μετά και η “μάχη” για να λειτουργήσει το ηλεκτρονικό εισιτήριο συνεχίζεται!

Δύσκολη έως απίθανη φαίνεται πως είναι πια η ολοκλήρωση της μετάβασης στο ηλεκτρονικό εισιτήριο «ως τα τέλη Φεβρουαρίου» αφού ακόμα υπάρχουν αρκετές έως πολλές εκκρεμότητες. Σήμερα, μία ακριβώς εβδομάδα πριν το τέλος του μήνα δεν έχει ακόμα ξεκινήσει η αποστολή των προσωποποιημένων καρτών Ath.ena Card σε άνεργους και ΑΜΕΑ παρόλο που η έναρξη υποβολής ηλεκτρονικών αιτήσεων είχε αρχίσει ήδη από τον Ιανουάριο.

Αν και η έκδοση των καρτών για τους άνεργους και ΑΜΕΑ, που αποτελούν την πλειοψηφία όσων δικαιούνται δωρεάν μετακίνηση είναι δυνατή και από τα εκδοτήρια, προκειμένου αυτές να μπορούν να χρησιμοποιηθούν θα πρέπει να γίνει ενεργοποίησή τους online μέσω εφαρμογής της ΗΔΙΚΑ (Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης). Η εφαρμογή αυτή δεν βρίσκεται ακόμα σε λειτουργία.

Οι καθυστέρηση στην έκδοση και αποστολή των καρτών σε άνεργους και ΑΜΕΑ είναι πιθανό να φέρει και νέα καθυστέρηση στο κλείσιμο των πυλών εισόδου και εξόδου στους σταθμούς Μετρό και ΗΣΑΠ.

Σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χ. Σπίρτζη εδώ και ένα μήνα, οι μπάρες θα κλείσουν αφού πρώτα αποσταλούν οι περισσότερες προσωποποιημένες κάρτες σε άνεργους και ΑΜΕΑ (περί τα τέλη Φεβρουαρίου). Προηγουμένως βέβαια ο υπουργός υποστήριζε πως οι μπάρες δεν κλείνουν ακόμα καθώς το επιβατικό κοινό δεν έχει ακόμα εξοικειωθεί με το ηλεκτρονικό εισιτήριο ενώ άγνωστο είναι αν έχει ακόμα ολοκληρωθεί το σύνολο των εργασιών διασύνδεσης του συστήματος του ηλεκτρονικού εισιτηρίου με το σύστημα πυρασφάλειας.

Στις 20 Νοεμβρίου, όταν το κλείσιμο των πυλών ξεκίνησε από τέσσερις σταθμούς, ο ΟΑΣΑ ανακοίνωσε πως όλες οι μπάρες θα έχουν κλείσει ως τις 20 Δεκεμβρίου. Σήμερα, δύο μήνες αργότερα οι μπάρες είναι κλειστές σε πέντε μόνο σταθμούς: Άγιος Αντώνιος και Άγιος Δημήτριος της γραμμής 2 και ΑεροδρόμιοΔουκίσσης ΠλακεντίαςΕλαιώνας και Αιγάλεω τις γραμμής 3. Με τους περισσότερους σταθμούς να προσφέρουν ελεύθερη πρόσβαση, πολλοί είναι και οι επιβάτες που επιλέγουν να μην επικυρώνουν τα εισιτήριά τους, όπως μπορεί εύκολα να διαπιστώσει οποιοσδήποτε μετακινείται με το Μετρό.

Παραμένουν επίσης σε εκκρεμότητα τρία ζητήματα που συζητήθηκαν κατά την πρόσφατη σύσκεψη του ΟΑΣΑ:

  • η ανεπαρκής επανατροφοδότηση του συστήματος με ρολά εισιτηρίων.
  • δεν έχουν υπογραφεί οι αναγκαίες συμβάσεις με όλα τα Υπουργεία, με αποτέλεσμα να δυσχεραίνεται σημαντικά η διαδικασία. Επειδή δηλαδή δεν έχει υπογραφεί σύμβαση με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας οι σπουδαστές των στρατιωτικών σχολών, π.χ. της Σχολής Ευελπίδων, δεν μπορούν να εκδίδουν προσωποποιημένη κάρτα μειωμένου τιμολογίου ακόμα και εάν προσκομίζουν βεβαίωση από τη σχολή τους.
  • η πώληση μειωμένων εισιτηρίων από τα περίπτερα και τα μίνι μάρκετ, χωρίς να επιδεικνύονται τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά, ενώ ο εκδότης είναι υποχρεωμένος να τα ζητάει. Αυτό προσκρούει στον ισχυρισμό του ΟΑΣΑ ότι η προσκόμιση δικαιολογητικών είναι ο μοναδικός λόγος που δεν μπορεί να εκδοθεί μειωμένο εισιτήριο από τα αυτόματα μηχανήματα. Είναι προφανές ότι πρέπει να ισχύουν οι ίδιες προϋποθέσεις σε όλα τα σημεία πώλησης για να αποφεύγονται εντάσεις από επιβάτες στο πρόσωπο των εκδοτών, που δεν ευθύνονται.

Σχόλια