4)Τι μήνυμα προσπαθεί να περάσει ένα συγγραφέας που γράφει φανταστικές ιστορίες;

Τα ίδια μηνύματα που προσπαθεί να περάσει και κάποιος που γράφει κοινωνικά, αστυνομικά, ερωτικά, θρίλερ ή οποιοδήποτε άλλο είδος λογοτεχνίας. Το είδος που θα αποφασίσει να καταπιαστεί ένας συγγραφέας δεν τον περιορίζει στα μηνύματα που θέλει να περάσει. Συνεπώς, μία ιστορία φαντασίας θα περάσει τα ίδια μηνύματα που θέλει να περάσει και μία άλλη ιστορία οποιουδήποτε είδοyς μέσα από τις εμπειρίες των ηρώων, μόνο που το fantasy θα το κάνει μέσα σε ένα διαφορετικό πλαίσιο και ίσως σε διαφορετικό χρόνο.

Άλλωστε τα βιώματα ενός ήρωα σε ένα μυθιστόρημα εμπνέονται πολλές φορές από την καθημερινότητά μας. Καταπιανόμαστε από ένα γεγονός της πραγματικότητας και δίνουμε τη λύση του μέσα από μία ιστορία, σε όποιο είδος και αν ανήκει αυτή.

Έλληνες συγγραφείς του σήμερα: Μαρία Βρυσανάκη

5)Από ποιους συγγραφείς του είδους εμπνέεσαι και θαυμάζεις το έργο τους;

Μία ήταν η συγγραφέας που με έκανε να αγαπήσω τη φαντασία και κατ’ επέκταση να θέλω να γράψω για να βιώσω ξανά συναισθήματα που μου γέννησε εκείνη μέσα από την ιστορία της. Η Richelle Mead. Η πρώτη σειρά που έγραψε μπήκε μέσα στην καρδιά μου και έχει διαβαστεί πάνω από τρεις φορές και σίγουρα θα ξαναδιαβαστεί.

6)Το βιβλίο “Θεοί και Δαίμονες” είναι το πρώτο έργο σου και κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Λυκόφως. Πες μας λίγα λόγια για αυτό καθώς και για το πόσο δύσκολο ή εύκολο ήταν να κάνεις το πρώτο σου συγγραφικό βήμα.

Η Αναμέτρηση είναι το πρώτο βιβλίο της σειράς “Θεοί και Δαίμονες”.

Βρισκόμαστε στο 2098, όπου ανάμεσα στους ανθρώπους και άλλες δύο φυλές, τους Λερόιλ και τους Ρεμόρ, έχει προηγηθεί ο τρίτος παγκόσμιος πόλεμος, με το ανθρώπινο είδος να τον κερδίζει, και τις δύο φυλές να καταλήγουν να κρύβονται σε μυστικές κοινωνίες, οργανώνοντας τον επόμενο παγκόσμιο πόλεμο.

Η Μέγκαν Φορμπς, η βασική ηρωίδα, που είναι Ρεμόρ και εκπαιδεύεται για να πολεμήσει το ανθρώπινο είδος, βρίσκεται στην Ακαδημία του Κορβίνιους, στα βραχώδη όρη της Αμερικής και συνεχίζει την εκπαίδευσή της ως στρατιώτης, με μόνη επιθυμία εδώ και χρόνια να το σκάσει. Η ευκαιρία τής δίνεται όταν ο βασιλιάς των Λερόιλ διοργανώνει μια δοκιμασία, με σκοπό να βρει νέους φύλακες, έπειτα από μία απόπειρα δολοφονίας εναντίον του. Η Μέγκαν, παρόλο που τον μισεί εξαιτίας του θανάτου της μητέρας της, πηγαίνει στη δοκιμασία για να γίνει βασιλική φύλακας, να αποκτήσει την εξουσία που μόνο εκείνοι έχουν.

Έτσι θα μπορεί να βγαίνει από τη βασιλική πόλη και να έχει περισσότερες πιθανότητες να το σκάσει. Μαζί της, για να την προστατέψουν, την ακολουθούν ο μεγαλύτερος αδερφός της, ένας Ρεμόρ που έχει δημιουργήσει μία ξεχωριστή σχέση μαζί της -παρότι οι νόμοι το απαγορεύουν για λόγους επιβίωσης-, οι δύο καλοί της φίλοι και μία Ρεμόρ που τη μισεί για κάποιον λόγο που η Μέγκαν δεν γνωρίζει.

Έλληνες συγγραφείς του σήμερα: Μαρία Βρυσανάκη

Στη βασιλική πόλη, το μοναδικό μέρος που δεν έπρεπε να βρεθούν η Μέγκαν και ο αδερφός της, οι αποκαλύψεις και τα εμπόδια ξεκινούν για τους βασικούς ήρωες από την πρώτη στιγμή, ενώ μόλις η δοκιμασία ξεκινήσει με τον πιο ανορθόδοξο τρόπο για την ομάδα της Μέγκαν, εκείνη και οι φίλοι της θα αναγκαστούν να πολεμήσουν για να κρατηθούν στη ζωή, ακόμα και να σκοτώσουν. Διαφορετικά, θα σκοτωθούν. Εκεί για τη Μέγκαν θα αποκαλυφθούν πολλά μυστικά για τη ζωή και τον περίγυρό της.

Το πιο σημαντικό όμως είναι πως αυτή η δοκιμασία εξυπηρετεί άλλους σκοπούς και θα είναι η αρχή που θα τους μπλέξει σε ένα επικίνδυνο παιχνίδι των Θεών, από το οποίο δεν υπάρχει γυρισμός. Ό,τι συμβαίνει δεν είναι αυτό που εξαρχής φαίνεται, αλλά κάτι πολύ πιο βαθύ, που υποκινείται από μία αναμέτρηση ανάμεσα στον Θεό και τον Διάβολο. Συνεπώς ο τίτλος είναι διφορούμενος. Αναφέρεται και στη συγκεκριμένη αναμέτρηση των Ρεμόρ για τη θέση στη βασιλική φρουρά, αλλά και στη γενική αναμέτρηση των ανώτερων δυνάμεων, που είναι και ο λόγος για όσα θα συμβούν.

Δεν μπορώ να πω πως ήταν δύσκολο να κάνω το πρώτο συγγραφικό βήμα, λόγω του πείσματός μου. Από την πρώτη κιόλας παράγραφο του έργου είχα πείσει τον εαυτό μου ότι μόλις τελειώσω, αυτό το βιβλίο θα εκδοθεί. Το κυνήγησα πολύ και δεν είχα σκοπό να σταματήσω μέχρι να πετύχω αυτό που ήθελα και θέλω.

Περισσότερους συγγραφείς της λογοτεχνίας του φανταστικού μπορείς να βρεις εδώ!

7)Πόση έρευνα χρειάστηκε να πραγματοποιήσεις για να γράψεις το βιβλίο;

Η έρευνα που πραγματοποίησα σχετιζόταν με τον παγκόσμιο χάρτη, μιας και τα γεγονότα στα βιβλία της σειράς διαδραματίζονται σε βουνά και οροσειρές σε όλο τον πλανήτη. Ήταν μία έρευνα μερικών ημερών που δεν με ταλαιπώρησε ή κούρασε. Αντιθέτως, εφόσον είχε σχέση με την ιστορία μου, μου άρεσε. Το κομμάτι στο οποίο μπορώ να πω ότι έδωσα μεγάλο βάρος και “ταλαιπωρήθηκα” ήταν το χτίσιμο του κόσμου. Οι νόμοι, οι κανόνες, ο τρόπος λειτουργίας της κοινωνίας, ο καταμερισμός εργασιών των φυλών και όλα τα θέματα που απασχολούν το worldbuilding μιας ιστορίας φαντασίας, ιδίως όταν αυτή διαδραματίζεται σε άλλο χρόνο και τόπο.

Έλληνες συγγραφείς του σήμερα: Μαρία Βρυσανάκη

8)Πως οραματίζεσαι το μέλλον σου στη λογοτεχνία;

Μελλοντικά βλέπω τον εαυτό μου συγγραφέα πολλών ιστοριών φαντασίας. Ο χώρος της λογοτεχνίας θέλω να με απασχολήσει για όλα τα επόμενα χρόνια της ζωής μου. Θέλω να δώσω πολλά στους αναγνώστες μέσα από τις ιστορίες μου και να βοηθήσω ώστε η λογοτεχνία του φανταστικού να αναγνωριστεί από πολύ κόσμο στη χώρα μας.

9)Ποια είναι η διαδικασία που ακολουθείς για να ολοκληρώσεις ένα λογοτεχνικό έργο;

Έχοντας πια μάθει πώς να δουλεύω, η διαδικασία είναι πάντα η ίδια. Η ιστορία κάθε βιβλίου έχει ξεδιπλωθεί στο μυαλό μου και τη μεταφέρω στο χαρτί πρώτα με μερικές σημειώσεις ώστε να θυμάμαι τις μικρές λεπτομέρειες που συνδέουν το ένα βιβλίο με το άλλο, μιας και ασχολούμαι με σειρές και όχι με ένα μεμονωμένο βιβλίο, αλλά και τα θέματα με τα οποία θα καταπιαστεί τα κάθε βιβλίο της σειράς. Έπειτα, για τους επόμενους μήνες αφοσιώνομαι στη συγγραφή του βιβλίου και αφού το ολοκληρώσω, αφήνω μερικές μέρες να περάσουν –δεν αντέχω πολλές- και μετά αρχίζω την ανάγνωση του από την αρχή.

Συνήθως επαναλαμβάνω τρεις αναγνώσεις. Στην πρώτη γίνονται οι εμφανείς διορθώσεις σε σκηνές και διαλόγους. Σχεδόν το ξαναγράφω και το εμπλουτίζω. Στη δεύτερη ανάγνωση εμβαθύνω στις διορθώσεις που αφορούν την τυπική επιμέλεια ενός κειμένου. Στην τρίτη ανάγνωση τελειοποιώ τις λεπτομέρειες που συνδέουν σκηνές ή γεγονότα του ενός βιβλίου με το άλλο. Εφόσον πρόκειται για σειρά κάποια πράγματα που θα ειπωθούν στο πρώτο βιβλίο, έστω και μία λέξη που θα σημαίνει κάτι σημαντικό που εκείνη τη στιγμή ο αναγνώστης δεν θα καταλάβει, μπορεί να τα ξανασυναντήσουμε στο δεύτερο και τελικά να τα εξηγήσουμε στο τρίτο ή το τέταρτό, οπότε πρέπει να υπάρχει συνέπεια και σωστή σύνδεση.

***Μαρία σε ευχαριστούμε για την παραχώρηση της συνέντευξης. Σου ευχόμαστε πολλές εκδόσεις και λογοτεχνικά ταξίδια.

Σελίδες: 1 2

Σχόλια

1 2