Μετά από την Eduniversal, το Global Brands Magazine και πολλά άλλα περιοδικά και διεθνείς λίστες κατάταξης πανεπιστημίων κάνει την εμφάνιση της μία πρωτότυπη, τόσο για τα ελληνικά όσο και για τα διεθνή δεδομένα λίστα, η οποία βασίζεται στον αλγόριθμο PageRank της Google.
Ο αλγόριθμος που ταξινομεί τις ιστοσελίδες στα αποτελέσματα των αναζητήσεων, μετράει πόσες φορές ένα πανεπιστήμιο εμφανίζεται στις σελίδες/λήμματα της Wikipedia και όσες περισσότερες φορές εμφανίζεται, τόσο μεγαλύτερο θεωρείται το «ειδικό βάρος» του πανεπιστημίου στην κατάταξη.
Στις δύο πρώτες θέσεις βρίσκονται τα βρετανικά πανεπιστήμια του Cambridge και της Οξφόρδης ενώ την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν κατά σειρά τα τρία αμερικάνικα πανεπιστήμια: Harvard, Columbia, Princeton.
Όσον αφορά την ελληνική παρουσία, την καλύτερη θέση έχει το Πανεπιστήμιο Αθηνών (175) και ακολουθούν, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (191), το Πάντειο (236), της Πάτρας (251), και το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (257).
Εντύπωση προκαλεί η απουσία του ΕΜΠ από τη λίστα, όμως σε μία άλλη συγγενική κατάταξη (με βάση τον αλγόριθμο 2DRank), το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο βρίσκεται στη θέση 164, πρώτο μεταξύ των ελληνικών ΑΕΙ.
Οι ερευνητές έλαβαν υπόψη τις εκδόσεις της ηλεκτρονικής εγκυκλοπαίδειας Wikipedia σε 24 γλώσσες μεταξύ αυτών και τα ελληνικά. Έτσι, αναλύθηκε μία βάση δεδομένων με περίπου τέσσερα εκατομμύρια άρθρα/λήμματα στα αγγλικά, 1,5 εκατομμύρια στα γερμανικά και από ένα εκατομμύριο στα γαλλικά, τα ισπανικά, τα ρωσικά κ.α. Συνολικά, οι 24 γλώσσες καλύπτουν περίπου το 60% του παγκόσμιου πληθυσμού και το 68% των συνολικών άρθρων/λημμάτων της Wikipedia.
Αρχικά τα πανεπιστήμια ταξινομήθηκαν με βάση κάθε ξεχωριστή γλώσσα ενώ στη συνέχεια συνδυάστηκαν οι επιμέρους κατατάξεις και προέκυψε μία ενοποιημένη παγκόσμια λίστα. Τέλος αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με τους ερευνητές η κατάταξη αυτή τείνει να ευνοεί τα αρχαιότερα πανεπιστήμια, εξού και η πρωτιά του Cambridge σε αντίθεση με τις υπόλοιπες συμβατικές λίστες.
Ασφαλώς η κατάταξη της Wikipedia δεν είναι τέλεια, ούτε πρόκειται να αντικαταστήσει τις παραδοσιακές κατατάξεις, όμως αποτελεί μία χρήσιμη εναλλακτική μέθοδο σε ένα επίμαχο ζήτημα, όπως είναι η σύγκριση των πανεπιστημίων σε παγκόσμιο επίπεδο.