Γνώρισε μέσω Instagram τον Χιλιανό street artist που μεταμορφώνει τους δρόμους του Σαντιάγο

Η μόδα των social media, η οποία αβίαστα μετατράπηκε σε αναπόσπαστο κομμάτι της σύγχρονης καθημερινότητας, δεν θα μπορούσε να αφήσει ανέγγιχτα μουσεία και γκαλερί. Η αρχική τους οργανωτική δομή απαρχαιώθηκε, καθιστώντας αναγκαία την αναδιαμόρφωση τους και τον επακόλουθο επαναπροσδιορισμό τους. Ξεφεύγοντας από τη στατικά παρωπιδική τους κατάσταση και ύστερα από την “έξοδό” τους στους δρόμους (μια πληθώρα καλλιτεχνικών πρότζεκτ, η οποία στόχο έχει να φέρει σε επαφή τον πολίτη με την τέχνη μετατρέποντας την σε δημόσιο αγαθό, λαμβάνει χώρα, όπως το Outings Project του Γάλλου Julien de Casabianca, καθώς επίσης και οι εγχώριες δράσεις του οργανισμού Νέον), τα μουσεία εισέβαλαν στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης.

Τα τελευταία χρόνια, επιπλέον, παρατηρείται πως μια νέα γενιά καλλιτεχνών επιλέγει τα μέσα αυτά με στόχο τη διάδοση και προώθηση των έργων της. Η αμεσότητα εξάλλου, η οποία προσφέρεται μέσω Facebook, Instagram, Twitter, ικανοποιεί πομπό – καλλιτέχνη και δέκτη – χρήστη/ follower. Επαληθεύοντας, συνεπώς, τη ρήση “τα μουσεία είμαστε εμείς” διαχειριστές και χρήστες μοιράζονται καθημερινά πλήθος έργων δημιουργώντας εικονικές γκαλερί και εκθεσιακούς χώρους, συμμετέχοντας παράλληλα σε ένα καλλιτεχνικό αλισβερίσι.

Υπερνικώντας το εφήμερο των έργων τους, αρκετοί είναι και οι graffiti artists, οι οποίοι διαχειρίζονται τα social media. Σε μια από αυτές τις διαδικτυακές πλατφόρμες γνώρισα τον Caiozamma. Ο χιλιανός street artist Claudio Caiozzi aka Caiozamma τον τελευταίο χρόνο έχει δώσει άλλη μορφή στους πολύβουους δρόμους του Σαντιάγο. Η παραμονή του για ένα χρόνο στο Λονδίνο, καθώς επίσης και τα ταξίδια, τα οποία αποτελούν μέρος της δουλειάς του (ο ίδιος εργάζεται ως φωτορεπόρτερ), αποτέλεσαν αφορμή για να ασχοληθεί με την street art.

Τα έργα του, εμφανώς επηρεασμένα από το βρετανό graffiti artist Banksy, σημείο αναφοράς για πολλούς καλλιτέχνες, όπωs επίσης και από τα καυστικά έργα του Joan Cornella, θίγουν επίκαιρα κοινωνικοπολιτικά ζητήματα, όπως η παγκοσμιοποίηση, ο καταναλωτισμός, η θρησκεία, τα ανθρώπινα δικαιώματα ακόμα και τα ίδια τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η ιδιαιτερότητα του Claudio Caiozzi έγκειται στο γεγονός πως ο ίδιος ο καλλιτέχνης μέσω της προσωπικής του σελίδας αναφέρει τη διάρκεια παραγωγής και δημιουργίας των έργων του μέχρι τη στιγμή της τοποθέτησης τους στους δρόμους της Χιλής.

_Instagram_Από τη στιγμή, την οποία, λοιπόν, δημιουργούνται διαδικτυακά πολιτιστικά ινστιτούτα, ενώ παράλληλα ονλάιν περιηγήσεις μουσείων και δωρεάν διαδικτυακές διανομές συγγραμμάτων, αποτελούν κάποιες από τις διεθνείς πρωτοβουλίες πολιτιστικών ιδρυμάτων και οργανισμών, που με πρωταρχικό στόχο την άμεση πρόσβαση και προώθηση της πολιτιστικής κληρονομιάς, “εκμεταλλέυονται” τις ελευθερίες, τις οποίες προσφέρει το Internet· πως θα μπορούσε να απέχει από όλο αυτό street art community;

Σχόλια