Tην Κυριακή 4 Οκτωβρίου στο Μοναστηράκι ζήλεψα που δεν είμαι τουρίστρια στην Ελλάδα.
Βγαίνοντας από τον ηλεκτρικό σταθμό, σου έσπαγε τη μύτη η μυρωδιά σκόρδου σε συνδuασμό με τα σουβλάκια από τα γύρω μαγαζιά. Καθώς προχωρούσα, εντόπισα την πηγή του “κακού”, ονομαζόταν ”Τhe Tzatziki Project”. Σ΄ έναν όμορφα στημένο πάγκο, τέσσερα κορίτσια έδειχναν στους τουρίστες πως να φτιάχνουν τζατζίκι, βήμα-
βήμα. Ξεκινούσαν βάζοντας σε ένα μπωλάκι μια γενναία ποσότητα γιαουρτιού, συνέχιζαν τρίβοντας αγγούρι και σκόρδο κι ολοκλήρωναν προσθέτωντας λάδι κι αλάτι. Μετά, οι τουρίστες ανακάτευαν όλα τα υλικά και με τη συνοδεία παραδοσιακού παξιμαδιού δοκίμαζαν αυτό που είχαν μόλις παρασκευάσει. Οι αντιδράσεις ποικίλες. Κάποιοι κάηκαν από το σκόρδο, ενώ άλλοι ξετρελάθηκαν τόσο πολύ από τη γεύση του τζατζικιού που το καταβρόχθιζαν με μεγάλες κουταλιές.
Φεύγοντας έπαιρναν σαν αναμνηστικό δωράκι χειροποιήτο γλυκό του κουταλιού, σταφύλι. Ο πάγκος δεν άδειασε ούτε στιγμή και δεν ήταν λίγοι κι οι Έλληνες επισκέπτες που ήθελαν να πάρουν μέρος στη διαδικασία.
Ποιος κρυβόταν όμως πίσω από αυτήν την πρωτοβουλία; Δύο νέοι Έλληνες επιχειρηματίες, ο Νίκος κι η Άννα, που η αγάπη τους για τα ταξίδια και την ελληνική κουλτούρα τους οδήγησαν στην ίδρυση μιας εταιρείας,το Greeking.me, που αντιμετωπίζει τις τουριστικές υπηρεσίες με έναν τελείως διαφορετικό και πρωτότυπο τρόπο. Μέχρι τον Μάρτιο του 2016, ο Νίκος κι η Άννα φιλοδοξούν να έχουν ετοιμάσει ένα χώρο που θα αποτελείται από βιωματικά εργαστήρια, κουζίνας, χορού, φιλοσοφίας και γνωριμίας με την ελληνική γλώσσα, όπως επίσης και την οργάνωση ποιοτικών ολιγομελών ξεναγήσεων. Σύμφωνα με τον Νίκο ”από τον ελληνικό τουρισμό λείπει ένα σύνολο υπηρεσίων, φιλικό προς τον τουρίστα, καθώς συνήθως οι υπηρεσίες είτε κοστίζουν πολλά χρήματα,είτε μειονεκτούν στη ποιότητα. Έτσι, στοχεύουμε σε υπηρεσίες πιο προσωποποιημένες και προσιτές, προσεκτικά σχεδιασμένες και φιλικές και για τον μοναχικό ταξιδιώτη”.
Η επιχείρηση αυτή τη στιγμή βρίσκεται στη δύσκολη φάση της αναζήτησης χρηματοδότησης μέσω του Indiegogo,ενώ η εκδήλωση στο Μοναστηράκι ήταν για να πάρουμε μία γεύση, για το τι θα επακολουθήσει. Οι δύο ιδρυτές, βέβαια είναι αποφασισμένοι να ξεκινήσουν την επιχείρηση ακόμη κι αν δεν καταφέρουν να συγκεντρώσουν τους πόρους που χρειάζονται από το κοινό κι αυτή τη στιγμή, κύριος στόχος τους είναι να επιιτύχουν ένα δυνατό χτίσιμο ενδιαφέροντος κι αναγνωρισιμότητας μέχρι τον Μάρτιο, μέσα από τα social media.
Όπως οι ίδιοι επισήμαναν, ”όραμα μας είναι ένα σύνολο υπηρεσιών αγαπητό στον κόσμο με έδρα την Αθήνα, που θα επεκταθεί και σε άλλες πόλεις της Ελλάδος και θα κάνει ακριβώς αυτό που λέει το όνομα του, το Greeking.me, δηλαδή τον καθένα να αισθανθεί λίγο Έλληνας εύκολα και γρήγορα στις διακοπές του”.
Το μότο της start up επιχείρησης είναι το ‘‘Tasting Greece Like a Local”,δηλαδή δοκιμάστε την Ελλάδα σαν ντόπιοι και μπορείτε να την ακολουθείτε, μέσω της σελίδας της στο Facebook ”Greeking.me” και στο Instagram ”greeking.me”.
Εύχομαστε καλή επιτυχία σε αυτό το καινοτόμο, ελληνικό εγχείρημα με την ευχή να πραγματοποιηθεί το όραμά τους.