Εγκαταστάσεις
  • Το πανεπιστήμιο έχει βιβλιοθήκη;

Άλλος ένας λόγος που το Πανεπιστήμιο εδώ, αλλά και σε διάφορα άλλα μέρη της Ευρώπης είναι πολλά μίλια πιο μπροστά. Η βιβλιοθήκη εδώ είναι ένα κτήριο υψηλής αισθητικής, το οποίο βρίσκεται στο Campus που βρίσκομαι και εγώ, ανάμεσα από τη Σχολή της Νομικής και στην αντίστοιχη της Οικονομίας, Επιχειρήσεων και Φιλοσοφίας. Η φιλοσοφία που ακολουθεί η βιβλιοθήκη δε συμμερίζεται αυτή του ελληνικού Πανεπιστημίου.

Η πλειονότητα των μαθημάτων εδώ απαιτεί εβδομαδιαίες εργασίες και για αυτό το λόγο είναι απαραίτητες και οι εργασίες, πολλές εκ των οποίων ομαδικές. Επιπλέον, άλλο ένα στοιχείο που είναι απαραίτητο να αναφερθεί είναι ότι μεταξύ 14:00 και 16:00 το μεσημέρι δε γίνονται μαθήματα, καθώς είναι «ιερές» ώρες για την Ισπανία και παράλληλα ο καλύτερος χρόνος για μία γρήγορη μεσημεριανή siesta για όποιον έχει το χρόνο να το κάνει. Από τα παραπάνω κύρια χαρακτηριστικά προκύπτει ότι μεγάλος αριθμός φοιτητών περνάει το χρόνο του στη βιβλιοθήκη.

Φυσικά, δυνατότητες όπως να νοικιάσεις χωρίς κάποιο κόστος laptop για να ολοκληρώσεις κάποια εργασία σου είναι διαθέσιμες αντίθετα με την Ελλάδα. Αντίστοιχα ειδικά διαμορφωμένοι χώροι για την εκπόνηση ομαδικών εργασιών, mini meetings και διάβασμα είναι διαθέσιμοι.

  • Πόσο διαφορετικά είναι τα κτήρια σε σχέση με την Ελλάδα;

Όπως αναφέρω υπάρχουν τα παλιά κτήρια κατά μήκος του κέντρου και τα καινούργια στα Campus και αλλού. Όλα είναι καλά συντηρημένα και δεν αντιμετωπίζουν τις παθογένειες που έχουμε συνηθίσει στην Ελλάδα. Τα έδρανα δεν είναι σπασμένα, ούτε και οι αίθουσες βαμμένες με graffiti. Επιπλέον σε κάθε αίθουσα υπάρχουν μεταξύ των εδράνων πρίζες, κάτι το εξαιρετικά βολικό.

Ο χώρος καθαρίζεται συνεχώς και επιπλέον υπάρχει μία αρχιτεκτονική καλαισθησία. Θα έλεγα ότι στην Ελλάδα η καθαριότητα κινείται στα ίδια επίπεδα, ωστόσο οι φοιτητές είναι αυτοί που δε σέβονται το χώρο! Για παράδειγμα εδώ δεν υπάρχουν παρατάξεις οι οποίες να κάθονται όλη τη μέρα στους διαδρόμους βρομίζοντας το χώρο ή παίζοντας δυνατά μουσική. Σχετικά με την αρχιτεκτονική καλαισθησία για τα παλιά κτήρια είναι δεδομένο. Μιλάμε για πρώην παλάτια! Τα καινούργια ωστόσο έχουν γίνει με σχέδιο σύγχρονου Campus.

Το μόνο που θα μπορούσα να θεωρήσω αρνητικό είναι οι θέσεις στα έδρανα. Καθόλου βολικές!

  • Σχετικά με το internet τι γίνεται;

Τα πανεπιστημιακά κτήρια όπως ήδη έχω αναφέρει βρίσκονται κατά μήκος της πόλης. Οπότε είναι πολύ πιθανό να είσαι συνδεδεμένος στο δίκτυο του Πανεπιστημίου καθώς κάνεις τη βόλτα σου εντός της πόλης. Το ίδιο το Πανεπιστήμιο της Salamanca βρίσκεται εντός του δικτύου EDUROAM, το οποίο ενώνει δικτυακά όλα τα εκπαιδευτικά ινστιτούτα της Ευρώπης.

Επιπλέον, καλύπτονται όλοι οι χώροι και η σύνδεση είναι καλή. Σε σύγκριση με την Ελλάδα το μόνο που θα σημείωνα ως αρνητικό είναι ότι δεν υπάρχει η ίδια διασύνδεση αναφορικά με το EDUROAM.

  • Τα parking βρίσκονται σε χώρο παρακείμενο;

Τα parking βρίσκονται σε χώρο παρακείμενο, τουλάχιστον στο Campus που είμαι εγώ. Για να μπεις χρειάζεται να εισάγεις το πάσο σου στο μηχάνημα που ανοίγει τη μπάρα. Έτσι εξασφαλίζεται ότι λοιποί εξωπανεπιστημιακοί δε μπορούν να εισέλθουν. Για να καταλάβετε σχηματικά, το parking του Campus Unamuno, που όπως είπα είναι αυτό που είναι το μεγαλύτερο εδώ και αυτό που φοιτώ εγώ, βρίσκεται δίπλα από τις Σχολές και μεταξύ των εστιών. Για να μετακινηθείς μεταξύ των εστιών και των Σχολών υπάρχουν πάρα πολλές διαβάσεις και όχι τόσα πολλά αυτοκίνητα, τα οποία εκτρέπονται να κυκλοφορούν στο Βόρειο κομμάτι του Campus προς διευκόλυνση της κυκλοφορίας.

Μαθήματα και Οργάνωση Πανεπιστημίου
  • Πόσο διαφορετική είναι μία διάλεξη και τι είναι αυτό που την κάνει διαφορετική;

Οι καθηγητές είναι πάντα προετοιμασμένοι και σχεδόν πάντα κάνουν χρήση παρουσιάσεων. Η διάλεξη είναι διαδραστική και όλοι οι φοιτητές ενθαρρύνονται να συμμετέχουν στη συζήτηση. Σε γενικές γραμμές πιστεύω ότι το επίπεδο των διαλέξεων είναι αρκετά υψηλό και σίγουρα ακαδημαϊκό, ωστόσο το παραδιδόμενο επίπεδο σπουδών είναι χαμηλότερο του ελληνικού, το οποίο και βρίσκεται πολύ ψηλά.

Αυτό που μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση είναι το πόσο ανοιχτοί είναι οι καθηγητές σε απορίες, καθώς και πόσο συνεπείς είναι στην απάντηση των emails, αλλά και στις παραδόσεις τους. Επιπλέον όλα συντονίζονται από μία ηλεκτρονική πλατφόρμας ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης, το γνωστό μας e-class στην Ελλάδα. Η διαφορά εδώ είναι ότι όλοι οι καθηγητές το χρησιμοποιούν και όχι μόνο αυτό, αλλά κάνουν χρήση όλων των δυνατοτήτων που παρέχει και όλη η πληροφορία για κάθε μάθημα βρίσκεται συγκεντρωμένη, χωρίς να απαιτείται εγγραφή. Με την εγγραφή στο εξάμηνο η διαδικασία είναι αυτόματη.

  • Πως γίνονται τα μαθήματα;

Κάθε μάθημα χωρίζεται σε θεωρία και πρακτική. Η πρακτική διαφέρει από το δικό μας εργαστήριο, αλλά ενώ για τη θεωρία δεν υπάρχει κάποια διαφοροποίηση για κάθε έτος, στην πρακτική οι φοιτητές κάθε έτους διαμοιράζονται σε groupάκια για να μπορεί να υπάρχει καλύτερη κατανόηση.

  • Οργανωτικά το Πανεπιστήμιο που κινείται;

Το Πανεπιστήμιο εδώ το 2016 κλείνει τα 800 χρόνια λειτουργίας. Αυτό από μόνο του λέει πολλά. Σημειώνω ότι σε κάθε κτήριο υπάρχει γραμματεία διαθέσιμη για κάθε ερώτηση. Η διαφορά με την Ελλάδα ωστόσο είναι ότι γνωρίζουν και τις απαντήσεις ή μπορεί να κατευθύνουν αντίστοιχα.

Επίσης, επειδή όλη η πληροφορία είναι καλά διαχειριζόμενη και διαμοιράζεται μέσω της πλατφόρμας STUDIUM που αναφέρω παραπάνω, αλλά και της σελίδας του Πανεπιστημίου σε όλους τους φοιτητές οι διαδικασίες κινούνται χωρίς πρόβλημα και το Πανεπιστήμιο πετυχαίνει τη χωρίς διακοπή λειτουργία του.

Συμπέρασμα

Αυτά σε γενικές γραμμές. Ποιο είναι όμως το συμπέρασμα μετά από αυτή τη γενική ανασκόπηση;

Εδώ οι φοιτητές -και από ότι ξέρω σε όλη την Ευρώπη- παρακολουθούν συστηματικά τις διαλέξεις. Στην Ελλάδα αυτό δε συμβαίνει. Ακριβώς για αυτό το λόγο ασχολούνται και περισσότερο. Διαβάζουν εντός του εξαμήνου και παραδίδουν τις εργασίες που τους αναλογούν.

Η διάθεση υπάρχει, οι καθηγητές στην Ελλάδα ξεχωρίζουν για το υψηλό επίπεδο σπουδών τους και οι φοιτητές για το υψηλό γνωσιακό τους επίπεδο. Τι είναι όμως αυτό που λείπει. Μα φυσικά ενιαία οργάνωση, έρευνα σε πραγματικό επίπεδο που να επεκτείνεται και στους φοιτητές και τέλος πραγματική αυτοδιαχείριση ιδρυμάτων.

Σελίδες: 1 2

Σχόλια

1 2