Μπορεί το σεξ σήμερα να είναι αρκετά απενοχοποιημένο σε αρκετές κοινωνίες, στο Μεσαίωνα όμως οι άνθρωποι ήταν περισσότερο καταπιεσμένοι. Το γεγονός αυτό ώθησε τα ζευγάρια να βρίσκονται στις… εκκλησίες, μιας και για το μεγαλύτερο μέρος της μέρας αυτές παρέμεναν άδειες κι έτσι εξυπηρετούσαν σαν το πίσω μέρος του αυτοκινήτου.

Αποχές

Βέβαια, η εκκλησία παρέμενε ο μεγαλύτερος εχθρός της σεξουαλικής έκφρασης: απαγόρευε το σεξ την Κυριακή στα παντρεμένα ζευγάρια επειδή ήταν η μέρα του Κυρίου. Το ίδιο συνέβαινε τις Πέμπτες και τις Τρίτες καθώς έπρεπε να προετοιμάζονται για την Θεία Κοινωνία αντί να βγάζουν τα μάτια τους ανενόχλητοι στο σπίτι τους.
Εκτός αυτών, η εκκλησία υπαγόρευε κι άλλες αποχές: κατά τη διάρκεια της Σαρακοστής, σε όλες τις γιορτές των Αγίων, 35 μέρες πριν τα Χριστούγεννα και όλη την Πεντηκοστή. Αθροιστικά, μπορεί οι αποχές να έφταναν και τους 6 μήνες!

Στάσεις

Η ιεραποστολική στάση ήταν η μόνη που επέτρεπε η εκκλησία, γιατί θεωρούσαν ότι προσφέρει τη λιγότερο δυνατή ευχαρίστηση, που σήμαινε ότι τα ζευγάρια που έκαναν σεξ έτσι, το έκαναν αποκλειστικά για αναπαραγωγικούς λόγους.
Μάλιστα, ο Γερμανός Επίσκοπος Αλμέρτους Μάγκνους, κατέληξε σε μία αξιολόγηση των στάσεων με κριτήριο την αμαρτία που βαραίνει την κάθε μία. Πιο συγκεκριμένα, αν έκαναν σεξ σε ιεραποστολική στάση ήταν λιγότερο αμαρτωλοί. Δίπλα-δίπλα ήταν λίγο χειρότερο, αν ήταν καθιστοί ξεπερνούσαν τα όρια, στο όρθιο ήταν ξεκάθαρα προκλητικοίν ενώ “a tergo”, δηλαδή από πίσω, ήταν οι πιο ξεδιάντροποι όλων.
μεσαιωναςΠοινέςΓια να γνωρίζουν όλοι αυτά τα επίπεδα αμαρτίας, κυκλοφόρησαν βιβλία στα οποία εξηγούσαν ποιες στάσεις επιτρέπονται και ποιες όχι, μαζί με τις ποινές που πάνε πακέτο με τις απαγορευμένες.

Αν πήγαινες με θυληπρεπή άντρα, ή άλλον άντρα, ή ζώο (λογικότατη εξίσωση), θα έπρεπε να νηστέψεις για 10 χρόνια. Αν συνουσιαζόσουν με ζώο, θα έπρεπε να νηστέψεις για 15 χρόνια, ενώ ο σοδομισμός απαιτούσε 7 χρόνια νηστείας. Αν αυνανιζόσουν, θα έπρεπε να απέχεις από το κρέας για 4 μέρες (αυτό για κάθε φορά αυνανισμού δηλαδή), ενώ αν ήθελες να αυνανιστείς αλλά δε μπορούσες θα έπρεπε να νηστέψεις για 40 ή 20 μέρες. Ακόμα και στο Μεσαίωνα δηλαδή, η υποκρισία “θέλω αλλά δε μπορώ” τιμωρούνταν περισσότερο από την ίδια την πράξη. Τέλος, η εκσπερμάτωση στο στόμα της συντρόφου ήταν το χειρότερο όλων: απαιτούσε μετάνοιες μέχρι το τέλος της ζωής σου. Ξεκαθαρίστηκε λοιπόν γιατί η πορνογραφία δεν άνθισε το Μεσαίωνα.
Πορνεία
Ενώ η πορνεία ήταν αμαρτωλή, θεωρούνταν αναγκαίο κακό. Η Νυρεμβέργη το 1470 θέσπισε νόμο για τους οίκους ανοχής: “Ο ιδιοκτήτης, είτε άντρας είτε γυναίκα, πρέπει να παρέχει στις ιερόδουλες κλινοσκεπάσματα και καλό φαγητό. Είναι απαραίτητα δύο γεύματα τη μέρα, ενώ σε κάθε γεύμα πρέπει να παρέχονται δύο διαφορετικά φαγητά”. Με λίγα λόγια, οι πόρνες του Μεσαίωνα έτρωγαν καλύτερα από πολλούς σήμερα.
Συνεχίζοντας, “Η γυναίκα οφείλει να πληρώνει τον ιδιοκτήτη με 43 σεντς την εβδομάδα, είτε καταναλώνει το φαγητό είτε όχι. Τέλος, ο ιδιοκτήτης πρέπει να επιβάλλει στις γυναίκες μπάνιο μία φορά την εβδομάδα με δικά του έξοδα”.
Σοδομισμός και ΟμοφυλοφιλίαΣοδομισμός τον Μεσαίωνα σήμαινε όλες τις σεξουαλικές πράξεις που ήταν απαγορευμένες στους χριστιανούς. Για παράδειγμα, ένας μοναχός που έκανε σεξ με άλλον άντρα, τιμωρούνταν για “σοδομισμό”.

Γενικά, η εκκλησία θεωρούσε σοδομισμό οποιαδήποτε σεξουαλική πράξη στην οποία “χυνόταν σπέρμα άσκοπα, χωρίς στόχο τη γονιμοποίηση”. Λόγω της ασάφειας του ορισμού, ήταν πάρα πολλές οι σεξουαλικές πράξεις που ενέπιπταν στο Σοδομισμό.
Ο Σοδομισμός αναφερόταν κυρίως στους άντρες, διότι οι γυναίκες θεωρούνταν αδύνατον να έχουν σεξουαλικές επαφές μεταξύ τους. Οι μόνες περιπτώσεις τέτοιου τύπου που υπάρχουν στη μεσαιωνική λογοτεχνία, αφορούσαν γυναίκες που είχαν μεταμορφωθεί σε άντρες ή ενός άντρα που είχε μεταμορφωθεί σε γυναίκα για να προσεγγίσει τη γυναίκα που αγαπούσε.
Πηγή: mixanitouxronou.gr

Σχόλια