Με αφορμή ένα νέο θεσμό που γεννήθηκε στον φιλόξενο χώρο της Ευαγγελικής Εκκλησίας Γερμανογλώσσων εν Ελλάδι, την ‘Απογευματινή Μουσική’ (ABENDMUSIK), έχουμε την χαρά και την τιμή να συναντούμε τον σολίστ στην τελευταία συναυλία του κύκλου, κιθαριστή, Άγγελο Μπότση.

Μπορείτε να μας πείτε δύο λόγια για την κιθάρα και την παρουσία της στην Ελλάδα?

Η κλασσική κιθάρα γνώρισε μεγάλη ανάπτυξη από τη δεκαετία του 1970 και έπειτα στην Ελλάδα. Αναδείχθηκε μία κιθαριστική σχολή με πολλούς επιτυχημένους σολίστες και καθηγητές διεθνούς βεληνεκούς. Η κιθάρα ήταν και παραμένει ένα εξαιρετικά δημοφιλές όργανο τόσο στις αίθουσες συναυλιών όσο και στις τάξεις των Ωδείων, από τις μικρότερες ως τις μεγαλύτερες ηλικίες. Σε αυτό βοηθά και το γεγονός ότι πέρα από την κλασσική μουσική η κιθάρα έχει την ευελιξία να συμμετέχει και σε άλλα μουσικά είδη, όπως το ελληνικό τραγούδι. Εξάλλου όλοι οι σπουδαίοι κλασσικοί κιθαριστές στην Ελλάδα, από τον Μηλιαρέση και τον Φάμπα ως τους νεότερους, έχουν αφήσει το αποτύπωμα τους στην δισκογραφία και του ελληνικού τραγουδιού.

Τα τελευταία χρόνια το  επίπεδο των ελλήνων κιθαριστών έχει ανέβει ακόμη περισσότερο και πλέον έχουμε αρκετούς σολίστες και καθηγητές που ζουν και διαπρέπουν εκτός Ελλάδος, διδάσκοντας σε μεγάλες μουσικές ακαδημίες, συμμετέχοντας σε διεθνή φεστιβάλ μουσικής και δισκογραφώντας σε μεγάλες εταιρίες.

Περί μουσικής με τον κιθαριστή, Άγγελο Μπότση.

Περί μουσικής με τον κιθαριστή, Άγγελο Μπότση.

 

Ποια η θέση του Μουσικού στην κοινωνία του σήμερα ,και τι θα θέλατε να της πείτε με την Μουσική σας?

Ανέκαθεν το επάγγελμα του μουσικού ήταν μία δύσκολη περίπτωση!

 Παρ’όλα αυτά ζούμε σε μία εποχή που προσφέρει πολύ περισσότερο από άλλες εποχές τα μέσα και τους θεσμούς ώστε οι καλλιτέχνες να παρουσιάσουν το έργο τους και να το επικοινωνήσουν με το κοινό. Αρκεί να σκεφτούμε τις αίθουσες συναυλιών, τις δισκογραφικές εταιρίες, τους εκδοτικούς οίκους αλλά και το διαδίκτυο και τις νέες τεχνολογίες που δίνουν πρόσβαση σε όλους τους μουσικούς και τους φέρνουν σε επαφή με ένα ακροατήριο από κάθε γωνία του κόσμου!

Σαν μουσικός επιδιώκω να προσφέρω στο ακροατήριο την επαφή με το πολυποίκιλο  ρεπερτόριο και  τον απαράμιλλο ήχο της κλασσικής κιθάρας η οποία βρίσκεται ίσως στο υψηλότερο στάδιο της εξέλιξης της στην εποχή μας.

Περί μουσικής με τον κιθαριστή, Άγγελο Μπότση.

Περί μουσικής με τον κιθαριστή, Άγγελο Μπότση.

 

 

Σχετικά με την συναυλία και το έργο που θα ερμηνεύσετε ?

Θερμές ευχαριστίες στην Ευαγγελική Γερμανική Εκκλησία για την παραχώρηση του ιερού αυτού χώρου με την μοναδική ακουστική!

Νομίζω οτι η μουσική του Αντόνιο Βιβάλντι –ο οποίος ας μην ξεχνάμε ήταν και ιερέας της Καθολικής Εκκλησίας-ταιριάζει απόλυτα με το χώρο!

Το συγκεκριμένο κονσέρτο RV93 για λαούτο και έγχορδα  σε Ρε μείζονα  είναι ένα από τα 500 περίπου κονσέρτα που συνέθεσε ο σπουδαίος συνθέτης, και βρίσκει ιδανική έκφραση στην μεταγραφή του για κιθάρα, αποτελώντας ένα από τα πιο αγαπημένα έργα του ρεπερτορίου.

Αποτελείται από τρία μέρη κατά τη συνήθη εκδοχή της φόρμας  του κονσέρτου και χαρακτηρίζεται από μία ανάλαφρη διάθεση με αρκετά δεξιοτεχνικά περάσματα για το λαούτο καθώς και από έξοχους διαλόγους με τα έγχορδα.

Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει  στο σύνολο De Profundis, την υψηλή ποιότητα του οποίου καλούμε τους ακροατές να διαπιστώσουν και να απολαύσουν!

 

Σας ευχαριστούμε θερμά για τα λόγια που μας προσφέρατε, ανυπομονούμε και για την Μουσική σας προσφορά στην προσεχή Συναυλία!


                Ιούνιος 2022                 

ABENDMUSIK

Antonio Vivaldi
(1678-1741)

Κονσέρτο για έγχορδα σε Ρε Ελάσσονα RV 128

                                         Κονσέρτο για Κιθάρα και Ορχήστρα σε Ρε Μείζονα  RV 93

Σόλο Κιθάρα
Άγγελος Μπότσης

Ορχήστρα εγχόρδων
De Profundis


 Ευαγγελική Εκκλησία Γερμανόγλωσσων Εν Ελλάδι, Σίνα 66, Αθήνα 10672

Η συναυλία θα προβληθεί στους παρακάτω συνδέσμους.

  1. Μουσική και Εκκλησία – Musik und Kirche
  2. De Profundis Ensemble – YouTube
  3. De Profundis Ensemble – Facebook

Σχόλια