Με αφορμή ένα νέο θεσμό που γεννιέται στον φιλόξενο χώρο της Ευαγγελικής Εκκλησίας Γερμανογλώσσων εν Ελλάδι, την ‘Απογευματινή Μουσική’ (ABENDMUSIK), για την προσεχή καλλιτεχνική περίοδο, έχουμε την χαρά και την τιμή να συναντούμε τον Πρωτεργάτη του εγχειρήματος ,και σολίστ στην συναυλία του Ιανουαρίου, οργανίστα, Χρήστο Παρασκευόπουλο.

Παρασκευόπουλο

Μπορείτε να μας πείτε δύο λόγια για το εκκλησιαστικό όργανο και την παρουσία του στην Ελλάδα?
Το εκκλησιαστικό όργανο είναι απόγονος του Υδραύλου, ενός αρχαίου ελληνικού μουσικού οργάνου που κατασκευάστηκε από τον Κτησίβιο το έτος 246 π.Χ. Είναι ένα μουσικό όργανο με μακρά ιστορία και τεράστιο ρεπερτόριο δεδομένου ότι έχουμε τα πρώτα δείγματα συνθέσεων από το Μεσαίωνα. Στην Ελλάδα το εκκλησιαστικό όργανο έχει αρχίσει τα τελευταία τριάντα χρόνια και γίνεται γνωστό στο κοινό, λόγω της διοργανώσεως συναυλιών που γίνονται σε διάφορους χώρους που φιλοξενούνται εκκλησιαστικά όργανα. Στην Αθήνα έχουμε το μεγαλύτερο εκκλησιαστικό όργανο στην Ελλάδα που βρίσκεται στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, ενώ στη Γερμανική Εκκλησία υπάρχει το μεγαλύτερο όργανο σε ναό στην Αθήνα. Στην Ελλάδα το μεγαλύτερο όργανο σε εκκλησία, υπάρχει στον Καθεδρικό Καθολικό Ναό του Αγίου Φραγκίσκου στη Ρόδο.

 

Ποια η θέση του Μουσικού στην κοινωνία του σήμερα ,και τι θα θέλατε να της πείτε με την Μουσική σας?

Στην Αρχαία Ελλάδα η μουσική ήταν ένα κύριο μάθημα στην εκπαίδευση των παιδιών και των νέων, δεδομένου ότι στόχευε στην αγωγή και καλλιέργεια της ψυχής του ανθρώπου. Στη σύγχρονη Ελλάδα δεν είναι απόλυτα σίγουρο ότι είναι στον ίδιο βαθμό το μουσικό ενδιαφέρον της κοινωνίας, αλλά μπορεί κάποιος να πει ότι υπάρχει μια σχετική μουσική εκπαίδευση. Η μουσική είναι σίγουρα μια γλώσσα επικοινωνίας ανά τον κόσμο και μάλιστα μια διεθνής γλώσσα. Συνεπώς με τον τρόπο αυτό μπορούμε οι άνθρωποι να στέλνουμε ο καθένας τα μηνύματά μας στο ακροατήριό του. Η άρτια ερμηνεία επιδιώκει να παραδώσει τον ίδιο πόθο και αγάπη του ερμηνευτή στον ακροατή του. Έτσι, λοιπόν, μεταδίδουμε ευγενή μηνύματα και νοήματα που πηγάζουν μέσα από την ψυχολογία μας.

 

Σχετικά με την συναυλία και το έργο που θα ερμηνεύσετε ?

Το Κονσέρτο για εκκλησιαστικό όργανο και ορχήστρα με την επωνυμία «Ο Κούκος και τ’ Αηδόνι» είναι μια χαρακτηριστική σύνθεση του Georg Friedrich Haendel. Η επωνυμία αυτή δεν είναι καθόλου τυχαία, δεδομένου ότι ο ακροατής αντιλαμβάνεται στο τρίτο μέρος του κονσέρτου έναν διάλογο όπου ο συνθέτης απομιμείται ηχητικά το κελάϊδισμα  των δύο αυτών πτηνών με κατάλληλα ηχοχρώματα και περάσματα στη σύνθεση. Ο συνθέτης έχει γράψει κι άλλα τέτοια κονσέρτα που τα προόριζε για χρήση σε διαλείμματα μεταξύ των μερών των Ορατορίων του. Σε κάποια από αυτά δίνει μικρό σολιστικό χαρακτήρα και σε άλλα ορχηστρικά όργανα, με πρωταγωνιστικό ρόλο πάντοτε στο εκκλησιαστικό όργανο.

 

Σας ευχαριστούμε θερμά για τα λόγια που μας προσφέρατε, ανυπομονούμε και για την Μουσική σας προσφορά στην προσεχή Συναυλία!


 

Ιανουάριος 2022

ABENDMUSIK

Άγγλοι Οργανίστες’

William Boyce(1711-1779) Συμφωνία αρ 1 σε Σι Ύφεση Μείζονα

George Frideric Handel(1685-1759) Κονσέρτο για Όργανο και ορχήστρα σε Φα Μείζονα
‘Ο Κούκος και το Αηδόνι’

Εκκλησιαστικό Όργανο- Χρήστος Παρασκευόπουλος,Κάντορ

Ορχήστρα εγχόρδων
De Profundis

 Ευαγγελική Εκκλησία Γερμανόγλωσσων Εν Ελλάδι, Σίνα 66, Αθήνα 106 72

 

Η συναυλία θα προβληθεί στους παρακάτω συνδέσμους.

 https://www.facebook.com/Evangelische.Kirche.Deutscher.Sprache.in.Athen/

https://www.youtube.com/channel/UCQriuuoIGIi6BWOURl6YsCA/discussion

https://www.facebook.com/DeProfundisEnsemble

 

Σχόλια