Πως αποκτά κανείς “μυαλό” για τα μαθηματικά;
Στο σχολείο υπήρξα κακή στα μαθηματικά. Από ένα σημείο στην πέμπτη δημοτικού σταμάτησα να τα καταλαβαίνω, δημιούργησα κενά και άρχισα να τα απεχθάνομαι. Όπως πολλά άλλα παιδιά που μίσησαν τα μαθηματικά επέλεξα την Θεωρητική κατεύθυνση και σπούδασα μια ανθρωπιστική σχολή.
Ωστόσο, όσο μεγαλώνω εύχομαι να ήταν τα πράγματα διαφορετικά. Ώρες ώρες πιστεύω πως θα μου άρεσαν πολύ τα μαθηματικά αν δεν είχα δημιουργήσει τόσα κενά. Με αυτή την σκέψη επέλεξα να διαβάσω το “A Mind for Numbers -How to Excel at Math and Science (Even If You Flunked Algebra) ” της Barbara Oakley.
Κρίνοντας από τον τίτλο, πίστευα ότι το βιβλίο θα περιείχε μυστικά ως προς το πως να λύνεις προβλήματα και να κατανοείς πολύπλοκες μαθηματικές θεωρίες. Ωστόσο, το βιβλίο είναι περισσότερο ένα εγχειρίδιο ως προς το πως να μαθαίνεις γενικά.
Αρχικά, το βιβλίο εξηγεί τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί ο εγκέφαλος μας. Κάνοντας αναφορά σε επιστημονικές μελέτες, παρουσιάζει βέλτιστους τρόπους για να μάθει κανείς το οτιδήποτε. Οι μέθοδοι που αναφέρει δεν είναι αποκλειστικοί στις θετικές επιστήμες, μπορούν να χρησιμοποιηθούν και για την εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας, ή ενός μουσικού οργάνου.
Το βιβλίο ασκεί κριτική σε μεθόδους όπως την αποστήθιση και την παπαγαλία. Εξηγεί γιατί ενώ διαβάζουμε δέκα ώρες για ένα διαγώνισμα στο τέλος αποτυγχάνουμε. Όπως αποδεικνύεται, οι τρόποι με τους οποίους μας έμαθαν να διαβάζουμε είναι μάλλον αναποτελεσματικοί.
Είναι ένα βιβλίο που εύχομαι να είχε πέσει στα χέρια μου κατά τα σχολικά μου χρόνια. Ένα χρήσιμο εγχειρίδιο για μαθητές γυμνασίου και λυκείου, ωστόσο απευθύνεται σε οποιονδήποτε θέλει να βελτιωθεί στα μαθηματικά. Μάλιστα, η ίδια η συγγραφέας ήταν κακή στα μαθηματικά κατά τα μαθητικά της χρόνια, σπούδασε Ρωσική φιλολογία και στα 30 της πια τελείωσε πολυτεχνείο ως μηχανικός. Η ιστορία της αποτελεί πηγή έμπνευσης για όσους πιστεύουν πως δεν έχουν περιθώρια μάθησης γιατί δεν είναι πλέον στο σχολείο.