Το Digital Media Academy 2018 μας άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις και σου μεταφέρουμε την εμπειρία μας!
Το CollegeLink σε συνεργασία με το Frapress.gr διοργάνωσαν το Digital Media Academy 2018 στον χώρο του ACEin!
Εκεί, βρέθηκαν πολλοί διαφορετικοί, νέοι άνθρωποι, με ένα μοναδικό κοινό την αγάπη τους για την αρθρογραφία και των χώρο των media.
Μέσα σε λίγες ώρες, εμπλουτίσαμε τις υπάρχουσες γνώσεις μας, αποκτήσαμε νέες και γνωρίσαμε εργαλεία που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε, ώστε να είμαστε όσο το δυνατόν πιο κοντά σ’ όσα ζητά η αγορά εργασίας.
Οι ομιλητές του Digital Media Academy 2018, μας έδωσαν το δικό τους στίγμα για την σημερινή κατάσταση του χώρου των Media, ενώ κατά τη διάρκεια των διαλλειμάτων ήταν διαθέσιμοι για οποιαδήποτε ερώτηση!
Αξίζει, όμως, να σου μιλήσω για κάθε ομιλητή ξεχωριστά και γι’ αυτό το λόγο θα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή…
Το Digital Media Academy 2018 ξεκίνησε λίγο μετά τις 11:00 με τον πρώτο καλεσμένο που δεν ήταν άλλος από τον διακεκριμένο φωτογράφο Δημήτρη Μπούρα!
Γνωρίζεις για πόσα δευτερόλεπτα (ναι, δευτερόλεπτα!) θα κοιτάξει κάποιος το πορτοφόλιό σου;
Μόλις 8 δεύτερα.
Με αυτή την ερώτηση ξεκίνησε την ομιλία του ο κ. Μπούρας, που μέσα από τις ιστορίες του και τις φωτογραφίες του μας ταξίδεψε και μας έκανε να σκεφτούμε πώς είναι τελικά ο κλάδος της φωτοειδησεογραφίας.
Ο κλάδος έχει αλλάξει πολύ, αφού πλέον η δημοσιογραφία λειτουργεί μέσα από τις διαφημίσεις και ο editor θα έλεγε κανείς ότι έχει πεθάνει.
Στην σημερινή εποχή μπορεί ο οποιοσδήποτε να είναι editor. Μπορείς ακόμη και εσύ τώρα να κυκλοφορήσεις μια εικόνα, της οποίας η λεζάντα να παραπληροφορεί…
Πώς γίνεται, όμως, τότε μια φωτογραφία να μας αφηγείται μια ιστορία; Τελικά, το καταφέρνει ή μήπως κάποιος άλλος μας οδηγεί στα συμπεράσματα που εκείνος θέλει;
Πάρε ως παράδειγμα τα viral. Είναι τα περισσότερα αληθινά ή μήπως ο κόσμος παράγει μια είδηση;
Η αλήθεια είναι κάπου στη μέση και μάλλον με τη ζυγαριά να γέρνει προς την αναξιοπιστία, αφού πολύ εύκολα κάποιος μπορεί να βγάλει μια είδηση που είναι απλώς ψεύτικη…
O κ. Μπούρας είναι φωτοδημοσιογράφος και ανθρωπολόγος και μπορείς να βρεις περισσότερα για τη δουλειά του εδώ!
Ο Αντώνης Μαντζαβίνος, Co-founder και General Manager του Frapress.gr αναφέρθηκε σε όλα τα Digital Media που βρίσκονται γύρω μας.
Παντού γύρω μας κατακλυζόμαστε από πληροφορίες. Λόγω της πληθώρας από μέσα συχνά δυσκολευόμαστε να τις επεξεργαστούμε.
Ποια είναι, λοιπόν, τα Digital Media και πως μπορούμε εμείς να τα χρησιμοποιήσουμε;
Δύο ερωτήσεις που απαντήθηκαν μέσα από αυτή την ομιλία, στην οποία είδαμε όλα τα μέσα που έχουμε στην διάθεσή μας.
Πλέον, η λογική στα media έχει αλλάξει γι’ αυτό και κάθε μέρα παρατηρούμε αλλαγές! Για παράδειγμα, η Google έχει αλλάξει και αυτή τον τρόπο που βλέπουμε περιεχόμενο.
Στόχος είναι όλες οι πληροφορίες που βρίσκονται στο διαδίκτυο να είναι “mobile friendly” αφού η πλειονότητα των χρηστών χρησιμοποιεί μόνο το κινητό του για να ενημερώνεται.
Εmails, βίντεο, infographics, newsletters, υβριδική τηλεόραση, επαυξημένη πραγματικότητα, τα πολυαγαπημένα μου podcasts (που λατρεύουν σε μεγάλο ποσοστό στο εξωτερικό) είναι μόλις μερικά από τα εργαλεία που μπορεί κάποιος να χρησιμοποιήσει στον χώρο τον media!
Η Εβίτα Γοργορίνη, Co-founder και Head of Content του Frapress.gr μας μίλησε για το CMS.
Τι είναι, όμως, το CMS;
CMS ή αλλιώς Content Management Systems είναι η διαχείριση περιεχομένου και η online τροποποίησή του.
Και μέσα από αυτή την παρουσίαση αυτό που τελικά καταλάβαμε είναι ότι ίσως να μην είναι και τόσο δύσκολο όσο φαντάζεσαι…
Μέσα από παραδείγματα από γνωστά και sites, όπως το Buzzfeed, το Mashable, αλλά και το Frapress.gr είδαμε πόσο σημαντικό είναι σ’ ένα άρθρο να επιλέγεται σωστά ο τίτλος, η χαρακτηριστική εικόνα, αλλά και η περιγραφή που θα έχει στα social media!
Γιατί όσο περίεργο και αν σου φαίνεται με τον κατάλληλο τίτλο και την κατάλληλη φωτογραφία ένα άρθρο μπορεί να καταφέρει να κάνει πολύ καλά νούμερα.
Καλώς ή κακώς, τα νούμερα καθορίζουν τα πάντα- ένα από αυτά είναι και οι διαφημίσεις- και σκοπός είναι να έχεις υψηλή επισκεψιμότητα χωρίς να παραπληροφορείς (fake news) και να υπερπληροφορείς τους αναγνώστες σου.
Και αν δεν σε έπεισα ήδη για το πόσο σημαντικός είναι ο τίτλος ή η περιγραφή μιας δημοσίευσης στα social media δες το παρακάτω βίντεο και θα καταλάβεις!
Ένα από τα ιδρυτικά μέλη του Eurohoops μας μίλησε για την εμπειρία του στην αθλητική δημοσιογραφία και μέσω αυτής μας θύμισε πόσο πολύ έχει αλλάξει ο δημοσιογραφικός κλάδος τα τελευταία χρόνια.
Από το χαρτί -όπως ήταν ένα μέρος του τίτλου της ομιλίας του- και την γνωστή και αγαπημένη, θα τολμήσω να πω, εφημερίδα στην οθόνη και τους ιστότοπους.
Η λογική της οθόνης και του χαρτιού είναι εκ διαμέτρου αντίθετες και ο χώρος τελικά του διαδικτύου ενέχει πολλές δυσκολίες προσαρμογής.
Παράλληλα, τα social media έχουν αλλάξει και συνεχίζουν να αλλάζουν «το παιχνίδι» δημιουργώντας κάποιες φορές περισσότερα προβλήματα.
To Eurohoops είναι ένα τρανταχτό παράδειγμα που αποδεικνύει ότι επιλογές υπάρχουν και πως τελικά το μόνο που χρειάζεται είναι να βρεις τον δικό σου χώρο, ώστε να αναπτύξεις τις ιδέες σου!
Fake News…
https://www.youtube.com/watch?v=wJxxQM7GxJA
Μετά από τη φράση “You are fake news” τίποτα δεν είναι ίδιο…
Την μέρα εκείνη οι λέξεις fake news απέκτησαν ισχύ. Ισχύ, που ακόμα καλά κρατεί και που δυστυχώς σε πολλές περιπτώσεις αυξάνεται, αφού αυξάνονται και τα “fake news”.
Ο Βαλάντης Ζώτος αναφέρθηκε στα fake news και μας μίλησε για το FightHoax. Ένα εργαλείο που μπορεί χρησιμοποιώντας αλγόριθμους να ελέγχει τον βαθμό που ένα άρθρο είναι αξιόπιστο.
Για να επιτευχθεί αυτό ελέγχονται πληροφορίες που αφορούν τον αρθρογράφο, τα γεγονότα, αλλά και γλωσσικά στοιχεία.
Μάλιστα, σ’ ό,τι αφορά τη γλώσσα ο κ. Ζώτος τόνισε το γεγονός ότι υπάρχει πλήθος άρθρων που παρότι έχουν σωστή σύνταξη και γραμματική τελικά είναι fake news.
Επιπλέον, ξεκαθάρισε το γεγονός ότι το μέγεθος ενός άρθρου δεν μπορεί να αποδείξει ότι είναι και ποιοτικό.
Με αφετηρία το Cambridge Analytica μας ανέλυσε πως αυξήθηκαν τα fake news επί του συγκεκριμένου θέματος και πως τελικά εκτός από τα επιφανειακά χαρακτηριστικά που έχουν τα fake news έχει πολύ μεγάλη σημασία και τα συναισθήματα που ένα άρθρο σου δημιουργεί.
Συναισθήματα όπως η απογοήτευση και ο εκνευρισμός ήταν συναισθήματα που διαφαίνονταν στα fake news εν αντιθέσει των αξιόπιστων άρθρων.
To Digital Media Academy 2018 έκλεισε με τον καλύτερο τρόπο. Συγκεκριμένα, ο Γιάννης Μπελεγρίνης μας μίλησε για το πως μπορούμε να κάνουμε μια πραγματική συνέντευξη και για τα πράγματα που τελικά έχουν περισσότερη σημασία από μια «ψεύτικη συνέντευξη».
Και επειδή ξέρω ήδη ότι σκέφτεσαι:
«Υπάρχουν και ψεύτικες συνεντεύξεις;»
Θα σου πω ότι και όμως υπάρχουν!
Είναι όλες οι συνεντεύξεις που περνούν από λογοκρισία από τον συνεντευξιαζόμενο ή από την εταιρεία στην οποία βρίσκεται.
Είναι οι συνεντεύξεις στις οποίες δεν μπορείς να ρωτήσεις των συνεντευξιαζόμενό σου όλα όσα επιθυμείς!
Τέλος, «ψεύτικη συνέντευξη» είναι αυτή στην οποία ο συνεντευξιαζόμενος επιλέγει ο ίδιος τις ερωτήσεις που θα του θέσεις.
Ο Γιάννης Μπελεγρίνης μέσα από την δική του εμπειρία έχοντας δουλέψει σε μεγάλα media και πλέον μέσω του δικού του ιστότοπου, του It’s Possible μας έκανε να πιστέψουμε ότι είναι δυνατό!
Είναι δυνατό να μην κάνουμε «ψεύτικες συνεντεύξεις» και είναι δυνατό να μείνεις τελικά ηθικά αλώβητος και να μη δέχεσαι να κάνεις τέτοιες συνεντεύξεις όσες πιέσεις και να δέχεσαι.
Γιατί τελικά αυτό έχει μεγαλύτερη σημασία από την ικανοποίηση κάποιων συνεντευξίαζόμενων!