6. A woman under the influence (1974)

Ο Τζον Κασσαβέτης πετυχαίνει να συλλάβει με την κάμερά του ένα αληθινό κομμάτι της ζωής. Η Ρόουλαντς δίνει μια από τις πιο σκληρές ερμηνείες που καταγράφηκαν ποτέ και οι δύο είναι τελικά υποψήφιοι για Όσκαρ.

Υπόθεση: Ο Νικ και η Μέιμπελ είναι ένα τυπικό παντρεμένο ζευγάρι που ζουν μαζί για χρόνια και έχουν αποκτήσει τρία παιδιά. Εκείνη, μία μορφωμένη Καλιφορνέζα νοικοκυρά, δεν έχει καμιά συναισθηματική ή δημιουργική διέξοδο, καθώς αφιερώνει όλη της την ύπαρξη στην οικογένειά της. Περνά τις μέρες της περιμένοντας τον Νικ να επιστρέψει από τη δουλειά και τα παιδιά από το σχολείο. Η σχέση τους, όμως, ή καλύτερα τα ίδια τα θεμέλια της οικογένειάς τους, δείχνουν να διαλύονται, και η Μέιμπελ μοιάζει να αποσυντίθεται ψυχολογικά. Η εξάρτηση της από την οικογένειά της έχει βαρύ τίμημα, έτσι παθαίνει νευρικό κλονισμό που την αναγκάζει να εισαχθεί σε ψυχιατρική κλινική. Στο μεταξύ ο Νικ αγωνίζεται να κρατήσει την οικογένειά τους ενωμένη. Όμως όταν η εκείνη επιστρέφει έξι μήνες αργότερα, ένα πάρτυ για το καλωσόρισμά της απειλεί να της προκαλέσει νέο νευρικό κλονισμό…

7. Melancholia (2011)

Aπό τις πολύ ενδιαφέρουσες ταινίες του Τρίερ… Αν δεν την έχετε δει να το κάνετε!

Υπόθεση: Η Τζαστίν και ο Μάικλ γιορτάζουν το γάμο τους με ένα πάρτυ στο σπίτι της αδερφής της και του άντρα της. Εν τω μεταξύ, ο πλανήτης Melancholia κατευθύνεται προς τη Γη και θα τερματίσει κάθε ίχνος ζωής. Και ενώ το ανθρώπινο γένος προσπαθεί να συμβιβαστεί με τον αναπόφευκτο αφανισμό του, οι δύο αδερφές βιώνουν με ολότελα διαφορετικό τρόπο τις τελευταίες τους ώρες. Οταν η ανάγκη για οποιαδήποτε προσποίηση καταρρέει, όταν όλα τα φορτία που και οι δυο κουβαλούν, μένουν πίσω, λίγο πριν όλα σβήσουν.

8. Λεωφορείο ο Πόθος (1951)

Κι αν δεν είναι η Blanche του Τένεσι Ουίλιαμς στα πρόθυρα νευρικής κρίσης τότε ποια ηρωίδα;

Υπόθεση: Η Μπλάνς, μια καθηγήτρια από τις Νότιες Πολιτείες, επισκέπτεται μετά τον πλειστηριασμό της οικογενειακής περιουσίας της, την αδελφή της Στέλλα, που ζει με τον άντρα της Στάνλεϋ Κοβάλσκυ στη Νέα Ορλεάνη. Ο Κοβάλσκυ, που ως Πολωνός μετανάστης και εργάτης αντιμετωπίζεται υποτιμητικά από την Μπλανς, καθηλώνει την Στέλλα με τον οξύθυμο και επιβλητικό χαρακτήρα του, σε μία σχέση που κυριαρχείται από το ωμό πάθος. Η υπερευαίσθητη και κάπως υπερβολική Μπλανς, τονίζοντας την ευγενή καταγωγή και την καλή ανατροφή της, μπαίνει στο στόχαστρό του και ενδόμυχα γεννιέται ένας κρυφός πόθος. Όσο περνά ο καιρός, αποκαλύπτονται μυστικά του παρελθόντος της Μπλανς και λόγω της συγκατοίκησης, δημιουργούνται εντάσεις και πολλαπλά ξεσπάσματα, που αφαιρούν ένα-ένα τα πέπλα από τους πολύπλοκους χαρακτήρες των ηρώων. Εν τέλει το όριο μεταξύ λογικής και παράνοιας γίνεται όλο και περισσότερο θολό, με αποτέλεσμα το ολέθριο τέλος.

9. Toni Erdmann (2016)

Υπόθεση: Ο Γουίνφρεντ είναι ένας μοναχικός καθηγητής μουσικής που διασκεδάζει μεταμφιεζόμενος και σκαρώνοντας φάρσες. Η καριερίστρια κόρη του Ίνες, με την οποία έχουν απομακρυνθεί εδώ και καιρό, είναι στέλεχος σε πολυεθνική στο Βουκουρέστι. Μια μέρα εκείνος θα εμφανιστεί απροειδοποίητα μπροστά της με περούκα και ψεύτικη οδοντοστοιχία και θα συστηθεί σε όλους ως Τόνι Έρντμαν. Η αναστάτωση την οποία θα προκαλέσει ο ανεπιθύμητος πατέρας στην τακτοποιημένη καθημερινότητά της θα τη σπρώξει προς μια ανάλογη αναζήτηση του αληθινού εαυτού της – ένα σεναριακό σχήμα που έχουμε συναντήσει πολλές φορές, όταν η αναγκαστική συμβίωση δύο αντίθετων χαρακτήρων ωριμάζει ή απελευθερώνει αμφότερους με έναν τρόπο απρόοπτο για τα αρχικά δεδομένα.

10. Jean Dielmann, 23 quai du commerce, 1080 Bruxelles

Υπόθεση: Στο διαμέρισμά της στις Βρυξέλλες, μια χήρα εκτελεί σχολαστικά τις δουλειές του σπιτιού, φροντίζει τον έφηβο γιο της και όταν εκείνος λείπει προσφέρει σεξ επί πληρωμή. Σε ηλικία μόλις 25 ετών, η Σαντάλ Ακερμάν δημιούργησε ένα φιλμ που επιχειρεί να καταργήσει βασικά χαρακτηριστικά του ίδιου του κινηματογράφου, με κυριότερο τη δραματοποίηση του θέματός του.

Πόσο ενδιαφέρουσα μπορεί να είναι δραματουργικά η άχαρη ρουτίνα μιας γυναίκας που καθαρίζει, μαγειρεύει, βοηθά τον γιο της στα μαθήματά του, τακτοποιεί και πηγαίνει για ύπνο, αναμένοντας την επόμενη απαράλλακτη ημέρα; Γίνεται περισσότερο ενδιαφέρουσα επειδή η ίδια, κατά την απουσία του γιου της, προσφέρει τις σεξουαλικές της υπηρεσίες σε πελάτες;

Την αποστομωτική απάντηση δίνει η Ακερμάν, μετατρέποντας τον Γολγοθά μιας νοικοκυράς σε ένα πραγματικό θρίλερ της καθημερινότητας και μαζί σε ένα συναρπαστικό πείραμα που ξεπερνά τα όρια του θεάματος και γίνεται βίωμα, επιφυλάσσοντας επιπλέον στο κοινό ένα σοκαριστικό φινάλε που κανείς δε μπορεί να προβλέψει.

Σελίδες: 1 2

Σχόλια

1 2