Τα Ελληνικά πανεπιστήμια έχουν κατηγορηθεί πολλές φορές στο παρελθόν λόγω του ότι προσφέρουν καθαρά θεωρητικές γνώσεις, χωρίς να εξοπλίζουν τον φοιτητή με πρακτικότερες προσεγγίσεις και χωρίς να παρουσιάζουν κάποια διάθεση για διαφοροποίηση. Παρόλα αυτά, παρατηρούνται το τελευταίο διάστημα συχνές δράσεις, είτε από εκπαιδευτικά ιδρύματα, είτε από ανεξάρτητους φορείς, είτε από τους ίδιους τους/ις φοιτητές/τριες, οι οποίες βοηθούν στην απόκτηση πρακτικών εμπειριών, καθώς και στην περαιτέρω εκμάθηση, αλλά και παράλληλα στην καινοτομία και στην δικτύωση. Μια τέτοια δράση είναι το εργαστήριο μάρκετινγκ MarLab του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, μιας ομάδας καθηγητών/τριών και φοιτητών/τριών που προσπαθεί, μέσω των ερευνών, των εκπαιδευτικών και συμβουλευτικών δράσεων που πραγματοποιεί, να προσφέρει εκτός των άλλων (όπως το να προάγει την έρευνα μάρκετινγκ) εμπειρίες στα μέλη της, καθώς και να συνδέσει το μάρκετινγκ με τον κόσμο των επιχειρήσεων και την Ελληνική κοινωνία γενικότερα.
Το MarLab ιδρύθηκε τον Φεβρουάριο του 2015, μετά από πρωτοβουλία της κας Ροδούλας Τσιότσου, Διευθύντριας του Marlab και Αναπληρώτριας Καθηγήτριας του Τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου. Η αποστολή του MarLab δεν είναι άλλη από το να υποστηρίζει εκπαιδευτικές ενέργειες και να διεξάγει έρευνες μάρκετινγκ, με κύριο στόχο τη δημιουργία ενός ερευνητικού κέντρου, που μέσω των καταρτισμένων μελών και των ερευνών του ,θα προσφέρει θεωρητικά και πρακτικά στην ανάπτυξη της έρευνας μάρκετινγκ και του μάρκετινγκ γενικότερα στην Ελλάδα.
Πλέον, η ομάδα έχει φέρει εις πέρας αρκετές εκδηλώσεις και έρευνες, ενώ εργάζεται σκληρά για τις επόμενες δράσεις του. Αυτή τη στιγμή, γίνεται μια προσπάθεια για μια έξυπνη χαρτογράφηση της τωρινής κατάστασης της αγοράς, μέσω της έρευνας που διεξάγει για τις αγορές των εορτών (Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς) των καταναλωτών. Δεν είναι κάτι που θα επιχειρήσει πρώτη φορά, καθώς η πρόσφατη αντίστοιχη μελέτη της ομάδας για το BlackFriday σημείωσε τεράστια επιτυχία προσελκύοντας το ενδιαφέρον πολλών ΜΜΕ!
Από την άλλη, προσπαθεί μέσω διαφόρων εκπαιδευτικών ενεργειών, να καταρτίσει και ενημερώσει όλους/ες τους ενδιαφερόμενους/ες (π.χ. φοιτητές/τριες, στελέχη επιχειρήσεων, επιχειρηματικές ενώσεις και συνδέσμους) για όλες τις εξελίξεις στον τομέα του μάρκετινγκ. Την περασμένη χρονιά, περισσότεροι από 500 φοιτητές/τριες, στελέχη επιχειρήσεων και επιχειρηματίες,γέμισαν το αμφιθέατρο τελετών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας για να παρακολουθήσουν εκπροσώπους μεγάλων επιχειρήσεων (πχ. IBM, WIND, FORTHNET και V&O COMMUNICATIONS) να μιλούν για το σύγχρονο μάρκετινγκ στον επιχειρηματικό κόσμο. Φέτος, στις 11 Ιανουαρίου, εκλεκτοί καλεσμένοι ομιλητές της 2ης κατά σειρά ημερίδας του MarLab, θα μας ξεναγήσουν στις τάσεις του φυσικού και ηλεκτρονικού λιανικού εμπορίου στην Ελλάδα.
Εάν θέλετε να κλείσετε μια θέση για την συγκεκριμένη ημερίδα, μπορείτε να το κάνετε πατώντας εδώ!
Καθημερινά ερχόμαστε στο συμπέρασμα, πως όσο υπάρχει μεράκι για κάτι παραπάνω, θα υπάρχουν και ευκαιρίες για να γίνουμε καλύτεροι. Όλα είναι θέμα νοοτροπίας, καθώς το μόνο που χρειαζόμαστε, είναι να ασχοληθούμε σοβαρά με αυτό που αγαπάμε. Το MarLab είναι ένα ακόμη τέτοιο παράδειγμα. Μήπως ήρθε η ώρα να αλλάξουμε τρόπο σκέψης και να στηρίξουμε περισσότερο τέτοιου είδους δράσεις;
Για να μάθετε περισσότερα για το MarLab μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα του και τις σελίδες του στα κοινωνικά δίκτυα:
MarLab site
MarLab on Facebook
MarLab on Youtube