Η PJ Harvey έρχεται! Το Release φρόντισε γι’ αυτό! Σείρα σου τώρα να φρεσκάρεις λίγο τις μουσικές σου γνώσεις, πριν ξεχυθείς στην αρένα στις 7 Ιουνίου!
Στις 16 Ιανουαρίου του 2015, κατά τη διάρκεια 45λεπτων ανοιχτών εμφανίσεων για το κοινό στο ειδικά διαμορφωμένο στούντιο Somerset House του Λονδίνου, η PJ Harvey ξεκινά να ηχογραφεί το ένατο κατά σειρά στούντιο άλμπουμ της καριέρας της. Το εμφανώς πολιτικοποιημένο “The Hope Six Demolition Project”, το οποίο κυκλοφόρησε τον Απρίλιο του 2016, αποτελεί μια καταγραφή των επιπτώσεων της φτώχειας και του πολέμου.
Ταξιδεύοντας ,στο πλαίσιο του ομόνυμου πρότζεκτ, “The Hope Six Demolition Project”, μεταξύ 2011 και 2014 σε Κόσοβο, Αφγανιστάν, καθώς επίσης και στην Ουάσιγκτον των ΗΠΑ μαζί με τον κινηματογραφιστή και φωτογράφο, Seamus Murphy, ολοκληρώνει στιχουργικά το άλμπουμ, όπως επίσης τελειοποιεί και την ποιητική της συλλογή “The Hollow of the Hand”, μέρος του εικαστικού πρότζεκτ.
Το έδαφος ωστόσο, για την κυκλοφορία του “The Hope Six Demolition Project”, είχε προετοιμάσει πέντε χρόνια νωρίτερα το εξίσου πολιτικοποιημένο αλλά τοπικά περιορισμένο “Let England Shake“. Το “Let England Shake” δεν είχε μόνο μεγάλη απήχηση σε κοινό και κριτικούς, αλλά χάρισε στην PJ Harvey το δεύτερο Mercury Prize της καριέρας της, μετατρέποντας την στην πιο δημοφιλή καλλιτέχνη του θεσμού.
Το 2007 κυκλοφορεί το έβδομο στούντιο άλμπουμ της, “White Chalk”. Απαλλαγμένα από το εναλλακτικό ροκ στυλ της Harvey, τα κομμάτια του δίσκου συνοδεύνται μουσικά μόνο από τον ήχο του πιάνου και του autoharp, μουσικό όργανο, το οποίο επηρέασε το μετέπειτα έργο της καλλιτέχνιδος. Οι απόκοσμοι ήχοι του “White Chalk” είναι αυτοί που θα κάνουν την Harvey στην συνέχεια να δηλώσει:
“Νιώθω σαν να βρίσκομαι σε ένα διαφορετικό σύμπαν, χωρίς όμως να είμαι σίγουρη εαν αυτό βρίσκεται στο παρελθόν ή στο μέλλον […] δεν φαντάζει να είναι της εποχής του, ωστόσο δεν είμαι σίγουρη εαν αυτή είναι 100 χρόνια πριν ή 100 χρόνια μετά”
Πριν το “White Chalk”, το 2004 κυκλοφορεί το Uh Huh Her, άλπμουμ στο οποίο, για πρώτη φορά μετά το 1993, η PJ Harvey αναλαμβάνει την εκτέλεση του συνόλου των μουσικών οργάνων, εκτός των ντραμς, ενώ παράλληλα βρίσκεται και πίσω από την παραγωγή του δίσκου.
Το “Stories From the City, Stories From the Sea” του 2000 αποτέλεσε τη δεύτερη μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία της Harvey, αφού παρέμεινε για δεκαεπτά ολόκληρες εβδομάδες στα βρετανικά μουσικά τσαρτ. Παράλληλα με την εμπορική επιτυχία, ο δίσκος επίσης αναγνωρίστηκε καλλιτεχνικά. Η απονομή του πρώτου Mercury Prize στην καριέρα της, μετέτρεψε την Harvey στην πρώτη σόλο γυναίκα καλλιτέχνη, στην οποία απονέμεται βραβείο στο σύνολο της ιστορίας του θεσμού.
Από το 1996 κιόλας, η PJ Harvey ξεκίνησε να συνθέτει νέο υλικό, το οποίο τον Απρίλιο του επόμενου χρόνου θα αποτελούσε το τέταρτο στούντιο άλμπουμ της, “Is This Desire?” . Ο νέος δίσκος, εμφανώς διαφοροποιημένος από τις προηγούμενες δουλειές της, όπως ειπώθηκε από την ίδια, θα αποτελέσει όχι μόνο το καλύτερο στούντιο άλμπουμ της καριέρας της, αλλά ίσως και την καλύτερη στιγμή της καλλιτεχνικής της πορείας.
Το τρίτο άλμπουμ κυκλοφόρησε τον Φεβρουάριο του 1995 με τίτλο “To Bring you my Love”, αποτελώντας την πρώτη προσωπική δουλειά της PJ Harvey μετά από την διάλυση της μπάντας, PJ Harvey Trio, με την οποία έγινε γνωστή. Για ακόμα μια φορά, η Harvey επαναπροσδιορίζεται ηχητικά και καλλιτεχνικά. Ο δίσκος θα αποτελέσει τη μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία της καριέρας της, με το μουσικό περιοδικό Spin και Rolling Stone να κατατάσουν το άλμπουμ τρίτο στη λίστα με τους εννενήντα καλύτερους δίσκους της δεκαετίας και να χρίζουν την Harvey “Καλλιτέχνη της Χρονιάς” αντίστοιχα.
Τέσσερα χρόνια πριν την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου της και έπειτα από την αποχώρηση της από την πρώτη μουσική της απόπειρα, τους Automatic Dlamini, τον Απρίλιο του 1991 η Harvey μαζί με τα πρώην μέλη Ellis και – για σύντομο χρονικό διάστημα – τον μπασίστα Ian Oliver, ο οποίος αντικαταστάθηκε από τον Steve Vaughan, θα παίξουν μπροστά σε κοινό ως “PJ Harvey Trio”. Έπειτα από την απογοητευτική πρώτη εμφάνιση, η Harvey θα επιδιώξει να ακολουθήσει διαφορετική πορεία, σπουδάζοντας γλυπτική στο Central Saint Martins College του Λονδίνου, ηχογραφώντας, ωστόσο, παράλληλα μια σειρά από ντέμο μαζί με την μπάντα της.
Από τις ηχογραφήσεις το CD single “Dress”, το οποίο θα κυκλοφορήσει από την ανεξάρτητη δισκογραφική εταιρεία Too Pure, θα πάρει εξαιρετικές κριτικές, ενώ η μπάντα θα λάβει ιδιαίτερα μεγάλη υποστήριξη από τη μουσική εφημερίδα Melody Maker. Την επιτυχία του “Dress” θα διαδεχθεί η κυκλοφορία αρχικά του δεύτερου single, “Shee-Na-Gig”, και έπειτα, τον Μάρτιο του 1992, η κυκλοφορία του πρώτου ολοκληρωμένου δίσκου, “Dry”.
Σε καινούργια δισκογραφική πια, η μπάντα ηχογραφεί το δεύτερο στούντιο άλμπουμ, “Rid of Me”. Ο δίσκος, ο οποίος θα γεμίσει τα ράφια των δισκοπωλείων τον Μάιο του 1993, σύμφωνα με το Rolling Stone, αιωρείται μεταξύ μπλουζ, goth και grunge ήχων. Τον ίδιο χρόνο, η μπάντα θα βρεθεί σε περιοδεία για την προώθηση του δίσκου, στη διάρκεια της οποίας οι σχέσεις των μελών θα διαταραχθούν, με αποτέλεσμα τα μέλη να οδηγηθούν στη διάλυση της μπάντας.
Αν είσαι από τους τυχερούς, θα δεις την PJ Harvey για μια μοναδική συναυλία στην πλατεία Νερού στις 7 Ιουνίου στο πλαίσιο του Release Athens Festival.
Για περισσότερες πληροφοριές δες εδώ.