«Σίγουρα θα ήθελα να ζω κανονικά. Να γυρίζω σπίτι σε μία όμορφη γυναίκα, ένα ζεστό δείπνο και ένα άτακτο παιδί. Αλλά υποθέτω έχω το φιλμ στις φλέβες μου. Μ’ αρέσει αυτός ο θόρυβος. Είναι ενθουσιώδης.Επικίνδυνος.Αστείος.Είναι συναρπαστικός.» – Weegee

Παρόλο που ο ίδιος δεν χαρακτήρισε ποτέ τον εαυτό του «φωτογράφο δρόμου», ο Weegee αποτελεί, αναμφισβήτητα, έναν από τους πιο παράτολμους και πρωτοποριακούς φωτογράφους του είδους. 

Children on Fire Escape © Weegee / International Center of Photography - 2014

Children on Fire Escape © Weegee / International Center of Photography – 2014

Την δεκαετία του 30′ μέχρι και το 40′, θα τον συναντούσε κανείς στους νυχτερινούς δρόμους της Νέας Υόρκης· μέσα στο αμάξι του, ακούγοντας τον ασύρματο της αστυνομίας και περιμένοντας την δράση να συμβεί. Όταν ένα έγκλημα ή ατύχημα λάμβανε χώρα, έσπευδε πρώτος στο σημείο αναφοράς και το φωτογράφιζε. Ο διακαής πόθος του για την ιδανική στιγμή, την δράση και την πλοκή, τον έθετε συνεχώς σε μία κατάσταση επιφυλακής. Γεγονός που μαρτυρεί, το ίδιο το ψευδώνυμο του, Weegee (πραγματικό  όνομα:  Ascher Fellig), το οποίο προέρχεται από την φωνητική απόδοση του Ouija, και αναφέρεται στην  ταχύτητα και την αμεσότητα του.

©Weegee

©Weegee

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Για εκείνον φωτογραφία σήμαινε το να βρίσκεσαι σε συνεχή ετοιμότητα με την φωτογραφική μηχανή. Μάλιστα, είχε μετατρέψει το πορτμπαγκάζ του αυτοκινήτου του σε σκοτεινό θάλαμο, ώστε να εμφανίζει άμεσα τις φωτογραφίες και να τις στέλνει στον τύπο.

«Λοιπόν, ο λόγος που τον χαρακτήρισαν σαν πίνακα Quija, είναι επειδή είναι μέντιουμ, μπορεί να αντιληφθεί ένα έγκλημα, εκεί όπου ακόμα δεν υπάρχουν ενδείξεις. Αυτός θα πήγαινε σ’ ένα σημείο, και απλά θα είχε μία διαίσθηση μέσα του. Έτσι δεν είναι Weegee;» Mcpride

«Σωστά, μπορώ να το αισθανθώ. Τριγυρνώ σε μία γειτονιά ξέροντας, ότι κάτι θα συμβεί. […] Δεν ξέρω τι, απλά είμαι έτοιμος με την μηχανή μου, σε περίπτωση που.»- Weegee

©Weegee

©Weegee

Ακόμη και η ενασχόληση του με την φωτογραφία, ήταν διαισθητική. Ο Weegee ανήκει στους αυτοδίδακτους φωτογράφους, που χωρίς ειδική εκπαίδευση, κατάφερε να αφήσει πίσω του ένα αξιοσημείωτο φωτογραφικό έργο. Τραβούσε με μία κάμερα 4χ5, με εστιακή απόσταση 10 πόδια. Είχε ρυθμισμένο το διάφραγμα σταθερά στο 16 και την ταχύτητα στο 1/200 του δευτερολέπτου, και πάντα χρησιμοποιούσε φλας. Τον ενδιέφερε να τραβήξει την μοναδική στιγμή, γεγονός που εξηγεί την απουσία της «κίνησης»  στις φωτογραφίες του.

Παρόλο που το τεχνικό κομμάτι αποτελεί σημαντικό παράγοντα στη φωτογραφία, εκείνο που την καθορίζει, είναι μάλλον η ματιά του φωτογράφου· και ο Weegee είχε γεννηθεί μ’ αυτό το χάρισμα.

«Γεννημένος φωτογράφος με hypo* στο αίμα» – Weegee

* θειοθειϊκό νάτριο: χημικό που χρησιμοποιείται στην εμφάνιση φωτογραφιών.


Όμως, οι σκηνές εγκλημάτων, τα ατυχήματα και το δράμα δεν ήταν η μόνη θεματολογία που ιντρίγκαρε τον Weegee.  Εύρισκε επίσης ενδιαφέρον στις κοσμικές εκδηλώσεις. Όπου, φωτογράφιζε τα υποκείμενα του με μία ωμή αμεσότητα, προσδίδοντας δυναμικότητα στις εικόνες του.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Αν λοιπόν, μπορούμε να συμπεράνουμε κάτι κοιτώντας τις φωτογραφίες του, είναι πως μία καλή φωτογραφία δεν προϋποθέτει έναν εξεζητημένο εξοπλισμό· αλλά έναν φωτογράφο σε εγρήγορση, λίγο ρίσκο και πρωτοτυπία.

«Είμαι τελειομανής. Όταν τραβάω μία φωτογραφία, πρέπει να είναι καλή».- Weegee

 

Σχόλια