Η Βραζιλία μοιράζει βιβλία που λειτουργούν σαν εισιτήρια του μετρό, για να μειώσει τον αναλφαβητισμό και να αυξήσει τις μαζικές μετακινήσεις μαζί. Είναι αλήθεια; Βιβλία για εισιτήρια στο μετρό της Βραζιλίας;
Οι πόλεις που έχουν μετρό κατατάσσονται στις πιο δημιουργικές και εφευρετικές, θα έλεγε κανείς, σκεπτόμενος τους τρόπους που ελέγχουν τη ροή των τουριστών και των ντόπιων.
Ο χάρτης του μετρό της Νέας Υόρκης μας παρουσιάζει ένα εικονικό κουβάρι αλληλένδετων γραμμών που μοιάζουν με διαγράμματα του κυκλοφορικού συστήματος. Το σύστημα της Νέας Υόρκης είναι μια ευφυώς απλή γραφική παρουσίαση των αριθμημένων τρένων, με τα δικά τους χρώματα και μπορούν να διαβαστούν από όσους κατέχουν έστω μια στοιχειώδη κατανόηση του αγγλικού αλφαβήτου- από έναν αρχάριο μέχρι και ένα μικρό παιδί.
Το σύστημα μετρό της Ουάσινγκτον, παρόλο που είναι μια πιο πεζή υπόθεση συνολικά, μεταφέρει γρήγορα τους επιβάτες μέσα από εντυπωσιακά σπηλαιώδεις, κατακόμβες -σταθμούς, με θηριώδη πλακίδια και συγκεκριμένα κηρήθρες που φαίνεται να η σταματούν ποτέ.
Έπειτα, υπάρχει κι αυτή η καταπληκτική εμπειρία που έχεις ως επιβάτης στο μετρό, που δεν έχεις όταν οδηγείς ποδήλατο ή αμάξι, για να περνάει πιο γρήγορα η ώρα: να διαβάζεις βιβλία!
Φανταστείτε, λοιπόν, όλα αυτά μαζί!
Η Βραζιλία το κάνει πραγματικότητα με τα βιβλία-εισιτήριά της, που είναι ακριβώς αυτό που καταλαβαίνετε: βιβλία που λειτουργούν σαν εισιτήρια για το μετρό, σχεδιασμένα με τη μινιμαλιστική φροντίδα των συστημάτων μαζικής μεταφοράς.
Το καλύτερο; Είναι δωρεάν!
«Για να γιορτάσουμε την Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου πέρυσι στις 23 Απριλίου, οι εκδόσεις L&PM στη Βραζιλία μοίρασαν 10.000 βιβλία δωρεάν στους σταθμούς του μετρό σε όλο το São Paulo. Κάθε βιβλίο κόστιζε 10 δωρεάν διαδρομές».
γράφει η ιστοσελίδα PSFK.
Οι επιβάτες θα μπορούν να τα επαναφορτίσουν και να ξαναχρησιμοποιήσουν τα βιβλία ή να τα ανταλλάξουν για να ενθαρρύνουν το διάβασμα, αφού, όπως λέει μια σημαντική υπηρεσία, οι Βραζιλιάνοι διαβάζουν κατά μέσο όρο 2 βιβλία το χρόνο.
Με εξώφυλλα εμπνευσμένα από τους χάρτες του μετρό, σχεδιασμένα από τη μάρκα Agência Africa, στα βιβλία περιλαμβάνονται: The Great Gatsby, The Art of War, Hamlet, Murder Alley της Agatha Christie, Hundred Love Sonnets του Pablo Neruda και πολλά ακόμα (συμπεριλαμβανομένων κόμιξ από τον Charles Schulz και τον Garfield του Jim Davis.
Το βίντεο εξηγεί το εγχείρημα και δείχνει μερικές όμορφες εικόνες από τα παραπάνω βιβλία.
Η καμπάνια κέρδισε 3 βραβεία στο Lions Festival στις Κάννες, στις κατηγορίες “Promo”, “Outdoor” και “Design” και απεδείχθη τόσο δημοφιλές που οι εκδόσεις L&PM έχουν επεκταθεί τόσο πολύ που το project έχει φτάσει και σε άλλες πόλεις της Βραζιλίας, δίνοντάς μας ακόμα περισσότερους λόγους να ταξιδέψουμε στη Βραζιλία.