Με ιστορία πλέον του ενός αιώνα, το Εθνικό Θέατρο της χώρας, συνεχίζει να διατηρεί την αίγλη και την αισθητική του, προσθέτοντας συνεχώς καινοτομίες. Καινοτομίες ως προς τη λειτουργία, την επαφή με το θεατή και τώρα τελευταία την επαφή με τον κάθε θεατρόφιλο. Εγκαινιάζει λοιπόν,  τις «Ανοιχτές Πρόβες» και προσκαλεί τους θεατές που επιθυμούν να παραστούν σε αυτές να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους.

Οι «Ανοιχτές Πρόβες» είναι ένας νέος θεσμός στο Εθνικό Θέατρο, που έχει ως στόχο να δώσει τη δυνατότητα σε όσους αγαπούν το θέατρο και δεν έχουν, κατά προτίμηση, άμεση επαγγελματική σχέση με αυτό, να δουν από κοντά τη διαδικασία προετοιμασίας μιας παράστασης, σε διαφορετικές χρονικές φάσεις της πρόβας. Αν μέσα σας αναρωτηθήκατε ποτέ πώς στήνεται μια θεατρική παράσταση, ποια είναι οι πορεία, ποιος είναι ο ρόλος του σκηνοθέτη, του σκηνογράφου, τότε είναι μια μεγάλη ευκαιρία να συμμετάσχετε σε αυτόν τον νέο θεσμό. Ίσως επαναπροσδιορίσετε-ανακαλύψετε και το ρόλο του ηθοποιού, που μας φαίνεται γνώριμος…

Οι «Ανοιχτές Πρόβες» θα ξεκινήσουν με τις παραστάσεις που βρίσκονται αυτήν την περίοδο σε φάση πρόβας και είναι οι εξής:

Ανοιχτές Πρόβες

Ριχάρδος Γ’

σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά

Η ειρήνη και η ευημερία φαίνεται να έχουν επιστρέψει στην Αγγλία, μετά από έναν μακροχρόνιο εμφύλιο πόλεμο. Εγγυητής αυτής της ευημερίας είναι ο βασιλιάς Εδουάρδος, της δυναστείας των Γιορκ. Όμως, ο μικρότερος αδελφός του Βασιλιά, Ριχάρδος, αν και πολύ πίσω στη σειρά διαδοχής του στέμματος, επιθυμεί την εξουσία.  Χωρίς  αναστολές και με μια εκμαυλιστική γοητεία, χρησιμοποιεί βία, διπλωματία, πειθώ, λυκοφιλίες και ενεργοποιεί όλα τα μέσα που διαθέτει, για να υπερπηδήσει όσα εμπόδια του κλείνουν το δρόμο προς την κορυφή.
Με την απαράμιλλη τεχνική του, ο Σαίξπηρ αντλεί από την Ιστορία και δημιουργεί  έναν βίαιο, αποτρόπαιο και συγχρόνως «γοητευτικό» ήρωα, για να διερευνήσει ένα προσφιλές του θέμα: την ακόρεστη δίψα για εξουσία, τον ίλιγγο που την ακολουθεί και την αναπόφευκτη πτώση, μέσα σε έναν κόσμο που ζει και αναπαράγεται από τη βία και την σκληρότητα.

Πρώτη παράσταση: 10/12/2015 | Τελευταία παράσταση: 14/02/2016

Ο βίος του Γαλιλαίου

(του Μπέρτολτ Μπρεχτ) σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου

Οι δογματικές  αντιλήψεις του θεοκρατικού 16ου αιώνα απειλούνται από μια νέα επιστημονική αποκάλυψη. Ο μεγάλος Ιταλός αστρονόμος, μαθηματικός και φυσικός,  Γαλιλαίος, επιβεβαιώνει την θεωρία του Κοπέρνικου, αποδεικνύοντας ότι η Γη στρέφεται γύρω από τον Ήλιο και δεν αποτελεί το κέντρο του σύμπαντος. Η τόσο ριζοσπαστική αυτή απόκλιση από τη μέχρι τότε υφιστάμενη θεωρία, οδηγεί τον Γαλιλαίο στην Ιερά Εξέταση. Ο θεμελιωτής της σύγχρονης επιστήμης, αποκηρύσσει την θεωρία του, και συνεχίζει την πληθωρική πνευματική του δραστηριότητα μέχρι το τέλος της ζωής του, σε κατ’ οίκον περιορισμό.

Σε μια εποχή που στιγματίζεται από τον Παγκόσμιο Πόλεμο και την υπόθεση της ατομικής βόμβας, ο σπουδαίος Γερμανός δραματουργός χρησιμοποιεί σαν την ιστορία του Γαλιλαίου για να σχολιάσει τη διαχρονική ευθύνη των ανθρώπων της επιστήμης, που συνθηκολογούν με την επικίνδυνη και ανεγκέφαλη εξουσία και προσφέρουν, εκόντες άκοντες, τη γνώση τους σε αυτήν, με καταστροφικές συνέπειες.
Copyright εκδόσεων Suhrkamp:
Bertolt Brecht, Leben des Galilei, in: ders., Werke. Große kommentierte Berliner und Frankfurter Ausgabe, Band 5: Stücke 5.
© Bertolt-Brecht-Erben / Suhrkamp Verlag 1988.

Πρώτη παράσταση: 21/11/2015 | Τελευταία παράσταση: 31/01/2016

Καγκουρώ

σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μυλωνά

Το όνειρο για ένα καλύτερο αύριο οδηγεί ένα νέο παιδί στην απόφαση να φύγει από την Ελλάδα, καθώς η ζωή στο εξωτερικό προσφέρει καλύτερες προοπτικές. Όμως τα πράγματα εξελίσσονται με αναπάντεχο τρόπο. Ένα δίλημμα, που φέρνει σε σύγκρουση το συναίσθημα με τη σκληρή πραγματικότητα, τον οδηγεί στην επανεξέταση της απόφασής του και, τελικά, σε ένα είδος συμβιβασμού, ανάλογο με αυτόν που κάποτε είχε επιλέξει και ο πατέρας του.
Ο Βασίλης Κατσικονούρης, με την αμεσότητα και τη διεισδυτική ματιά του, φωτίζει την παθολογία της σημερινής Ελλάδας και καταγράφει τα προβλήματα των νέων ανθρώπων. Παράλληλα, καταθέτει ένα εύστοχο σχόλιο για την ευθύνη και τις συνέπειες των επιλογών, που ακολουθούν και καθορίζουν τη ζωή μας.

Πρώτη παράσταση: 15/10/2015 | Τελευταία παράσταση: 06/12/2015

Μάγκντα Γκαίμπελς

σε σκηνοθεσία Άντζελας Μπρούσκου

Ο  υπουργός προπαγάνδας του εθνικοσιαλιστικού κόμματος Γιόζεφ Γκαίμπελς, και η γυναίκα του, Μάγκντα, πρότυπο συζύγου και μητέρας στη ναζιστική Γερμανία,  περιηγούνται στο τετελεσμένο μέλλον τους και επαναθεωρούν την ιδεολογία, τις πράξεις και τα ίχνη τους στην Ιστορία, γράφοντας το χρονικό της ανόδου και της πτώσεως της χιτλερικής κοσμοθεωρίας μέσα από έναν σκληρό προσωπικό απολογισμό.
Περιγράφοντας τη «σκηνοθεσία» του θανάτου της οικογένειας  Γκαίμπελς, το έργο του Γιώργου Βέλτσου, μιλάει γι’ αυτό που ο σύγχρονος πολιτισμός δεν μπόρεσε να απωθήσει: την ακαταμάχητη ανθρώπινη έπαρση, την ηδονή της βίας, τη ρητορική της κυριαρχίας και του μίσους, και ό,τι άλλο χαρακτηρίζει το «ριζικό κακό», που κυριεύει το ανθρώπινο φαντασιακό και ανιχνεύεται μέσα στους ίδιους τους εαυτούς μας, χωρίς να γνωρίζει φυλές και έθνη.

Πρώτη παράσταση: 05/11/2015 | Τελευταία παράσταση: 10/01/2016

Κάθε παράσταση έχει τη δυνατότητα να υποδεχθεί μέχρι 30 άτομα, τα οποία και θα κληθούν σε συγκεκριμένες ημερομηνίες, προκειμένου να παρακολουθήσουν την πρόβα. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνήσουν με το Γραφείο Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου, από τις 14/9 έως τις 21/9 (εκτός Σαββάτου και Κυριακής), 12.00 με 15.00, στο 210 5288112,  δηλώνοντας την παράσταση για την οποία ενδιαφέρονται. Θα τηρηθεί απόλυτη σειρά προτεραιότητας.

Σχόλια