Παντού θα έρθεις σε επαφή με διάσημα logos παγκοσμίως. Είτε οδηγείς στο δρόμο και βλέπεις τις διαφημίσεις, είτε στο διάδρομο του σούπερ μάρκετ, με μια ματιά, αναγνωρίζεις αμέσως τη μάρκα, αλλά γνωρίζεις τι μήνυμα κρύβει; Είναι απίθανο, αλλά αληθινό.
Δείτε εδώ 30 διάσημα logos που κρύβουν μηνύματα, με τη χαλαρή έννοια τουλάχιστον:
1. VAIO
Στην αρχή βλέπεις τη λέξη VAIO, αλλά αν κοιτάξεις πιο κοντά, θα δεις ότι τα πρώτα δύο γράμματα είναι αναλογικά, ενώ τα δύο τελευταία ανήκουν στο δυαδικό σύστημα.
2. BASKIN ROBBINS
Δείτε καλά τα ροζ γράμματα. Ξεχωρίζετε τον αριθμό 31; Το 31 είναι ο αριθμός των γεύσεων που προσφέρει το μαγαζί.
3. MITSUBISHI
To logo της Mitsubishi έχει βαθιά ιστορία. Συνδυάζει τo τρίφυλλο έμβλημα της Tosa Clan και το έμβλημα με τα τρία διαμάντια της οικογένειας Iwasaki. Τα τρία διαμάντια αντιπροσωπεύουν την αξιοπιστία, την αξιοπρέπεια και την επιτυχία. Επίσης, η λέξη Mitsubishi, σύμφωνα με την Penske Social, μεταφράζεται ως εξής: mitsu σημαίνει τρία και bishi σημαίνει τρούφα, που στα Ιαπωνικά σημαίνει ρόμβος ή σχήμα διαμαντιού.
4. NORTHWEST AIRLINES
Παρατηρείτε τη διαφορά ανάμεσα στο W και στο N, αλλά το κρυφό μήνυμα δεν είναι αυτό. Το τρίγωνο στον κύκλο δείχνει βορειοδυτικά, σαν πυξίδα.
5. ΑΜΑΖΟΝ
To πρώτο πράγμα που σκέφτεσαι όταν βλέπεις το βέλος στο logo της Amazon είναι ένα χαμόγελο, καθώς η εταιρεία (θα) έχει στόχο τα χαμόγελα των πελατών της. Λοιπόν, παρατήρησε ότι το βέλος δείχνει από το a στο z, που είναι το τελευταίο γράμμα της αγγλικής αλφαβήτου. Αυτό σημαίνει, ότι η Amazon προσφέρει μια ποικιλία προϊόντων, από το A στο Z.
6. McDonald’s
Το M δε θα μπορούσε να σημαίνει τίποτα άλλο από McDonald’s! Βασικά, οι πελάτες ήταν αυτοί που παρερμήνευσαν το μήνυμα του logo, τουλάχιστον όπως μας λέει ο σύμβουλος του σχεδιαστή και ψυχολόγος, Louis Cheskin. Το 1960, η εταιρεία ήθελε ν’ αλλάξει το logo, αλλά ο Cheskin επέμεινε να μην κρατήσει το χρυσό κύρτωμα. Ο λόγος ήταν ότι οι πελάτες ασυνείδητα το συνέδεαν με το “συμβολισμό για τους γυναικείους μαστούς”. Είτε το πιστεύουμε ασυνείδητα είτε όχι, ο Cheskin τους έπεισε και τώρα το logo έχει αυτή τη μορφή, την οποία αναγνωρίζουμε παγκοσμίως.
7. Google
Έχετε παρατηρήσει ότι το logo της Google έχει τέσσερα πρωτεύοντα χρώματα στη σειρά και μετά το σπάει μ’ ένα δευτερευόν; Αυτός ήταν ο απώτερος σκοπός. Η Google ήθελε να δείξει ότι δεν παίζει σύμφωνα με τους κανόνες. Επίσης, τα χρώματα είναι παιχνιδιάρικα, οπότε δεν κάνουν ογκώδες το σύμβολο. Για να το πετύχουν χρησιμοποιούν απλά γράμματα και απλά χρώματα.
8. Tostitos
Tα ενδιάμεσα “Τ” δείχνουν δύο φίλους που μοιράζονται tortilla chips με σάλτσα.
9. Elefont
Παρατηρήστε ότι χάρη στο κενό που έχει το σύμβολο, φαίνεται η προβοσκίδα ενός ελέφαντα.
10. Hope for African Children Initiative
Υπάρχουν δύο τρόποι για να διαβάσεις αυτή την εικόνα: Μπορεί να βλέπεις το χάρτη της Αφρικής, μπορεί να βλέπεις, όμως και δύο πρόσωπα, ένα παιδί και έναν ενήλικο να κοιτάζονται.
11. Τoblerone
Tι παρατηρείς;
Το σχήμα της σοκολάτας που μοιάζει με βουνό, τα γράμματα που σχηματίζουν την πρωτεύουσα “Berne” (Βέρνη) της Ελβετίας. Η πόλη είναι γνωστή και ως η πόλη των αρκούδων.
12. Pepsi
Το 2008 η Pepsi πλήρωσε 1 εκατομμύριο δολάρια στην Arnell Associates για ένα καινούριο logo. Ως αποτέλεσμα, η Pepsi πλήρωσε πολλά εκατομμύρια για να ανανεώσει τα πάντα. Τότε, διέρρευσε ένα έγγραφο της Arnell με τίτλο “Breathtaking Design Strategy”, που λέγεται ότι είχε ένα logo που έμοιζε με τον κώδικα του Da Vinci. Σύμφωνα με αυτό το έγγραφο, το logo της Pepsi βασιζόταν στο Feng Shui, την Αναγέννηση, την Γεωδυναμική της Γης, τη θεωρία της σχετικότητας, το σύμπαν και πολλά άλλα. Αυτό σημαίνει λοιπόν: το logo της Pepsi είναι το κλειδί για το σύμπαν.
13. ΙΒΜ
Το logo της IBM κρύβει μηνύματα για όλον τον κόσμο. Η εναλλαγή των μπλε και άσπρων γραμμών καταλήγουν κάτω δεξιά στο σημείο του ίσον. Αντιπροσωπεύει, δηλαδή, την ισότητα.
14. Goodwill
Το G στο Goodwill είναι στην πραγματικότητα ένα χαμογελαστό πρόσωπο.
15. Spartan Golf Club
To logo είναι ευφυές! Δείτε το από τη μια πλευρά και θα παρατηρήσετε μια περικεφαλαία, δείτε το από την άλλη και θα παρατηρήσετε έναν παίκτη του golf.
16. Unilever
Η Unilever παράγει τόσα πολλά και διαφορετικά προϊόντα που πολλές φορές είναι αδύνατο να θυμόμαστε. Ευτυχώς, απεικονίζονται όλα πάνω στο logo της!
17. Τοyota
Oι τρεις ελλείψεις που βρίσκονται στο logo της Toyota αντιπροσωπεύουν τρεις καρδιές: την καρδιά των πελατών, την καρδιά του προϊόντος και την καρδιά της προόδου στον τομέα της τεχνολογίας.
18. BMW
Θα μπορούσαμε να υποθέσουμε ότι το logo της BMW σχετίζεται με τον μπλε ουρανό και την προπέλα, από τότε που η εταιρεία κατασκέυαζε και aircrafts. Δεν ήταν αυτή η αρχική πρόθεση. Σύμφωνα με την NY Times, το σύμβολο προτάθηκε το 1917, αλλά η κατασκευαστική εταιρεία της προπέλας δεν είχε ιδρυθεί πριν το 1929, όταν έγινε διαφήμισή της με ένα aircraft. Τι σημαίνει; Τα χρώματα είναι άσπρο και μπλε για να δηλώσουν την ανεξαρτησία της Βαυαρικής περιοχής. Δεν έχει τη μορφή της σημαίας, διότι αυτό θα ήταν παράνομο, γι’ αυτό τα χρώματα τέθηκαν σε διαφορετική θέση.
19. Sun Microsystems
Συνήθως, βαρετές επιχειρήσεις τεχνολογίας έχουν και βαρετά logo. Όχι, όμως, η Sun Microsystems. Αν κοιτάξεις με λεπτομέρεια το διαμάντι, θα δεις ότι γράφει Sun σε κάθε κατεύθυνση.
20. Wendy’s
Aν κοιτάξετε καλά στο κολάρο της Wendy, θα δείτε τη λέξη “mom” (μαμά). Το σκεπτικό είναι ότι όταν φανταστείς το φαγητό της μαμάς, θα σου έρθει στο μυαλό το φαγητό της Wendy.
21. Τhe Bronx Zoo
Αν παρατηρήσετε τα πόδια των καμηλοπαρδάλεων, θα δείτε ανάμεσά τους την πόλη.
22. Coca-Cola
Κοιτάξτε καλύτερα το “ο”. Δε βλέπετε κάτι; Σίγουρα; Πολλοί δεν μπορούν να το παρατηρήσουν. Στην πραγματικότητα είναι η σημαία της Δανίας! Δεν ήταν αυτή η πρόθεη εξαρχής. Η Coca Cola ανακάλυψε ότι το “ο” μοιάζει με τη σημαία της Δανίας, της πιο χαρούμενης χώρας σε ολόκληρο τον κόσμο. Όταν το ανακάλυψαν, λοιπόν, έστησαν μια μεγάλη σκηνή στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Δανίας και υποδέχονταν τον κόσμο με σημαίες. Ακόμα δεν μπορείτε να δείτε τη σημαία;
23. FedEx
Το logo της FedEx είναι στην πραγματικότητα πολύ έξυπνο. Αρχικά, κοιτώντας το βλέπουμε μόνο δύο χρώματα, αλλά αν κοιτάξουμε καλύτερα, βλέπουμε ένα βέλος ανάμεσα στα γράμματα “E” και “x”, που αντιπροσωπεύει την προοδευτική σκέψη της εταιρείας και την προοπτική της στο μέλλον.
24. The Presbyterian Church
Η θρησκεία βρίθει συμβολισμών, οπότε δε θα εντυπωσιαζόσταν και πολύ αν μαθαίνατε ότι το logo κρύβει 8 σύμβολα, έτσι;
25. Eighty20
Τι κάνει αυτό το logo “ψαγμένο”; Είναι κωδικοποιημένο σε δυαδικούς αριθμούς. Το μπλε αντιπροσωπεύει το 1 και το γκρι το 0. Η επάνω γραμμή 1010000 σημαίνει 80, ενώ η κάτω γραμμή 0010100 σημαίνει 20.
26. LG
Δεν είμαστε βέβαιοι για το Pacman, αλλά είναι ενδιαφέρον να το κοιτάξουμε κι έτσι. Υπάρχει ένα κρυφό μήνυμα στο logo: όλοι γνωρίζουν το πρόσωπο, αλλά η θέση του στον κύκλο, όπως και τα γράμματα “L” και “G” όχι. Σύμφωνα με την LG, το logo θέτει στο κέντρο την ανθρωπότητα πάνω απ’ όλα. Ο κύκλος συμβολίζει τον κόσμο, το μέλλον, τη νεότητα, την ανθρωπότητα και την τεχνολογία, ενώ το κόκκινο συμβολίζει τη φιλικότητα. Πολλές εταιρείες χρησιμοποιούν το κόκκινο γι’ αυτό το λόγο, αφού απ’ ότι φαίνεται ελκύει τους πελάτες.
27. Αdidas
Έχετε παρατηρήσει ότι το logo της Adidas μοιάζει με βουνό; Βασικά, αυτό θέλει να δείξει. Οι τρεις ρίγες, κομμάτι του πρώτου logo το 1967, δεν είχαν κάποιο σπουδαίο ερμηνευτικό ρόλο. Απλά έπρεπε να είναι μοναδικό. Τη δεκαετία του 1990 οι τρεις ρίγες μεταμορφώθηκαν σε βουνό, που απεικονίζει τα εμπόδια που πρέπει να ξεπερνούν οι άνθρωποι.
28. Häagen-Dazs
Βλέπετε κάτι περίεργο στο logo; Φυσικά και όχι! Αφού δεν έχει κανένα κρυφό μήνυμα. Γιατί το βάλαμε εδώ; Για να σας εντυπωσιάσουμε με αυτό που θα μάθετε στα επόμενα δευτερόλεπτα. Ξέρετε τι σημαίνει Häagen-Dazs; Δε σημαίνει τίποτα. Ο σχεδιαστής, Reuben Mattus, δημιούργησε μια λέξη με μόνο σκοπό να ακούγεται Δανική. Η πλάκα είναι ότι το ä δεν υπάρχει καν στο αλφάβητο της γλώσσας! Αυτό κάνει το slogan τους “made like no other” (φτιαγμένο σαν κανένα άλλο) σε άλλο επίπεδο!
29. ΝΒC
Ναι, είναι ένα παγώνι. Έχετε σκεφτεί ποτέ γιατί έχει τόσα χρώματα; Αυτό συμβαίνει, διότι γύρω στο 1950, άρχισαν να εμφανίζονται οι έγχρωμες τηλεοράσεις. Ο ιδιοκτήτης του καναλιού είχε σημαντική θέση και στην RCA, την κατασκευαστική εταιρεία τηλεοράσεων, οπότε ήθελε να δείξει στο κοινό τι χάνει. H NBC, λοιπόν, δημιούργησε ένα πολύχρωμο logo για να προσαρμοστεί στη νέα τεχνολογία.
30. Audi
4 κύκλοι. Τι πιο απλό, σωστά; Λάθος! Κάθε ένας κύκλος αντιπροσωπεύει τις τέσσερις εταιρείες του συνεταιρισμού Auto-Union από το 1932: DKW, Horch, Wanderer και Audi.