Site icon Frapress

Ethelon Days 2018: 3 μέρες αφιερωμένες στον Εθελοντισμό (part 1)

Μετά τις Ethelon Days 2018 δεν μπορείς να γυρίσεις στις normal days!

Το Ethelon Days 2018 κάλυψε η αναγνώστρια μας Έλενα Παρδάλη.

Αλήθεια τι είναι οι ethelon days; Έχεις ακούσει ποτέ για την Generation V?

Αυτά ήταν δυο από τα πολύ κομβικά ερωτήματα, που τέθηκαν από την πρώτη κιόλας μέρα προκειμένου να τεθούν οι κατευθυντήριες βάσεις για ένα υπέροχο τριήμερο γεμάτο έμπνευση για αλλαγή, ερεθίσματα και φυσικά νέες γνωριμίες μεταξύ ομιλητών, εθελοντών, εταιρειών, ΜΚΟ και όλων όσων απέδειξαν ότι το να βλέπεις διαφορετικά τον κόσμο δεν είναι ουτοπία, αλλά συνειδητή επιλογή.

Ας δούμε, όμως, αναλυτικά πώς κύλησαν οι πρώτες μέρες του τριημέρου (σε επόμενο άρθρο θα σου πω όσα συνέβησαν στο υπόλοιπο μισό!) των Ethelon Days 2018 και τι αντίκτυπο είχε σε όλους όσους είχαν την τύχη να συμμετέχουν σε αυτό.

Την Παρασκευή 2 Νοεμβρίου, που ήταν η πρώτη μέρα του συνεδρίου, συναντηθήκαμε στο χώρο του Impact Hub Athens στο Ψυρρή, ένας φιλόξενος χώρος διαμορφωμένος με τέτοιο τρόπο, ώστε να αποπνέει ζεστασιά και άνεση για να γνωριστούμε και να αλληλεπιδράσουμε μ’ έναν πολύ ιδιαίτερο τρόπο.

Εκεί μας υποδέχτηκε ο Νίκος Φόρος, ο οποίος έθεσε τις βάσεις για τις επόμενες ημέρες, αλλά ταυτόχρονα μας έβαλε σε μια διαδικασία να επαναπροσδιορίσουμε τον τρόπο, με τον οποίο γνωριζόμαστε σε κάποιον.

Πιο συγκεκριμένα, το task που μας ανέθεσε ήταν να σηκωθούμε από τις καρέκλες μας και να γνωριστούμε μεταξύ μας.

Φυσικά, αυτό φαντάζει εύκολο καθώς όλοι έχουμε ένα όνομα, μια ηλικία, φέρουμε μια ιδιότητα, χαρακτηριστικά τα οποία επιλέγουμε να μοιραστούμε με κάποιον άγνωστο, που έχουμε ως στόχο να γνωρίσουμε.

Το θέμα είναι, όμως, το κατά πόσο αυτά που μοιραζόμαστε μας επιτρέπουν να επικοινωνήσουμε ουσιαστικά και να γνωρίσουμε σε βάθος τον άνθρωπο που έχουμε απέναντι  μας, πέραν των πληροφοριών που μπορούμε να βρούμε πολύ εύκολα για τον συνομιλητή μας από τα social media όπως το Facebook ή το Linkedin.

Πληροφορίες που απαντούν στις ερωτήσεις: «τι σπουδάζεις», «τι επαγγέλλεσαι», «πόσων χρονών είσαι», «πόσες γλώσσες μιλάς» και άλλες ποσοτικές ερωτήσεις.

Ο Νίκος Φόρος μας έκανε να αναθεωρήσουμε το τι μας χαρακτηρίζει και το πώς επιλέγουμε να θέσουμε τα θεμέλια της επικοινωνίας με κάποιον που δεν ξέρουμε, εστιάζοντας σε πιο βαθιές και ουσιαστικές ερωτήσεις όπως «τι είναι αυτό που σε φοβίζει», «τι είναι αυτό που σε ευχαριστεί», «ποιο είναι το πάθος σου», «τι σε κινητοποιεί», «ποιοι οι στόχοι σου για το μέλλον».

Δες εδώ πως μπορείς να κάνεις εθελοντισμό και διακοπές ταυτόχρονα!

Προσωπικά όλο αυτό μου θύμισε την διαπίστωση του Μικρού Πρίγκιπα, ότι στους μεγάλους αρέσουν οι αριθμοί, αλλά ταυτόχρονα αναρωτήθηκα πόσο πιο διαφορετική θα ήταν η ζωή μας αν όλοι και όλες μας, ως Μικροί Πρίγκιπες και Μικρές Πριγκίπισσες είχαμε ως πυξίδα μας την βαθιά και ουσιαστική επικοινωνία με τους ανθρώπους γύρω μας εστιασμένοι όχι τόσο στην ποσότητα αλλά στην ποιότητα των πραγμάτων.

Η μέρα έκλεισε με ένα μοναδικό party από τον ραδιοφωνικό σταθμό Radio Pepper 96.6, ο οποίος έδωσε τον ρυθμό για τη συνέχιση της βραδιάς και την απογείωση της.

Η Παρασκευή διαδέχεται το Σάββατο και η δεύτερη μέρα των Ethelon Days 2018 αποτελούσε γεγονός!

Γιάννης Καλογεράκης

Στο πρώτο μέρος ο σαρωτικός κ. Γιάννης Καλογεράκης καταλαμβάνει τη σκηνή και μιλά σε εθελοντές, ΜΚΟ, εταιρείες για τους Millennials, την Generation X και Ζ αλλά και πώς όλα αυτά συνδέονται με την Generation V.

Ο κ. Καλογεράκης κάνει λόγο για ανθρωποκεντρική ηθική, η οποία είναι απαραίτητη για μια πραγματικά γεμάτη προσωπική και επαγγελματική ζωή, η οποία μπορεί να ανακαλυφθεί και να εδραιωθεί μέσα από τον εθελοντισμό.

Eπισημαίνοντας:

  • Αυτό που κινητοποιεί το πνεύμα είναι ο σκοπός,
  • Τη σπουδαιότητα του πάθους, αυτής της μικρής φλογίτσας που σιγοκαίει σε κάθε παθιασμένο άνθρωπο που ξυπνάει με νόημα και σκοπό στη ζωή του.

Επιπλέον, μας δίνει τη διαφορετική ερμηνεία της έννοιας της λέξης «τύχη» καθώς η τύχη δεν είναι τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο από την προετοιμασία που συναντά την ευκαιρία καθώς το συναίσθημα παράγει δράση και ενέργεια.

Γι’ αυτό και οφείλουμε να διαχειριστούμε την ενέργεια μας (σωματική, διανοητική, συναισθηματική, πνευματική) και όχι τον χρόνο μας (Energy Management).

Ο κ. Καλογεράκης μας αναφέρει κάτι πολύ σημαντικό. Οι σπουδαίοι άνθρωποι ταυτίζονται με τις αρχές τους, όπως επίσης και τον βαρυσήμαντο ρόλο του προγραμματισμού, ο οποίος αποτελεί εφαλτήριο για μια επιτυχημένη πορεία.

“Πρέπει να γίνεις ο καλύτερος που υπάρχει.” “Κάποιοι πίστεψαν σε εσένα, σε σπούδασαν, σε αγάπησαν, σε προσέλαβαν, ΤΩΡΑ θα τους δικαιώσεις.”

Λόγια που σε κάνουν να ανατριχιάζεις, αλλά ταυτόχρονα σου μεταδίδουν το αίσθημα της ευθύνης και της υπευθυνότητας για την επιτέλεση του σκοπού σου.

Ο κ. Καλογεράκης συνεχίζει την ομιλία του λέγοντας ότι το 85% έχει να κάνει με την προσωπικότητα μας, ενώ μόλις το 15% έχει να κάνει με τις τεχνικές γνώσεις.

Αυτό που μετράει σε μεγάλο βαθμό είναι που τοποθετεί κανείς την σκέψη του για την επίτευξη του στόχου του.

Όταν ξεκινάς κάτι δεν σκέφτεσαι ότι δεν θα τα καταφέρεις. Αντιθέτως, κοιτάς να εξελίσσεσαι συνεχώς μέσω στοιχείων που αποτελούν το ποιος είσαι όπως οι αρχές, οι αξίες, το πάθος, το ήθος και η ενέργεια.

Τέλος, ο κ. Καλογεράκης είπε ένα εύστοχο απόφθεγμα, το οποίο λειτουργεί και ως προσωπική πυξίδα:

«Μην υπόσχεσαι όταν είσαι χαρούμενος, μην απαντάς όταν είσαι θυμωμένος και μην αποφασίζεις όταν είσαι λυπημένος.»

Δανάη Παπαϊωάννου και Ναστάζια Ταμπακοπούλου

Την σκυτάλη παίρνουν η Δανάη Παπαϊωάννου και η Ναστάζια Ταμπακοπούλου, οι οποίες μας μιλούν για personal branding, την ικανότητα δηλαδή να πουλάς, να προωθείς και να αναδεικνύεις επιτυχημένα τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο από τον εαυτό σου.

Η Δανάη Παπαϊωάννου μας εξιστορεί την προσωπική της ιστορία και επισημαίνει ότι δεν χρειάζεται απαραιτήτως να έχουμε ένα σχέδιο, το οποίο να μας προκαλεί εμμονή και να παγιδευόμαστε μέσα σε αυτό, αντιθέτως πιστεύει ότι ο αυθορμητισμός πολλές φορές είναι αυτό που χρειαζόμαστε για να πετύχουμε.

Η Ναστάζια Ταμπακοπούλου μας αναφέρει ότι το brand δεν έχει να κάνει με το logo. Αντιθέτως η βαρύτητα πρέπει να δοθεί στην προσπάθεια καθώς αν δεν γνωρίζεις τι θέλεις, πρέπει να δεις που μπορείς να φτάσεις. Για πιο αποτελεσματικό personal branding αυτό που χρειάζεται κατά τα λεγόμενα της είναι η εξειδίκευση.

Παράλληλα, τόσο οι κοινωνικές δεξιότητες όσο και όλα εκείνα τα στοιχεία που αποτελούν αυτό που είσαι  παίζουν το ρόλο τους. Μας μιλάει για το 55387, επεξηγώντας ότι:

  • Το 55% έχει να κάνει με την γλώσσα του σώματος που χρησιμοποιούμε,
  • Το 38% περιλαμβάνει τη φωνητική επικοινωνία και τον τόνο της φωνής και
  • Μόλις το 7% έχει να κάνει με το λεξιλόγιο που επιλέγουμε να ντύσουμε την πληροφορία που θέλουμε να εκφράσουμε.

Αλήθεια, όμως, τι επιπρόσθετο χρειάζεται προκειμένου να χτίσεις το personal brand σου;

Η απάντηση θα έρθει εύκολα…Στρατηγική! Αυτή μπορεί να περιλαμβάνει την καταγραφή των δυνατών σημείων, τη βελτίωση των αδυναμιών, τα social media -τα οποία στη σημερινή εποχή αποτελούν αντανάκλαση του εαυτού μας-, την αναλυτική σκέψη και όλες εκείνες τις ενέργειες, που θα σε βοηθήσουν να έρθεις πιο κοντά στο επιθυμητό αποτέλεσμα.

Εξέχουσα θέση για ένα επιτυχημένο personal branding έχει και η συναισθηματική νοημοσύνη, η ικανότητα δηλαδή των ανθρώπων να αναγνωρίζουν τόσο τα δικά τους συναισθήματα όσο και των άλλων και να τα μετουσιώνουν με τέτοιο τρόπο, ώστε να καταφέρνουν το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα.

Τελευταίο, αλλά όχι λιγότερο σημαντικό στοιχείο, είναι η αυθεντικότητα η οποία μπορεί να κάνει πιο δημιουργική όλη τη διαδικασία του personal branding.

Κωνσταντίνος Κίντζιος

Ο επόμενος ομιλητής είναι ο Κωνσταντίνος Κίντζιος, business development και director του Regeneration, θερμός υποστηρικτής της αξίας που έχουν οι εμπειρίες καθώς αποτελούν έναν εξαιρετικό τρόπο μάθησης. Συμπληρωματικά με αυτό έρχεται και η προστιθέμενη αξία, που έχει η αποτυχία, καθώς όπως λέει κάποιες φορές νικάς και κάποιες άλλες μαθαίνεις.

Επισημαίνει ότι ο τρόπος να γινόμαστε καλύτεροι είναι να παραμένουμε εστιασμένοι και συγκεντρωμένοι στο στόχο μας, χωρίς δικαιολογίες οι οποίες καταστρέφουν τα αποτελέσματα ποτ αξίζουμε.

Μιλάει για ομαδικότητα, έννοια που ταυτίζεται με το κύριο πιστεύω της Ethelon, που δεν είναι άλλο από αυτό της συνεργασίας, καθώς μόνο αν ενωθούμε από διαφορετικά περιβάλλοντα, μπορούμε να πετύχουμε αλλά και να εμπνεύσουμε να γίνουν όλα όσα κάποτε θεωρούνταν αδύνατα.

Αναφέρεται, επίσης στην αξία του να παραμένεις ταπεινός, αλλά ταυτόχρονα μαχητικός, ώστε να μην συμβιβάζεσαι με την μετριότητα. Λέει χαρακτηριστικά ότι 2 είναι οι πιο σημαντικές μέρες ενός ανθρώπου:

  • Η μέρα γέννησης του
  • Ο λόγος αυτής

Έτσι, ο άξονας του κάθε ανθρώπου πρέπει να είναι το ΓΙΑΤΙ! Γιατί σε πωρώνει αυτό που κάνεις όπως χαρακτηριστικά αναφέρει και όλα τα υπόλοιπα έπονται.

Οι ομιλίες του Ethelon Days 2018 δεν τελειώνουν εδώ! Δες την συνέχεια σε λίγες μέρες…

Σχόλια

Exit mobile version