Site icon Frapress

10 ταινίες με γυναίκες στα πρόθυρα ψυχικής κατάρρευσης!

Ταινίες με γυναίκες που δεν κατάφεραν να διαχειριστούν και να αντέξουν όσα τους συνέβησαν!

Δεν αποτελούν φεμινιστική κληρονομιά χάρη στην μαεστρία και την σωστή ματιά των δημιουργών τους, απεικονίζουν όμως αριστουργηματικά την εύθραυστη και ευάλωτη ψυχοσύνθεση γυναικών που παλεύουν με τους δικούς τους δαίμονες.

Ας δούμε, λοιπόν, αυτές τις 10 ταινίες!

1.Ρεβέκκα(1940)

To Rebecca είναι μία αμερικανική ταινία μυστηρίου, παραγωγής 1940, σε σκηνοθεσία Άλφρεντ Χίτσκοκ και βραβευμένη με το Όσκαρ καλύτερης ταινίας.

Υπόθεση: Μια νεαρή συνεσταλμένη γυναίκα, που δεν αναφέρεται ποτέ το όνομά της (Τζόαν Φοντέιν), γνωρίζεται με τον πλούσιο αριστοκράτη και χήρο Μαξιμίλιαν “Μάξιμ” Ντε Γουίντερ (Λόρενς Ολίβιε). Η σύζυγος του Μάξιμ, Ρεβέκκα, έχει πεθάνει τον προηγούμενο χρόνο σε ατύχημα στη θάλασσα. Οι δυο τους ερωτεύονται και ο Μαξίμ της ζητά κάπως βεβιασμένα να παντρευτούν κι εκείνη δέχεται. Η αφεντικίνα της την προειδοποιεί ότι ο Μάξιμ λάτρευε την πρώτη σύζυγό του και της εύχεται καλή τύχη στη νέα ζωή της.

Έτσι φτάνουν μαζί στην έπαυλη του Μάξιμ, όπου η άπειρη δεύτερη σύζυγος προσπαθεί με δυσκολία να προσαρμοστεί στα καθήκοντα της νέας της θέσης και στην πορεία αναπτύσσει έναν φόβο για την κυρία Ντάνβερς (Τζούντιθ Άντερσον), την οικονόμο του σπιτιού και άλλοτε πιστή σύμμαχο της νεκρής Ρεβέκκα, την οποία είχε μεγαλώσει από παιδί. Η νέα κυρία ντε Γουίντερ αρχίζει να πιστεύει ότι η Ρεβέκκα ήταν η τέλεια γυναίκα και ότι ο Μάξιμ τη λάτρευε, κάτι που δεν θα τους αφήσει ποτέ να ευτυχήσουν. Η επίσκεψη του Τζακ Φαβέλ (Τζορτζ Σάντερς), παρουσιαζόμενου ως ξαδέλφου της Ρεβέκκα, αλλά στην πραγματικότητα εραστή της, κλονίζει την αφηγήτρια και αποφασίζει να πάρει τα ηνία στο σπίτι, δίνοντας εντολή στην κυρία Ντάνβερς να καταστραφούν και να πεταχτούν τα προσωπικά αντικείμενα της Ρεβέκκα, κάτι που εξοργίζει την οικονόμο αλλά το κρύβει.

2. Oι ώρες (2002)

Meryl Streep, Nicole Kidman και Julian Moore σε μια εξαιρετική ιστορία με βάση το διάσημο μυθιστόρημα μιας επίσης ψυχικά ταλαιπωρημένης συγγραφέως.

Υπόθεση: Στις αρχές της δεκαετίας του 1920 η διάσημη συγγραφέας Virginia Woolf, ζει σε ένα προάστιο του Λονδίνου. Εκεί με τη βοήθεια του συζύγου της προσπαθεί να αντιμετωπίσει τα ψυχικά της προβλήματα και ξεκινά να γράψει το πρώτο της σημαντικό μυθιστόρημα, την Mrs. Dalloway. Σχεδόν τρεις δεκαετίες αργότερα, η Laura Brown είναι μια τυπική σύζυγος και μητέρα στο Λος Αντζελες στο τέλος του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου. Η Laura ξεκινά να διαβάζει το «Mrs. Dalloway» και ταυτίζεται τόσο πολύ με το βιβλίο που παίρνει μια απόφαση που θα επηρεάσει για πάντα τη ζωή της αλλά και την οικογένειά της. Τέλος στη Νέα Υόρκη του σήμερα, η Clarissa Vaughan, είναι μια γυναίκα καριέρας, μια σύγχρονη Mrs. Dalloway. Είναι ερωτευμένη με το φίλο της, Richard, έναν ταλαντούχο ποιητή ο οποίος πεθαίνει από AIDS. Η ίδια έχει αναλάβει να οργανώσει ένα πάρτι προς τιμή του, με την ευκαιρία της βράβευσής του. Καθεμία από τις ηρωίδες θα συνειδητοποιήσουν μέσα σε μια μέρα της ζωής τους τα αδιέξοδα στα οποία βρίσκονται ενώ παράλληλα οι τρεις ιστορίες θα συγκλίνουν απρόσμενα.

3. 3 Γυναίκες (1977)

Υπόθεση: Το κρυμμένο αριστούργημα ολόκληρης της φιλμογραφίας του Ρόμπερτ Ολτμαν ταξιδεύει σε μια απομονωμένη κοινότητα της καλιφορνέζικης ερήμου και τοποθετεί εκεί το αφαιρετικό ψυχογράφημα τριών χαμένων ψυχών που συγκρούονται και ενώνονται μέσα από αντιθετικές σχέσεις όπως η έλξη και η απώθηση, η δράση και η αντίδραση.

Σε αυτή την εκπληκτική παρτίδα ανταλλαγής ταυτοτήτων, αλληλοσυμπλήρωσης και παραμορφωτικών αντανακλάσεων μεταξύ μιας παθητικής Σίσι Σπέισεκ, μιας ελαφρόμυαλης Σέλεϊ Ντιβάλ και μιας βουβής κι αποτραβηγμένης από τον κόσμο Τζάνις Ρουλ, ο Ολτμαν εξερευνά αινίγματα της γυναικείας ψυχοπαθολογίας και σκιαγραφεί τις αναπάντεχες δυναμικές των ανθρώπινων σχέσεων.

4. Whatever happened to Baby Jane (1962)

Yπόθεση: Η Μπέιμπι Τζέιν Χάτσον και η Μπλανς Χάτσον είναι δυο αδελφές που μένουν μαζί σε μια ρημαγμένη έπαυλη του Χόλυγουντ με ζωντανές τις αναμνήσεις του παρελθόντος. Η πρώτη υπήρξε παιδί θαύμα και αστέρι της επιθεώρησης, αλλά δεν κατάφερε να έχει την ίδια επιτυχία μετά την ενηλικίωσή της και η δεύτερη υπήρξε μεγάλο αστέρι του Χόλιγουντ που αναγκάστηκε να αποσυρθεί στο μεταίχμιο της δόξας λόγω ενός ατυχήματος που την άφησε ανάπηρη και για το οποίο θεωρήθηκε υπεύθυνη η Μπέιμπι Τζέιν. Μετά το ατύχημα που άφησε τη Μπλανς καθηλωμένη σε αναπηρική καρέκλα, η αντιζηλία μεταξύ των δυο αδελφών λαμβάνει ομηρικές διαστάσεις καθώς η Τζέιν άρχισε σιγά σιγά να τρελαίνεται και να έχει τον έλεγχο πάνω στη ζωή της αδελφής της. Όταν η Τζέιν πληροφορείται ότι η αδελφή της σκοπεύει να την κλείσει σε ψυχιατρική κλινική, καταστρώνει σχέδιο εξόντωσης της Μπλανς. Δεν ξέρει όμως ότι η Μπλανς κρύβει ένα μεγάλο μυστικό που έχει να κάνει με τα πραγματικά γεγονότα του ατυχήματός της, το οποίο όταν βγει στην επιφάνεια πρόκειται να προκαλέσει τραγικές αλλαγές στη συμπεριφορά της Τζέιν.

5. Βlue Jasmine (2013)

Ο Woody Allen είναι μάγος στην ψυχογράφηση των χαρακτήρων του το ξέρουμε! Έτσι και στην συγκεκριμένη ταινία!

Υπόθεση: Η Τζάσμιν μετά τον θάνατο του συζύγου της, τον Χαλ, έναν πλούσιο επιχειρηματία από το Μανχάταν, μετακομίζει μόνιμα στο Σαν Φρανσίσκο όπου κατοικεί η αδελφή της, Τζίντζερ. Οι δυο αδερφές είναι πολύ διαφορετικές και η στάση που κρατούσε η Τζάσμιν απέναντι στη ζωή ήταν κάπως υπεροπτική, κάτι το οποίο η Τζίντζερ ανεχόταν. Ένα βασικό ελάττωμα της Τζάσμιν είναι ότι δίνει πολύ σημασία στο πως την βλέπει ο κόσμος αδιαφορώντας εντελώς για το τι συμβαίνει γύρω της. Μετά από λίγο καιρό συμβίωσης, η Τζάσμιν πιάνει δουλειά ως γραμματέας σε ένα οδοντιατρείο, ενώ παρακολουθεί και μαθήματα κομπιούτερ. Ενώ είναι ακόμη σε θέση να προβάλλει την αριστοκρατική της εικόνα, συνεχίζει να είναι συναισθηματικά επισφαλής και αδυνατεί να υποστηρίξει τον εαυτό της. Δεν εγκρίνει και αποδοκιμάζει συνεχώς τον φίλο της αδελφής της, τον Τσίλι, τον οποίο θεωρεί τελείως αποτυχημένο. Ώσπου έρχεται η μέρα που η Τζάσμιν θα γνωρίσει τον Ντουάιτ, έναν διπλωμάτη, ο οποίος αμέσως εκδηλώνει τα συναισθήματά του για εκείνη αναδεικνύοντας συνεχώς την ομορφιά της, τη φινέτσα και το απαράμιλλο στιλ της.

Δες τις υπόλοιπες ταινίες στην επόμενη σελίδα!

6. A woman under the influence (1974)

Ο Τζον Κασσαβέτης πετυχαίνει να συλλάβει με την κάμερά του ένα αληθινό κομμάτι της ζωής. Η Ρόουλαντς δίνει μια από τις πιο σκληρές ερμηνείες που καταγράφηκαν ποτέ και οι δύο είναι τελικά υποψήφιοι για Όσκαρ.

Υπόθεση: Ο Νικ και η Μέιμπελ είναι ένα τυπικό παντρεμένο ζευγάρι που ζουν μαζί για χρόνια και έχουν αποκτήσει τρία παιδιά. Εκείνη, μία μορφωμένη Καλιφορνέζα νοικοκυρά, δεν έχει καμιά συναισθηματική ή δημιουργική διέξοδο, καθώς αφιερώνει όλη της την ύπαρξη στην οικογένειά της. Περνά τις μέρες της περιμένοντας τον Νικ να επιστρέψει από τη δουλειά και τα παιδιά από το σχολείο. Η σχέση τους, όμως, ή καλύτερα τα ίδια τα θεμέλια της οικογένειάς τους, δείχνουν να διαλύονται, και η Μέιμπελ μοιάζει να αποσυντίθεται ψυχολογικά. Η εξάρτηση της από την οικογένειά της έχει βαρύ τίμημα, έτσι παθαίνει νευρικό κλονισμό που την αναγκάζει να εισαχθεί σε ψυχιατρική κλινική. Στο μεταξύ ο Νικ αγωνίζεται να κρατήσει την οικογένειά τους ενωμένη. Όμως όταν η εκείνη επιστρέφει έξι μήνες αργότερα, ένα πάρτυ για το καλωσόρισμά της απειλεί να της προκαλέσει νέο νευρικό κλονισμό…

7. Melancholia (2011)

Aπό τις πολύ ενδιαφέρουσες ταινίες του Τρίερ… Αν δεν την έχετε δει να το κάνετε!

Υπόθεση: Η Τζαστίν και ο Μάικλ γιορτάζουν το γάμο τους με ένα πάρτυ στο σπίτι της αδερφής της και του άντρα της. Εν τω μεταξύ, ο πλανήτης Melancholia κατευθύνεται προς τη Γη και θα τερματίσει κάθε ίχνος ζωής. Και ενώ το ανθρώπινο γένος προσπαθεί να συμβιβαστεί με τον αναπόφευκτο αφανισμό του, οι δύο αδερφές βιώνουν με ολότελα διαφορετικό τρόπο τις τελευταίες τους ώρες. Οταν η ανάγκη για οποιαδήποτε προσποίηση καταρρέει, όταν όλα τα φορτία που και οι δυο κουβαλούν, μένουν πίσω, λίγο πριν όλα σβήσουν.

8. Λεωφορείο ο Πόθος (1951)

Κι αν δεν είναι η Blanche του Τένεσι Ουίλιαμς στα πρόθυρα νευρικής κρίσης τότε ποια ηρωίδα;

Υπόθεση: Η Μπλάνς, μια καθηγήτρια από τις Νότιες Πολιτείες, επισκέπτεται μετά τον πλειστηριασμό της οικογενειακής περιουσίας της, την αδελφή της Στέλλα, που ζει με τον άντρα της Στάνλεϋ Κοβάλσκυ στη Νέα Ορλεάνη. Ο Κοβάλσκυ, που ως Πολωνός μετανάστης και εργάτης αντιμετωπίζεται υποτιμητικά από την Μπλανς, καθηλώνει την Στέλλα με τον οξύθυμο και επιβλητικό χαρακτήρα του, σε μία σχέση που κυριαρχείται από το ωμό πάθος. Η υπερευαίσθητη και κάπως υπερβολική Μπλανς, τονίζοντας την ευγενή καταγωγή και την καλή ανατροφή της, μπαίνει στο στόχαστρό του και ενδόμυχα γεννιέται ένας κρυφός πόθος. Όσο περνά ο καιρός, αποκαλύπτονται μυστικά του παρελθόντος της Μπλανς και λόγω της συγκατοίκησης, δημιουργούνται εντάσεις και πολλαπλά ξεσπάσματα, που αφαιρούν ένα-ένα τα πέπλα από τους πολύπλοκους χαρακτήρες των ηρώων. Εν τέλει το όριο μεταξύ λογικής και παράνοιας γίνεται όλο και περισσότερο θολό, με αποτέλεσμα το ολέθριο τέλος.

9. Toni Erdmann (2016)

Υπόθεση: Ο Γουίνφρεντ είναι ένας μοναχικός καθηγητής μουσικής που διασκεδάζει μεταμφιεζόμενος και σκαρώνοντας φάρσες. Η καριερίστρια κόρη του Ίνες, με την οποία έχουν απομακρυνθεί εδώ και καιρό, είναι στέλεχος σε πολυεθνική στο Βουκουρέστι. Μια μέρα εκείνος θα εμφανιστεί απροειδοποίητα μπροστά της με περούκα και ψεύτικη οδοντοστοιχία και θα συστηθεί σε όλους ως Τόνι Έρντμαν. Η αναστάτωση την οποία θα προκαλέσει ο ανεπιθύμητος πατέρας στην τακτοποιημένη καθημερινότητά της θα τη σπρώξει προς μια ανάλογη αναζήτηση του αληθινού εαυτού της – ένα σεναριακό σχήμα που έχουμε συναντήσει πολλές φορές, όταν η αναγκαστική συμβίωση δύο αντίθετων χαρακτήρων ωριμάζει ή απελευθερώνει αμφότερους με έναν τρόπο απρόοπτο για τα αρχικά δεδομένα.

10. Jean Dielmann, 23 quai du commerce, 1080 Bruxelles

Υπόθεση: Στο διαμέρισμά της στις Βρυξέλλες, μια χήρα εκτελεί σχολαστικά τις δουλειές του σπιτιού, φροντίζει τον έφηβο γιο της και όταν εκείνος λείπει προσφέρει σεξ επί πληρωμή. Σε ηλικία μόλις 25 ετών, η Σαντάλ Ακερμάν δημιούργησε ένα φιλμ που επιχειρεί να καταργήσει βασικά χαρακτηριστικά του ίδιου του κινηματογράφου, με κυριότερο τη δραματοποίηση του θέματός του.

Πόσο ενδιαφέρουσα μπορεί να είναι δραματουργικά η άχαρη ρουτίνα μιας γυναίκας που καθαρίζει, μαγειρεύει, βοηθά τον γιο της στα μαθήματά του, τακτοποιεί και πηγαίνει για ύπνο, αναμένοντας την επόμενη απαράλλακτη ημέρα; Γίνεται περισσότερο ενδιαφέρουσα επειδή η ίδια, κατά την απουσία του γιου της, προσφέρει τις σεξουαλικές της υπηρεσίες σε πελάτες;

Την αποστομωτική απάντηση δίνει η Ακερμάν, μετατρέποντας τον Γολγοθά μιας νοικοκυράς σε ένα πραγματικό θρίλερ της καθημερινότητας και μαζί σε ένα συναρπαστικό πείραμα που ξεπερνά τα όρια του θεάματος και γίνεται βίωμα, επιφυλάσσοντας επιπλέον στο κοινό ένα σοκαριστικό φινάλε που κανείς δε μπορεί να προβλέψει.

Σελίδες: 1 2

Σχόλια

Exit mobile version