Έχουμε ηλεκτρονικό εισιτήριο στην καθημερινότητά μας εδώ και ένα μήνα, κι όμως η ανοργανωσιά καλά κρατεί…
Το γνωρίζουμε πως τέτοιες ριζικές και μαζικές οργανωτικές αναδιαρθρώσεις δεν είναι εύκολες. Απαιτούν πολλή δουλειά, σωστή οργάνωση και σίγουρα χρόνο. Ωστόσο, εδώ και ένα χρόνο – ίσως και παραπάνω- ακούμε για το ηλεκτρονικό εισιτήριο, για τις μπάρες που θα υπάρχουν πια στους σταθμούς του μετρό, πράγματα που φυσικά σε πόλεις τους εξωτερικού ήταν αυτονόητα χροοοοόνια τώρα.
Δεν το λέμε αυτό για να μειώσουμε το όλο εγχείρημα. Το επισημαίνουμε, ωστόσο, για να τονίσουμε το ότι υπήρχε ήδη το know-how και μάλιστα δοκιμασμένο χρόνια, ώστε να φανούν τα τρωτά του σημεία.
Παρ’ όλα αυτά όμως, μετράμε πλέον έναν μήνα που το ηλεκτρονικό εισιτήριο μπήκε στην πράξη στην καθημερινότητά μας και παρά τον έναν ολόκληρο χρόνο προετοιμασίας και καθυστερήσεων ακόμα δεν έχει λειτουργήσει σωστά. Συγκεκριμένα, αυτά είναι:
1. Δεν λειτουργεί το POS στα καινούρια μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων. Ενώ υπάρχει σαν δυνατότητα και βλέπουμε το έξτρα πληκτρολόγιο να είναι εγκατεστημένο, μια κόκκινη ένδειξη μας ενημερώνει ξεκάθαρα ότι δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την τραπεζική κάρτα μας για να φορτίσουμε το εισιτήριό μας. Ενώ όλα τα καταστήματα απαιτείται εκ νόμου να έχουν POS, το ίδιο το κράτος δεν το έχει εφαρμόσει. Και λες ντάξει μόνο για λίγες μέρες στην αρχή θα είναι. Αλλά όχι! Πέρασε ένας μήνας και ακόμη δεν μπορούμε να επαναφορτίσουμε την προσωποποιημένη κάρτα, απευθείας από την χρεωστική μας.
2. Δεν υπάρχουν αρκετά καινούρια μηχανήματα έκδοσης ηλεκτρονικών εισιτηρίων. Αυτό που το πας; Περιμέναμε ότι μετά τις 15 Νοεμβρίου θα είχαμε ξεμπερδέψει με τις ουρές. Αλλά μέχρι και σήμερα για να βγάλεις ένα απλό εισιτήριο περιμένεις τουλάχιστον με 3,4 άτομα μπροστά σου, ειδικά σε σταθμούς που έχουν ΜΟΝΟ ΕΝΑ καινούρια μηχάνημα έκδοσης, ενώ τα παλιά είναι ακόμη εγκατεστημένα. Και πάλι, δεν θα το συζητούσαμε καν αν αυτή η κατάσταση υπήρχε τις πρώτες πέντε μέρες. Αλλά έχει περάσει μήνας και ακόμη δεν έχουν αντικατασταθεί όλα τα παλιά μηχανήματα;
3. Έχουν κλείσει οι μπάρες μόνο σε 5 σταθμούς! Αεροδρόμιο, Πλακεντία, Ελαιώνα, Αιγάλεω και Άγιο Αντώνιο. Και εκεί έχοντας και ένα σημείο μονίμως ανοιχτό. Δηλαδή αν δεν είναι αυτό ημίμετρο, τότε τι; Όταν ξεκινάς την εφαρμογή κάποιου μέτρου, ξεκίνα την σωστά. Δεν μπορεί να πειραματίζεσαι με κάποια σημεία για να δεις τι θα γίνει με τα υπόλοιπα. Προβλεπόταν επίσης ότι μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου θα έχουν κλείσει οι μπάρες σε όλους τους σταθμούς. Είμαστε στις 18 και φαίνεται πολύ αμφίβολο.
4. Δώσαμε το ΑΜΚΑ μας για να έχουμε κάρτα για τα μέσα. Αυτό δεν έχει γίνει πουθενά στον κόσμο. Και αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει κιόλας. Τώρα έγινε κανονικά και με το νόμο. Η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων δεν κατάφερε να επιβληθεί, ενώ είχε προφανώς αντιρρήσεις για το συγκεκριμένο κομμάτι, και αρκέστηκε σε λύσεις κρυπτογραφίας, που ναι μεν είναι πρόσφορες για να προστατευτούν τα προσωπικά μας δεδομένα, δεν ήταν όμως αναγκαίες. Μπορούσε η προσωποποίηση της κάρτας να γίνεται και με πολύ πιο απλό τρόπο, όπως γίνεται σε τόσες πόλεις του εξωτερικού.
5. Τα καινούρια μηχανήματα είναι αργά, δεν δέχονται όλα τα χαρτονομίσματα, ενώ η ρύθμιση του ήχου και σε αυτά και στις μπάρες καθώς και στα επικυρωτικά μηχανήματα των λεωφορείων είναι αναγκαία. Ευτυχώς τουλάχιστον είναι απλά στην χρήση τους, αν και μόνο στους μεγάλος σταθμούς υπάρχουν υπάλληλοι του οασα για να εξυπηρετούν και να λύνουν απορίες. Τώρα άρχισαν να προσλαμβάνουν άτομα που με τα κίτρινα γιλέκα κάθονται συνεχώς και βοηθάνε τον κόσμο. Αλλά δεν λείπουν και οι μεσοβέζικες λύσεις, όπως στον σταθμό της Κάντζας, που τι να κάνουν και οι υπάλληλοι στον γκισέ, είδαν κι απόειδαν, και κόλλησαν ποστ ιτ χαρτάκια πάνω στις μπάρες που δείχνουν που να επικυρώνει ο κόσμος το εισιτήριο.
Εφαρμογή Ath.ena Card: Επιτέλους στα κινητά μας για να αποφύγεις τις ουρές!
Γενικώς, δεν θέλουμε να εστιάζουμε μόνο στα αρνητικά, καθώς γνωρίζουμε πόση και πόσο σχολαστική δουλειά απαιτείται για τέτοια εγχειρήματα. Ωστόσο, περιμέναμε μια μεγαλύτερη οργάνωση, καθώς δεν είναι η δική μας ταλαιπωρία, αλλά η απογοήτευση για το πως λειτουργεί το κράτος μας.
Αξίζει να δώσουμε συγχαρητήρια σε όλους αυτούς του υπαλλήλους που εξυπηρέτησαν με περισσή υπομονή τόσο μεγάλες ουρές. Είδαμε φωτεινά παραδείγματα που με χαμόγελο εξηγούσαν στον κόσμο τα πάντα.
Επιπλέον, περιστατικά όπως αυτό στο Πανεπιστήμιο, δείχνουν πόσο ανέτοιμοι είμαστε και εμείς σαν άνθρωποι να δεχτούμε οργανωτικές αλλαγές κι ακόμα κι αν ο καθένας προσωπικά διαφωνεί με το να μπαίνουν μπάρες στα ΜΜΜ, η λύση δεν είναι να μπεις να σπάσεις ότι με χρήματα δικά σου έχει δημιουργηθεί.