Site icon Frapress

Οι Αθηναίοι επιβάτες ψήφισαν στην έρευνα για τις συγκοινωνίες! Δείτε τα αποτελέσματα!

Επιβάτες μετακινούνται με τους συρμούς του μετρό στην πλατεία Συντάγματος, Αθήνα, Παρασκευή 25 Ιανουαρίου 2013. Ξεκίνησαν τα πρώτα δρομολόγια των συρμών του μετρό, ηλεκτρικού σιδηροδρόμου και τραμ μετά την επιστράτευση του προσωπικού του μετρό, καθώς και την επίταξη της χρήσης των ακινήτων και κινητών της «Αττικό Μετρό Α.Ε.» και της «ΣΤΑΣΥ Α.Ε.». ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΣΥΜΕΛΑ ΠΑΝΤΖΑΡΤΖΗ

Τι έδειξε φέτος η επίσημη έρευνα για τις συγκοινωνίες της πρωτεύουσας

Στην 4η ετήσια έρευνα του Athens Transport για τις συγκοινωνίες της Αθήνας σημειώθηκε ρεκόρ απαντήσεων, με 2.749 ερωτηματολόγια.  Στο πρώτο μέρος της,ή έρευνα για τις συγκοινωνίες της Αθήνας καλούσε τους συμμετέχοντες να βαθμολογήσουν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας με βάση μία σειρά κριτηρίων.

Πολύ σωστά, προκειμένου η αξιολόγηση κάθε μέσου να γίνει από τους αληθινούς χρήστες του, η βαθμολόγηση ήταν δυνατή μόνο για εκείνους που απάντησαν ότι τον τελευταίο χρόνο χρησιμοποίησαν το μέσο αυτό πάνω από 2 φορές.

Τα 10 κριτήρια με βάση τα οποία βαθμολογήθηκε κάθε μέσο είναι τα εξής:

  1. Συχνότητα δρομολογίων (αναμονή σε στάσεις και σταθμούς)
  2. Ωράριο λειτουργίας
  3. Ταχύτητα μετακίνησης
  4. Συνθήκες μετακίνησης
  5. Καθαριότητα και αρτιότητα των στάσεων και σταθμών
  6. Καθαριότητα και αρτιότητα των οχημάτων και συρμών
  7. Συμπεριφορά και επαγγελματισμός του προσωπικού
  8. Αίσθηση ασφάλειας
  9. Ενημέρωση και πληροφόρηση επιβατών
  10. Σχέση ποιότητας υπηρεσίας/τιμής

Η βαθμολογία ως προς το κάθε κριτήριο ήταν προαιρετική, ώστε να απαντήσουν μόνο όσοι επιβάτες έχουν γνώμη.

Από τις απαντήσεις, προέκυψε ότι τα ποσοστά των συμμετεχόντων που χρησιμοποίησαν το κάθε μέσο πάνω από δύο φορές τον τελευταίο χρόνο έχουν ως εξής:

  • Μετρό (γραμμές 2 και 3): 96,8%
  • Λεωφορεία και Τρόλεϊ: 93,2%
  • ΗΣΑΠ: 84,6%
  • Τραμ: 39,5%
  • Προαστιακός: 35,6%

Kάθε κριτήριο αξιολόγησης έχει διαφορετική βαρύτητα στον υπολογισμό της γενικής βαθμολογίας, ανάλογα με το πόσο σημαντικό το θεωρούν οι επιβάτες των μέσων ( δηλαδή πιο σημαντική η συχνότητα των δρομολογίων από την αρτιότητα των στάσεων)*.

Οι βαθμολογίες που έδωσαν οι συμμετέχοντες στην έρευνα για το 2017 έχουν ως εξής:

Για ακόμη μία χρονιά, το Μετρό συγκέντρωσε την υψηλότερη βαθμολογία  από όλα τα μέσα. Ακολουθούν με διαφορά το Τραμ, ο Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος και ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος . Και φέτος, γενική βαθμολογία κάτω από τη βάση έλαβαν τα Λεωφορεία και Τρόλεϊ.

Σε σχέση με πέρυσι, έχουμε πτώση της βαθμολογίας για τον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομοτο Μετρό, το Τραμ  και τα Λεωφορεία και Τρόλεϊ.

Σταθερή σε σχέση με πέρυσι είναι η βαθμολογία για τον Προαστιακό, ενώ κανένα μέσο δεν είχε αύξηση της γενικής βαθμολογίας.

Aυτά είναι οριακά τρομακτικά! Αντιλαμβάνεστε -σίγουρα κι από την καθημερινή σας εμπειρία- πόση μετριότητα επικρατεί στον συντονισμό του συγκεκριμένου κλάδου.

Ειδικά αν το συγκρίνουμε με την συγκοινωνία σε πόλεις του εξωτερικού, είναι οριακά τραγελαφική η κατάσταση. Φαντάζομαι έχει τύχει και σε εσάς να περιμένετε πάνω από 1 ώρα το λεωφορείο; Αυτό φυσικά έχει προεκτάσεις και εν γένει στην ποιότητα ζωής στην Αθήνα, αφού σχεδόν σου χαλάει την μέρα αυτή η ασυνέπεια και όταν έχεις σημαντικές δουλειές αναγκαστικά καταφεύγεις στην λύση του αυτοκινήτου και αν το πάμε ακόμα πιο μακριά, αποφεύγεις να μένεις σε περιοχές που δεν εξυπηρετούνται από τρένα, με αποτέλεσμα την αστικοποίηση και την αύξηση της πυκνότητας του πληθυσμού στο κέντρο.

Το ότι δεν υπάρχουν 24ωρα τρένα, εννοείται για συγκεκριμένες μέρες της εβδομάδας, ας μην το σχολιάσουμε.

Εφαρμογή Ath.ena Card: Επιτέλους στα κινητά μας για να αποφύγεις τις ουρές!

Σχόλια

Exit mobile version