Site icon Frapress

B‘n’C: Το ημερολόγιο ενός βαμπίρ

Πάρτι γενεθλίων με καλεσμένο ένα βαμπίρ; What is all the … Fuzz about? O Jeff Gonzales -aka B ‘n’ C εξηγεί. Άκουσέ τον…

Σε ένα «έδαφος» φαινομενικά άγονο προς πειραματισμό, σε ένα κράτος με χαμηλό Α.Ε.Μ.Π. (Ακαθάριστο Εγχώριο… Μουσικό Προϊόν) και «στρέμματα» από ανεκμετάλλευτες σοδειές ταλέντωνμια χούφτα αγνών και ανθεκτικών «σπόρων» επιβίωσαν μέσα στο όξινο (μέχρι πρότινος) ελληνικό περιβάλλον.

Αν και αρκετοί από αυτούς βαφτίζονται εισαγόμενοι, απεδείχθησαν καταλληλότεροι για τον μέσο «πεινασμένο» μουσικόφιλο. Άνθισαν σε κύκλους μικρών ανεξάρτητων παραγωγών και dj’s, βρίσκοντας στέγη σε μικρά συνοικιακά μπαρ και μέσα σε λιγότερο από μια δεκαετία, εξελίχθηκαν στο ισχυρότερο εξαρτησιογόνο ηχητικό ναρκωτικό, εύκολα προσβάσιμο σε κάθε αυτί.

Τους πρώτους καρπούς αυτής της γενιάς υποστήριξαν με κάθε δυνατό μέσον, μικρές ανεξάρτητες δισκογραφικές και «οικογενειακές» διοργανώτριες εταιρίες – μεταξύ άλλων και η Enter Events -δίνοντας βήμα σε νέους μουσικούς, συστήνοντάς τους σε απαίδευτο κοινό (πολλές φορές εις βάρος των τελικών εσόδων), με μοναδικό γνώμονα τη στροφή του κοινού σε πιο αυθεντικές και βιωματικές μουσικές. 

Πέντε χρόνια μετά τη σύστασή της Enter Events, καταγράφουμε στο κοντέρ αμέτρητες συναυλίες και γνωριμίες με νέα ονόματα, που ξεφυτρώνουν καθημερινά το ένα δίπλα στις ρίζες του άλλου.

Γιορτάζουμε μαζί της τα πέμπτα της γενέθλια, αυτό το Σάββατο στο Fuzz Club, σε ένα υπερθέαμα πολλαπλών (οργασμών)  back-to-back εμφανίσεων των αγαπημένων μας πλέον καλλιτεχνών, από τη hip hop έως και τη reggae/dancehall σκηνή, που θα μοιάζει με ιλιγγιώδη μαραθώνιο πρωταθλητριών… μπασογραμμών!

Ελπίζουμε βέβαια το ‘Bloody Mary’ να μην είναι το ποτό της αρεσκείας σου, ούτε να τη βρίσκεις με γεμάτα φεγγάρια, αλλά κυρίως να μη ματώνεις εύκολα κατά τη διάρκεια του ξέφρενου χορού σου στο pit : 

Το μόνο που δε θα πρέπει να σε ανησυχεί, είναι το ενδεχόμενο η νύχτα να φέρει και την κούραση επί σκηνής, διότι ανάμεσα στους καλεσμένους θα είναι σίγουρα εκεί ξάγρυπνος και ο … «βρυκόλακας της ντίσκο», ή κοινώς, Β’n’C !

Ο Δομινικανός  χαμαιλέοντας των beats, Jeff Gonzales, είναι το χαρτί-μπαλαντέρ της βραδιάς και σκοπεύει να απομυζήσει  και την τελευταία σταγόνα της προσοχής σου…

Πρόκειται για τον μοναδικό MC στην Ελλάδα με τόσο ευρύ ρεπερτόριο και ταυτόχρονα τόσο χαρακτηριστικό jamaican ήχο. Εμείς χτυπήσαμε πρόχειρα μια σκορδαλιά και επιχειρώντας να μάθουμε λίγο καλύτερα τον Jeff, ανακαλύψαμε πως είμαστε αντιμέτωποι με έναν πολύπλευρο, εξαιρετικά ευφυή και ενθουσιώδη τύπο…

“Oι afro-latin ρυθμοί με ακολουθούν πάντα και χωρίς αυτούς θα ήμουν σίγουρα λίγο μίζερος…”

“Bruices ‘n’ Cuts” επειδή έχεις βιώσει τρομακτικές εικόνες για να φτάσεις ως εδώ, διότι ματώνεις πραγματικά πάνω από τις κονσόλες για το επιθυμητό ηχητικό αποτέλεσμα ή μήπως απλά γίναμε θύματα ενός λογοπαιγνίου περί της τεχνικής των breaks και του scratch;

Μάλλον το δεύτερο, – η αλήθεια είναι όμως ότι βαράω τρελές ώρες μπροστά στο gear-. Δεν μπορώ να πω ότι έχω ματώσει, ούτε πως έχω υποφέρει για να φτάσω εδώ: αγαπάω αυτό που κάνω αρκετά.

Αναπόσπαστο και αξιοζήλευτο κομμάτι του εαυτού σου είναι πλέον η ‘Cast-A-Blast’ (που σχεδόν σε συναγωνιστική πορεία με την ‘Carnibal Records’), αντιστέκεται στους σημερινούς μηχανισμούς συρρίκνωσης της μουσικής. Τι πυροδότησε τη σύσταση αυτής της δισκογραφικής; Παρέα με τον Blend Mishkin συγκροτείτε, θα τολμούσε κάποιος να πει, το δικό σας αυθεντικό τζαμαϊκανό soundsystem στην Ελλάδα. Πώς προέκυψε το πάντρεμα σας;

Το 2006, μαζί με τους Palov, Sugahspank και Blend Mishkin αποφασίσαμε (με αφορμή το ‘Misplaced’ ) να «τυπώσουμε» μόνοι μας, για να έχουμε τον καλλιτεχνικό έλεγχο των έργων μας με δικό μας ρίσκο.

Έτσι είχαμε την ευκαιρία να παραγάγουμε μουσική χωρίς να σκεφτόμαστε trends και νόρμες. Κάναμε όλοι κάτι που μας άρεσε πολύ σε ένα φιλικό περιβάλλον και δεν νομίζω ότι «αντιστεκόμασταν σε μηχανισμούς» κτλ, όσο ότι πιστεύαμε πως ξέραμε τι θέλαμε, όπως και το πως να συνυπάρχουμε σε μια ομάδα, όπου ο καθένας πίστευε στις ικανότητες του άλλου και στο προκύπτον προϊόν της  συνεργασίας  μας.

Όσο για το αυθεντικό Jamaican Sound System στην Ελλάδα, θα έλεγα ότι με τον Blend Mishkin κάνουμε με δικό μας τρόπο αυτό που μας αρέσει από την dancehall και τη reggae κουλτούρα. Συνεργαζόμαστε δέκα χρόνια πλέον και έχουμε κοινή αντίληψη στα μουσικά δρώμενα.

Κατακρεουργημένες φωνητικές χορδές ή ακρωτηριασμένα χέρια; Εν ολίγοις, αν βρισκόσουν αντιμέτωπος με το αποπνικτικό δίλημμα «μουσική παραγωγή και DJ-ing ή rap αποκλειστικά», τι θα διάλεγες;

Θα επέλεγα μουσική παραγωγή… Το να κάνεις rap μου δημιουργεί άγχος: οι περισσότεροι ακούνε το beat και όχι τις λέξεις και είναι κρίμα γιατί αυτοί που το κάνουν καλά μπορούν να απογειώσουν ένα μέτριο -ακόμη και ένα κακό- instrumental. Αλλά σε ένα τέλειο instrumental, αν ο στίχος είναι κακός «τραβάς» ένα mute και τέλος!

Ζεις σε μια πραγματικότητα εντελώς συμμετρική, όσον αφορά την πολυπολιτισμικότητα της Ελλάδας και τη σκληρή ιστορία της (της οποίας το μελάνι ακόμη είναι νωπό), με αυτή του Αγίου Δομίνικου, του τόπου που σε γέννησε! Τι έχει να διδάξει η κουλτούρα του λαού της Καραϊβικής στον νεοέλληνα και τι επιρροή έχει ασκήσει σε σένα ως μουσικό αλλά και σαν άνθρωπο γενικότερα;

Πιστεύω ότι η ιστορία γράφεται συνεχόμενα παντού. Αρχαίους πολιτισμούς έχουν όλοι· το ποιος γράφει την ιστορία έχει σημασία για εμένα! Η Ελλάδα έχει πλούσια ιστορία, φανταστική και φιλόξενη κουλτούρα (αλλιώς δεν θα έμενα εδώ). Ο «νεοέλληνας» είναι μια απροσδιόριστη έννοια, για την οποία ο καθένας έχει δικιά του ερμηνεία. Η Καραϊβική και η Λατινική Αμερική έχουν πολλά κοινά με την Ελλάδα -καλά και κακά-, αλλά αυτή είναι μια τεράστια συζήτηση…

Ο Άγιος Δομήνικος είναι (επίσης με τα καλά του και τα κακά του) ένα μαγικό μέρος. Έχω έντονες παιδικές αναμνήσεις, τις οποίες κρατάω πάντα κοντά στην καρδιά μου, αν και πνευματικά είμαι πλέον Έλληνας. Ως μουσικό, οι afro-latin ρυθμοί με ακολουθούν πάντα και χωρίς αυτούς θα ήμουν σίγουρα λίγο μίζερος…

H ισχυρή σχέση αγάπης που έχεις με τα κρουστά είναι γνωστή, αλλά ίσως όχι και τόσο εμφανής μέσα στις παραγωγές σου. Για ποιο λόγο συμβαίνει αυτό; Ποια η σχέση σου με τους παραδοσιακούς ήχους της Garifuna και την μουσική calypso;

Τα κρουστά είναι η βάση, αλλά θεωρώ ότι μια καλή παραγωγή πρέπει να έχει και μια καλή συμμετρία μεταξύ των στοιχείων που τη συναποτελούν. Δεν έχω κάποια ιδιαίτερη σχέση με calypso και Garifuna… Από παραδοσιακούς ρυθμούς, μεγάλωσα με merengue, bachata, guaguanco, bolero κτλ.

Μίλησέ μας για το νέο γερμανικό project ‘K73 Basement Stories’ στο οποίο συμμετέχεις… Πρόσφατα κυκλοφόρησε το ολόφρεσκο ‘Ready for Action’ και εντυπωσιαστήκαμε από τον αμιγή 90’s hip hop ήχο (που θυμίζει εποχές MF DOOM), μα ακόμη περισσότερο από τον δυνατό στίχο που βάζει στο στόχαστρο τις μουσικές ντίβες, επαναπροσδιορίζοντας τον όρο του MC. Είναι μια προσπάθεια επιστροφής στις ρίζες της hip hop μουσικής ;

Ποτέ δεν έφυγα μακριά από τις ρίζες της hip hop: ακόμα και όταν γράφω πιο reggae πράγματα κρατάω συνήθως μια hip hop αισθητική. Η Κ73 είναι μια δισκογραφική εταιρεία με έδρα το Μόναχο της Γερμανίας, που μου θυμίζει αρκετά την Cast-a-Blast. Την τρέχουν δυο φίλοι, ο Stephan και ο Phillip. Γνωριστήκαμε πέρσι τέτοια εποχή μέσω του Blend Mishkin.

Μου είπαν ότι είναι fans της Cast-a-Blast και πως παρακολουθούν ότι βγάζουμε, προτείνοντάς μου να συμμετάσχω σε αυτό το project που ετοιμάζουν εδώ και ένα χρόνο τώρα. Μου ανέφεραν τους συντελεστές- φανταστικοί όλοι- και το concept του project που είναι «golden era hip hop». Δεν ήθελε και πολλή σκέψη: είπα ναι!

Το ‘Ready for Action’ το γράψαμε στο στούντιο τους και το βίντεο (γυρίστηκε) στην πόλη του Μόναχο, σε διάστημα τριών ημερών. Σύντομα θα κυκλοφορήσω και άλλα πράγματα στο label.

Είναι η 80’s ηλεκτρονική μουσική ο ήχος του «μέλλοντος»; Για ποιο λόγο θεωρείς ότι ο κόσμος αγκαλιάζει ακόμη και σήμερα τη disco αισθητική; Επιπλέον, τι σημαίνει για σένα το σχήμα Capitan Futuro;

Δεν μπορώ να πω ότι είναι η μουσική του μέλλοντος, αλλά η ηλεκτρονική μουσική επιστέφει σε κάποια επιτυχημένα μοτίβα της μουσικής των 80’s. Η disco αισθητική που αγγίζει εμένα προσωπικά είναι αυτή που είναι πιο κοντά στο funk. Επίσης, υπάρχουν πλέον αμέτρητα genres ηλεκτρονικής μουσικής. Κάποια δανείζονται από τη disco και κάποια από την Τζαμαϊκανή κουλτούρα του «dubbing» και του «remixing». Εξαρτάται το τι ακούει κανείς και τι γνωρίζει για αυτό που ακούει.

Το δίδυμο Capitan Futuro είναι ο φίλος και παραγωγός George Kelly και εγώ. Είναι η πρώτη φορά που ασχολήθηκα με πιο dance παραγωγές και (σε συνδυασμό) με τις γνώσεις και το «digging» του George Kelly, με πιο dance και disco ακούσματα. Τα δικά μου ακούσματα είναι πιο funk και hip hop και έτσι συμπληρώνουμε ένας τον άλλον. Εγώ το βαφτίζω «Hip House», αλλά πειραματιζόμαστε…

Πιστεύεις ότι υπάρχει κόσμος που νιώθει κρυφά μια σκοτεινή εσωτερική ικανοποίηση στη θέα της εικονικής σύλληψής σου από υπάλληλο αστυνομικών αρχών (ακόμη και ως απλό σενάριο εντυπωμένο σε μερικές σκηνές ενός μουσικού κλιπ) ;

Μπορεί, δεν το έχω σκεφτεί ποτέ… Ο κόσμος έχει χειρότερα kink σίγουρα.

Ποιο είναι κατά την άποψή σου το ισχυρότερο καταλυτικό «κοκτέιλ» κατά της φασιστικής γάγγραινας;

Παιδεία, ενημέρωση, κοινωνική ευθύνη και δράση. Τα ίδια που συνιστούν οι γιατροί για τις σεξουαλικά μεταδιδόμενες ασθένειες!

Ποια είναι η πιο αξέχαστη ανάμνηση που έχεις από live ή DJ set σου;

Πιο αξέχαστη δεν υπάρχει· θα ήταν ψέμα! Είναι πολλές…

Με μια προσεκτική ματιά στο line up του ‘As We Enter’ παρατηρεί κανείς ότι η reggae έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στη βραδιά, ως κοινός παρονομαστής του μουσικού υποβάθρου των εμφανιζόμενων. Εσύ με ποιους καλλιτέχνες πιστεύεις ότι βρίσκεις περισσότερα κοινά όσον αφορά στο στιχουργικό κομμάτι ;

Ένα πράγμα που έχω μάθει και με έχει διαφοροποιήσει από άλλους MC, είναι το να μπορώ με δικό μου τρόπο να δώσω κάτι αυθεντικό και προσεγμένο – σε διαφορετικούς παραγώγους, από διαφορετικές μουσικές σκηνές και σχήματα-, που να ταιριάζει  με την μουσική του παραγωγού, παραμένοντας όμως πιστός σε αυτό που με εκφράζει…

Από το line up του ‘As We Enter’ είμαστε όλοι «ένας και ένας» και πιστεύω πως με όλους  θα μπορούσα να συνεργαστώ.

Σε πετύχαμε επί σκηνής στη δισκοπαρουσίαση του ‘Analog Memories’ το Δεκέμβρη αλλά και στα πλαίσια του Release Athens τον Ιούνιο, μαζί με τη Thaliah και την υπόλοιπη μπάντα του RSN, σε ένα βαρύ downtempo ταξίδι. Υπάρχει η πιθανότητα να σας δούμε να συνεργάζεστε ξανά και ίσως σε λίγο πιο reggae-dub ή uptempo δουλειές;

Με τον RSN έχουμε μια ευχάριστη συνεργασία και θεωρώ ότι είναι θέμα χρόνου να ακούσετε και άλλα πράγματα από εμάς. Όσον αφορά  στο reggae-dub, είναι στο χέρι του beatmaker…

Ποιο τραγούδι δε θα διέγραφες ποτέ από την playlist του κινητού σου;

‘You Cant Miss What You Cant Measure’ – Funkadelic 

Ένα event που κατά τη γνώμη σου δε θα πρέπει να χάσουμε μες στο επόμενο διάστημα;

Το επόμενο μου Live BnC & The Disco Vampire Band στις 30 Νοέμβριου, στην Afrikana, στο Γκάζι… Booom!

ENTER THE SOUND 

Βαμπιρισμός :

Προτάσεις : 

 

   B‘n’C (a.k.a. Jeff Gonzales)

 


www.facebook.com/bruisesncuts
www.twitter.com/bruisesncuts
www.soundcloud.com/b-n-c
www.mixcloud.com/Bruisesncuts/

                                                          

 Cast-A-Blast Recordings

www.facebook.com/castablastrecordings
www.twitter.com/cast_a_blast
www.soundcloud.com/cast-a-blast-recordings

 

ENTER…THE EVENT

Η Enter Events συμπληρώνει φέτος 5 χρόνια δράσης και ετοιμάζει στην Αθήνα για το κοινό της μια ξεχωριστή γιορτή γεμάτη χορό και ενέργεια, που θα μείνει αξέχαστη με καλεσμένους παραγωγούς που έχει συνεργαστεί στο παρελθόν και θεωρεί ότι έχουν πολλά να δώσουν στο μέλλον!


       «As We Enter | 5 Years Anniversary» , Σάββατο 8.10 στο ‘Fuzz Live Music Club’ (Πειραιώς 209 και Πατριάρχου Ιωακείμ 1), μετά τις 20.00  !


AS WE ENTER: ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΧΕΤΙΚΑ

 

 

Σχόλια

Exit mobile version