Site icon Frapress

Frink: Η εφαρμογή που σου δίνει δωρεάν ποτά, τόσο απλά!

Γνώριζες ότι κατεβάζοντας το Frink μπορείς να έχεις ένα δωρεάν ποτό κάθε μέρα; 

Φωτογραφίες: Βασίλης Ζάκκας

Τις προάλλες πήγα στο ACEin (Athens Center For Entrepreneurship And Innovation) και γνώρισα τρία νέα αλλά πολύ ενδιαφέροντα παιδιά που είχαν κάτι διαφορετικό να μου διηγηθούν.

Τα παιδιά  λοιπόν έφτιαξαν μια smartphone εφαρμογή όπου εάν την κατεβάσεις σε κερνάει ένα ποτό. Τόσο απλά. Ποιος δε θα ήθελε ένα δωρεάν ποτό;

Είμαι σίγουρη ότι τώρα που διαβάζεις το άρθρο αναρωτιέσαι πώς δε το σκέφτηκες εσύ πρώτος. Εγώ τουλάχιστον αυτό έκανα όταν άκουσα την ιδέα τους. Ωστόσο, τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά.

Τα παιδιά έχουν στήσει την ιδέα τους σε ένα ολόκληρο concept όπου επωφελούνται τόσο οι χρήστες όσο και οι επιχειρήσεις. “It is a win win situation” που θα έλεγαν και οι φίλοι μας οι Άγγλοι. Παράλληλα με ένα κούνημα shaker που κάνεις και κερδίζεις ένα δωρεάν ποτό τρέχει μια ολόκληρη ομάδα δέκα νέων ανθρώπων.

Αυτοί πάνε σε συνέδρια στο εξωτερικό (όπως στο Web Summit, το μεγαλύτερο tech and start-up συνέδριο της Ευρώπης, όπου επιλέχτηκαν μεταξύ δεκάδων χιλιάδων ομάδων) και σε διαγωνισμούς όπου μοιράζονται και διαδίδουν την ιδέα τους. Πρόσφατα δε μίλησαν και στο TEDx Παντείου.

Μάλιστα, πλέον είναι έτοιμοι για την επέκταση τους σε Κολομβία, Πολωνία, Ισπανία αλλά έχουν και πρόταση και από την μακρινή Νέα Ζηλανδία, αφού οργανισμοί από αυτές τις χώρες τους ανακάλυψαν και θέλουν να συνεργαστούν μαζί τους.

Το Frink μπορείς να το συναντήσεις σε παραπάνω από 100 επιχειρήσεις, κυρίως σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη καθώς και Μύκονο, Ηράκλειο (σύντομα και σε Πάτρα, Χανιά, Λάρισα κ.α.) και όλα αυτά σε μόλις 7-8 μήνες επίσημης λειτουργίας του! Ήδη πάνω από 13.000 χρήστες frinkάρουν στις παραπάνω πόλεις.

Αυτό που μου έκανε μεγαλύτερη εντύπωση από όλα (πέρα από το γεγονός ότι κουνώντας ένα ψηφιακό shaker πίνω δωρεάν ποτό) είναι το πόσες φορές ανέφεραν στην συζήτησή μας  την λέξη ομάδα. Τα παιδιά αυτά είχαν μια ιδέα που ίσως και να μπορούσε να έχει ο καθένας αλλά αυτό που είναι ακόμη πιο ενδιαφέρον και από ένα δωρεάν ποτό είναι ο τρόπος που λειτουργούν σαν ομάδα, το όραμα τους και πώς μέσα από μια εφαρμογή έχουν καταφέρει να στήσουν κάτι τόσο ξεχωριστό!

Αυτά τα παιδιά γνώρισα λοιπόν τις προάλλες και ήρθε η ώρα να τους γνωρίσεις και εσύ!

Ας ξεκινήσουμε με τα βασικά. Τι είναι το frink;

Το frink είναι μια mobile εφαρμογή που σου επιτρέπει να κερδίσεις ένα δωρεάν ποτό και να ανακαλύψεις τα πιο hot και πιο cool μέρη της πόλης σου. Ταυτόχρονα είναι ένας τρόπος οι επιχειρήσεις να προσελκύουν νέο κόσμο, πρακτικά δωρεάν, πολύ απλά κερνώντας τους χρήστες του frink ένα ποτό!

Η ιδέα πώς προέκυψε;

Στέφανος: “Κάποια στιγμή είχα βρεθεί έξω από μια τεράστια αλυσίδα καφέ, η οποία εκείνη την ημέρα μοίραζε τα προϊόντα της δωρεάν. Υπήρχε μια πολύ μεγάλη ουρά, στην οποία κάθισα και εγώ. Όλοι μαζί περιμέναμε γύρω στα σαράντα λεπτά για να πάρουμε έναν καφέ αξίας 2,5 ευρώ. Σκέφτηκα λοιπόν γιατί να μη μπορούμε και εμείς να χρησιμοποιήσουμε αυτό το στοιχείο αλλά βάζοντας έναν έλεγχο ώστε παράλληλα να επωφελούνται και οι επιχειρήσεις;  Κάπως έτσι γεννήθηκε η ιδέα του Frink”

“Στη συνέχεια μιλώντας με τα παιδιά, η ιδέα μετεξελίχθηκε από δωρεάν καφέ σε δωρεάν ποτό, αφού είδαμε ότι έχει μεγαλύτερη αξία για τον καταναλωτή”

Το δωρεάν ποτό σίγουρα είναι θελκτικό αλλά ποιος θα έλεγε όχι και σε ένα δωρεάν καφέ. Θα μπορούσατε να προσθέσετε αυτή την επιλογή, όπως αρχικά είχε εμπνευστεί ο Στέφανος;

Κωνσταντίνος: Κοίταξε να δεις εάν όλα πάνε καλά σκεφτόμαστε να επεκταθούμε και σε αυτή την αγορά και να κάνουμε σχεδόν τον ίδιο για τον καθημερινό σου καφέ Να πίνεις κάθε μέρα δωρεάν έναν καφέ από κάποια επιχείρηση.

Ποια είναι η γνώμη σας για την έκρηξη από start-ups τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα;

Κωνσταντίνος: Μπορεί και να είναι μόδα για κάποιους. Η σκληρή αλήθεια είναι πώς από τις περισσότερες ιδέες, ελάχιστες είναι αυτές που καταφέρνουν να βγουν στην αγορά. Είναι αρκετός ο κόσμος που θέλει να λέει ότι ασχολείται, είναι co-founder σε κάτι αλλά εν τέλει δεν ασχολείται σοβαρά. Ωστόσο, δε θεωρώ ότι είναι κάτι κακό όλο αυτό που συμβαίνει, ακόμα και σε αυτούς που το βλέπουν σαν μόδα, διότι μέσα από την αυτή την σκηνή του start-up μπορούν και βγαίνουν πολύ καλές ιδέες, προϊόντα και εταιρείες..

Πιστεύετε ότι υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα όπου μια start-up πρέπει να γνωρίσει την επιτυχία;

Στέφανος: Νομίζω ότι ο χρόνος είναι κάτι πολύ σχετικό. Υπάρχουν start-ups που θέλουν μέχρι και δύο χρόνια να ξεκινήσουν να λειτουργούν. Οι παράγοντες είναι πολλοί. Έχει να κάνει με τη φύση της εταιρίας, τους ανθρώπους, τη πίεση και πώς τη δέχεται ο καθένας.

Ποια πιστεύετε πώς είναι τα συστατικά που θα κάνουν πετυχημένη μια start-up;

Στέφανος: Η ιδέα και η ομάδα.

Κωνσταντίνος: Η ομάδα και πάντα λίγο και η τύχη.

Στέφανος Πρόκος, CEO

Ποια είναι η μεγαλύτερη θυσία που έχετε κάνει για να κυνηγήσετε το Frink;

Κωνσταντίνος: Δε θα μπορούσα να πω ότι έχω κάνει κάποια θυσία, καθώς ήταν όλα θέμα επιλογής. Θα μπορούσα να θέσω το οικονομικό ζήτημα, διότι όταν φτιάχνεις μια start-up προφανώς το πρώτο διάστημα δε κερδίζεις αλλά βάζεις χρήματα, ωστόσο το Frink ήταν μια επένδυση. Και από θέμα χρόνου, που ναι δεν υπάρχει, μόνο κερδισμένος μπορεί να βγει κάποιος από την όλη διαδικασία

Στέφανος: Σίγουρα κάποια πράγματα έχουν πάει πίσω αλλά ήταν επιλογή μας. Έχουν προκύψει ευκαιρίες για εργασία αλλά με άλλη αγάπη δουλεύεις για κάτι που εσύ έχεις ξεκινήσει και άλλο να βρίσκεσαι κάπου που δεν σου ανήκει. Οτιδήποτε μπορεί να πήγε πίσω για το Frink σίγουρα δεν είναι θυσία αλλά επιλογή σου να αρνηθείς έστω μια καλή ευκαιρία για να συνεχίσεις κάτι δικό σου και αυτό το κάνεις για σένα και για την ομάδα σου που πίστεψε σε αυτό.

Ο κόσμος πώς αντιμετώπισε την ιδέα σας όταν πρωτοάκουσε για αυτή;

Στέφανος: Η αλήθεια είναι πώς ο περισσότερος κόσμος αρχικά δεν είχε δει το μεγαλύτερο όραμα,  το έβλεπαν σαν ένα fun application. Όταν άρχισε να σοβαρεύει το ζήτημα και να τους επικοινωνούμεώ τι μπορούμε και θέλουμε να κάνουμε τότε η άποψη τους άλλαξε. Από τη μεριά των χρηστών στην αρχή υπήρχε μια καχυποψία περισσότερο διότι το μοντέλο που έχουμε στήσει δε το έχει συνηθίσει ο κόσμος.

Κωνσταντίνος: Βασικά δε μπορούσαν να πιστέψουν ότι τόσο απλά μπορείς να έχεις ένα κερασμένο ποτό! Όσο περνάει φυσικά ο καιρός και αυξάνονται οι χρήστες μας η καχυποψία φεύγει, εφόσον ο ένας λέει στον άλλο ότι όντως ισχύει και τόσο απλά έχεις ένα δωρεάν ποτό. Και από την πλευρά τους οι επιχειρήσεις βλέπουν πόσο χρήσιμο και οικονομικό τους είναι σαν εργαλείο για να προσελκύσουν εύκολα και άμεσα κίνηση και να φέρουν κόσμο μέσα στο μαγαζί τους,

Κωνσταντίνος Γέρος, COO

Ποιο είναι το όραμα του Frink;

Στέφανος: Το όραμα είναι να είμαστε σε όσο το δυνατόν σε περισσότερα μέρη του κόσμου και παράλληλα να είμαστε ένα κίνητρο ώστε να βγαίνεις και να ανακαλύπτεις νέα μέρη στην πόλη σου, όπου και να είναι αυτή. Ο απώτερος στόχος είναι να είμαστε στην αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας, όπου με βάση την έρευνα μας θα μπορούσε να πάει πολύ καλά το Frink εκεί.

Κωνσταντίνος: Αυτό που στοχεύουμε κοιτώντας μακριά είναι να είναι το Frink   το εργαλείο που σκέφτεσαι όταν θέλεις να βγεις έξω. Παράλληλα θα θέλαμε να επεκτείνουμε το μοντέλο του Frink σε κινηματογράφο και θέατρο.

Θεωρείτε ότι το ελληνικό κράτος είναι εμπόδιο στις start-ups;

Κωνσταντίνος:  Σε σχέση με άλλες χώρες μάλλον ναι αν και εγώ θα καταρρίψω τον μύθο λέγοντας ότι εάν είσαι σωστά προετοιμασμένος δε θα αντιμετωπίσεις δυσκολίες. Θέλει δουλειά που ίσως σε άλλες χώρες να μη χρειαζόταν να κάνεις αλλά δεν είναι κάτι ακατόρθωτο.

Στέφανος:  Όσον αφορά τις start-ups για μένα το κράτος είναι καλύτερο να μην υπάρχει. Δε μπορεί να βοηθήσει σε κάτι. Εάν δεν υπήρχαν όλοι αυτοί οι φόροι θα ήταν πολύ πιο εύκολο.

Κωνσταντίνος: Το ελληνικό κράτος θα μπορούσε να βοηθήσει εάν δε ζητούσε φορολογία από τις start-ups για ένα χ χρονικό διάστημα, μέχρι να καταφέρουν κάποια πράγματα ώστε να βοηθήσουν στην ανάπτυξη τους. Εμείς όταν στήσαμε την εταιρία πληρώναμε φορολογία χωρίς έσοδα. Τα χρήματα που δίναμε θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην πιο γρήγορη ανάπτυξη μας!

Γιώργος Χαλαϊζόπουλος, CTO

Τι συμβουλές θα δίνατε στους νέους που έχουν μια ιδέα και θέλουν να την κάνουν πράξη;

Γιώργος: Εγώ θα μιλήσω κυρίως από τη δική μου πλευρά και θα απευθυνθώ στους φοιτητές της πληροφορικής. Για μένα το ζήτημα είναι να βγουν έξω από το πανεπιστήμιο, να κάνουν παράλληλα άλλα πράγματα με στόχο να αποκτήσουν εμπειρία. Εάν βρουν την κατάλληλη ομάδα, τότε να το κυνηγήσουν! Όλα αυτά προσπαθώντας παράλληλα να τελειώσουν τη σχολή και να μη την αφήσουν!

Κωνσταντίνος: Εάν έχεις μια ιδέα, βρες τα άτομα, εξελίξτε την, δείτε πώς θα τη στήσετε ώστε να την πραγματοποιήσετε. Να είσαι ανοιχτός σε αλλαγές. Αλλιώς μπορεί να ξεκινήσει μια ιδέα και αλλού να καταλήξει. Να το κάνεις. Στη τελική και να μη πετύχεις θα έχεις την εμπειρία.

Στέφανος: Εάν έχεις την ιδέα, το πιο σημαντικό είναι να είσαι ανοιχτός, αντικειμενικός, να δέχεσαι την κριτική. Με την ιδέα σου πρέπει να έχεις μια σχέση πάθους, να καταλαβαίνεις γιατί σε ελκύει αλλά να βλέπεις και τα ελαττώματα της. Η συμβουλή μου είναι να μη φοβάστε να μιλάτε για την ιδέα σας, να την λέτε παντού. Την ιδέα μπορεί να στην αντιγράψει ο καθένας, την ομάδα κανείς.

Η διαδικασία είναι απλή:
Ο χρήστης κατεβάζει δωρεάν την εφαρμογή σε
Android και iOS. Κάνει μία σύντομη εγγραφή είτε με Facebook, είτε με email. Κάθε ημέρα μπορεί να κουνήσει το shaker και να κερδίσει ένα frink. Εφόσον έχει το frink του, βλέπει στο χάρτη ποια μαγαζιά δίνουν frinks εκείνη την ημέρα, βλέπει στις καρτέλες τους διάφορες πληροφορίες για τα μαγαζιά καθώς και την μέγιστη αξία του frink που δίνει το κάθε ένα. Όταν διαλέξει αυτό που θέλει να επισκεφτεί, κάνει κράτηση το frink του στο συγκεκριμένο μαγαζί. Το ίδιο βράδυ επισκέπτεται το συγκεκριμένο μαγάζι, την ώρα της παραγγελίας του δείχνει στο κινητό του το ηλεκτρονικό κουπόνι του frink του, το προσωπικό του μαγαζιού κάνει την εξαργύρωση στο κινητό του χρήστη και ο χρήστης απολαμβάνει το κερασμένο ποτό του.

Οι ηθικοί αυτουργοί του Frink: 

Στέφανος Πρόκος, CEO: ΜΜΕ και Επικοινωνία στο ΕΚΠΑ και MBA international του ΔΕΤ στο ΟΠΑ, δούλεψε σε πολυεθνική εταιρία, σε τμήμα πωλήσεων και marketing, έφυγε διότι ήθελε να ασχοληθεί με νέες τεχνολογίες, δούλεψε για 1,5 έτος σαν συμβουλος start up επιχειρήσεων και πλέον ασχολείται αποκλειστικά με το frink κάνοντας παράλληλα και free lancing.

Κωνσταντίνος Γέρος, COO: Πανεπιστήμιο Πειραιά στο Τμήμα Ψηφιακών συστημάτων, καιBusiness Communication στο SUNY Empire Colllege. Όσον αφοράH την εργασιακή του εμπειρία περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την ΑΕΠΙ, μεγάλη τηλεφωνική εταιρία στο τμήμα Sales και σαν υπεύθυνος καταστήματος, project management σε ομιλο κατασκευσαστικών εταριών.

Γιώργος Χαλαϊζόπουλος, CTO: μόλις 22. πληροφορική και τηλεπικοινωνία στο καποδιστριακό. Μέσα από τον Στέφανο βρέθηκε σε ένα πρόγραμμα με developers έχει απασχολήθει σε δίαφορα projects.

Η Frink Team περιλάμβανει και τους: Παναγιώτη Ξυνό – Back-end architect, Αντώνη Μαργέτη – Sales Country Manager, Φροσσύνη Δρακούλη – CMO

Το Frink έχει συμμετάσχει και βραβευθεί σε διαφόρους διαγωνισμούς (Crazy Business Idea, Ennovation κ.α.) και έχει επιλεχθεί να συμμετάσχει σε διάφορα τεχνολογικά και start-up συνέδρια όπως το Web Summit 2015 στην Ιρλανδία και Wolves Summit 2016 στην Πολωνία

Ακολούθησε το Frink εδώ: 

www.frink.gr

www.facebook.com/frinkapp

Για τις επιχειρήσεις:

www.frink.biz

info@frink.biz

Σχόλια

Exit mobile version