Για να δουν πώς τα συναισθήματά μας επηρεάζουν τις πολιτικές μας πεποιθήσεις, ερευνητές στην Αμερική ζήτησαν από 138 άντρες από τη Μασαχουσέτη να δουν μία σειρά από video και μετά να απαντήσουν σε πολιτικές ερωτήσεις.
Οι συμμετέχοντες άρχισαν να βλέπουν βίντεο, σε πρώτη φάση με χαλαρωτικές εικόνες που απεικόνιζαν παραλίες και φοίνικες, πριν χωριστούν σε ομάδες. Δύο ομάδες άκουσαν χαλαρωτική μουσική ή κοιτούσαν στην οθόνη τους κάποια ασαφή σχήματα, ενώ στην τρίτη ομάδα προβλήθηκε μία ταινία δράσης και αγωνίας (Cliffhanger με τον Συλβέστερ Σταλόνε).
Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι δύο μόνο λεπτά της ταινίας ήταν αρκετά για να παράγουν άγχος, γεγονός που μετρήθηκε από την αγωγιμότητα του δέρματος των συμμετεχόντων. Το ουσιαστικό όμως είναι ότι τα συναισθήματα άγχους επηρέασαν την πολιτική θέση των αντρών: καλλιέργησαν μία περισσότερο αρνητική θέση ως προς τη μετανάστευση.
«Βρήκαμε ότι το άγχος που πυροδοτήσαμε ήταν τόσο δυνατό που οι συμμετέχοντες δε μπορούσαν απλώς να το “κλείσουν”. Προχώρησε μάλιστα σε ασύνδετες βάσεις του εγκεφάλου και πραγματικά επηρέασε τις πολιτικές πεποιθήσεις των ανθρώπων, κυρίως σε τη στάση τους ως προς τους μετανάστες» είπε ο Δρ Jonathan Rehnson.
Οι ερευνητές πιστεύουν ότι αυτό ίσως να οφείλεται στο γεγονός ότι οι συμμετέχοντες που βίωσαν άγχος, ήταν πιο πιθανό να ανακαλέσουν δυσάρεστες αναμνήσεις με μετανάστες.
Τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής είναι πολύ σημαντικά, λένε οι ερευνητές, καθώς οι πολιτικές καμπάνιες γίνονται όλο και πιο επικεντρωμένες στην χειραγώγηση και τόνωση των συναισθημάτων της κοινής γνώμης.