Site icon Frapress

Περί μουσικής με την Σοπράνο, Μαρία Κατσούρα.

Με αφορμή ένα νέο θεσμό που γεννιέται στον φιλόξενο χώρο της Ευαγγελικής Εκκλησίας Γερμανογλώσσων εν Ελλάδι, την ‘Απογευματινή Μουσική’ (ABENDMUSIK), για την προσεχή καλλιτεχνική περίοδο, έχουμε την χαρά και την τιμή να συναντούμε την σολίστ στην συναυλία του Απριλίου, Σοπράνο, Μαρία Κατσούρα.

Μπορείτε να μας πείτε δύο λόγια για την Τέχνη του Τραγουδιού,ως Λυρική Τραγουδίστρια,  και την παρουσία του στην Ελλάδα?

Η Τέχνη του Τραγουδιού έχει κάτι εξαιρετικά παράδοξο, είναι ταυτόχρονα απλή για τους κατέχοντες και παράλληλα αντικείμενο ενδελεχούς σπουδής για όσους θέλουν να την προσεγγίσουν. Το αδιαφιλονίκητό της προσόν βρίσκεται στο ότι το όργανό της, είναι δεδομένο και σύμφυτο με την ύπαρξη του ανθρώπου, καθώς όλοι οι άνθρωποι σχεδόν έχουν φωνή από τη φύση. Η διαδικασία της μεταμόρφωσης  του φωνητικού οργάνου σε όργανο παραγωγής Τέχνης απαιτεί προσήλωση, συνεχή άσκηση και εγρήγορση, όμοια με αυτή που απαιτείται από τους κορυφαίους αθλητές. Η Ελλάδα είναι από τη φύση ευνοημένη με εξαιρετικές φωνές, που ωστόσο δε βρέθηκαν ακόμα οι κατάλληλοι θεσμοί για να τις εξελίξουν. Παρ’ όλα αυτά ανέδειξε και συνεχίζει να αναδεικνύει υπέροχους λυρικούς καλλιτέχνες, που διαπρέπουν τόσο στη χώρα μας, όσο και στα θέατρα παγκοσμίως.

Περί μουσικής με την Σοπράνο, Μαρία Κατσούρα.

Ποια η θέση του Μουσικού στην κοινωνία του σήμερα ,και τι θα θέλατε να της πείτε με την Μουσική σας?

Η εξέλιξη της κοινωνίας μας σύμφυτη με την εξέλιξη της τεχνολογίας, έχει φέρει στο προσκήνιο τους μουσικούς, γεγονός τόσο καλό, όσο και επικίνδυνο σε σχέση με την αποτίμηση της πραγματικής ικανότητας του κάθε καλλιτέχνη σε σχέση με το γνωστικό του αντικείμενο. Σίγουρα έχουν δημιουργηθεί οι προϋποθέσεις για μία πιο υγιή επαγγελματική αντιμετώπιση των μουσικών σε όλους τους τομείς, παράλληλα όμως από τον ίδιο μηχανισμό, μπορούν να προωθηθούν πρότυπα καλλιτεχνικά αμφιβόλου ποιότητας, που ωστόσο λειτουργούν διαβρωτικά στο κοινό αισθητήριο περί Τέχνης.

Σήμερα ζούμε σε μία κοινωνία, όπου η καθημερινότητα χαρακτηρίζεται από φρενήρεις ρυθμούς σε όλα, όπου οι άνθρωποι χαμένοι στο “εγώ” μας, στερούμαστε την αίσθηση και συναίσθηση. Με τη φωνή μου και μέσα από τη μουσική μου, προσπαθώ να μοιραστώ τα συναισθήματα που μου γεννούν τα έργα που ερμηνεύω, με το κοινό. Να ταξιδέψουν μαζί μου, σε ηχοχρωματικούς κόσμους, που αγγίζουν την ψυχή.

Σχετικά με την συναυλία και το έργο που θα ερμηνεύσετε ?

Το Stabat Mater του G. Pergolesi είναι ένα εμβληματικό έργο τόσο για την εποχή του, όσο για το είδος που αντιπροσωπεύει. Υπόδειγμα καθαρότητας μορφής, οικονομίας εκφραστικών μέσων και μελωδικού πλούτου, που μέσα στην κοσμική του απήχηση δεν υπεκφεύγει ποτέ της ευλάβειας και της λιτότητας του θρησκευτικού συναισθήματος.

Σας ευχαριστούμε θερμά για τα λόγια που μας προσφέρατε, ανυπομονούμε και για την Μουσική σας προσφορά στην προσεχή Συναυλία!


Απρίλιος 2022

ABENDMUSIK

Giovanni Battista Pergolesi(1710-1736) Stabat Mater
I. Stabat Mater Dolorosa
V. Quis est homo
X. Fac ut portem Christi mortem
XII. Quando corpus morietur

Franz Schubert(1797-1828) Stabat Mater
Bei des Mittlers Kreuze standen

Σοπράνο Ι
Ελένη Σωτηρίου

Σοπράνο ΙΙ
Μαρία Κατσούρα

Ορχήστρα εγχόρδων
De Profundis


 Ευαγγελική Εκκλησία Γερμανόγλωσσων Εν Ελλάδι, Σίνα 66, Αθήνα 10672

Η συναυλία θα προβληθεί στους παρακάτω συνδέσμους.

  1. Μουσική και Εκκλησία – Musik und Kirche
  2. De Profundis Ensemble – YouTube
  3. De Profundis Ensemble – Facebook

Σχόλια

Exit mobile version